علم و تکنولوژی

منوچهر منطقی برکنار شد ، سرپرست تازه معاونت حمل و نقل وزارت صمت معرفی شد

منوچهر منطقی طی حکمی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از سمت سرپرستی معاونت حمل و نقل این وزارتخانه برکنار شد. اما وی پس از برکناری از این سمت براساس حکمی دیگر به عنوان مشاور وزیر فعالیت خودرویی خود را در وزارت صمت ادامه خواهد داد.

28 اسفند 1402

آرامگاه نوودویچی؛ خانه ابدی نخبگان علم، هنر و سیاست روسیه

آرامگاه نوودویچی (Novodevichy cemetery) را می توان مشهور ترین و معروفترین آرامگاه موجود روسیه دانست. این آرامگاه دقیقاً در حاشیه ضلع جنوبی صومعه ای با همین نام قرار گرفته است که یکی از زیباترین منطقه ها مورد توجه گردشگران در این شهر محسوب می گردد. این صومعه به...

4 دی 1402

محمدرضا گروسی:اگر بخواهیم در جهان به نقطه ای برسیم، رباتیک و هوش مصنوعی باید مورد توجه قرار گیرد

در حاشیه اختتامیه دهمین دوره مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی فیراکاپ آزاد ایران، محمدرضا گروسی حضور پیدا کرد.

3 آذر 1402

کشف پتانسیل یک گیاه خاص در مبارزه با سرطان

پژوهشگران می گویند، گیاهی به نام گندواش یا خاراگوش چینی که بیش از 2000 سال است در طب سنتی چینی استفاده می گردد، علاوه بر دارا بودن ترکیباتی برای درمان مالاریا، دارای پتانسیل مبارزه با سرطان نیز است.

21 شهریور 1402

بحران چین تا چه مقدار ترسناک است؟

پل کروگمن؛ اقتصاددان و مقاله نویس معروف امریکایی است. او در سال 2008 میلادی به خاطر کوشش هایش در زمینه تجزیه و تحلیل چگونگی تاثیر مقیاس های مالی بر الگو های تجاری و مکان انجام فعالیت های مالی مفتخر به دریافت جایزه نوبل اقتصاد گشت. کروگمن نویسنده یا ویراستار...

5 شهریور 1402

اژدهای منقرض شده به طبیعت بازگشت!، عکس

در یک چرخش قابل توجه وقایع، گونه ای از مارمولک که گمان می رفت منقرض شده است در استرالیا دوباره کشف شده است که امیدی را برای حافظان محیط زیست و دانشمندان به ارمغان می آورد.

11 مرداد 1402

تصاحب یک پنجم کاربران فعال هفتگی توییتر به وسیله تردز

فارس: به گزارش تک کرانچ، نرم افزار رقیب توییتر تنها چند روز پس از ورود از مرز 100میلیون کاربر عبور نموده است. اکنون، داده های تازه نشان می دهد که این برنامه به یک پنجم از پایگاه کاربر فعال هفتگی توییتر در سراسر دنیا رسیده است.

7 مرداد 1402

بچه هایی که با دُم به جهان می آیند؛ عضو بجامانده از تاریخ یا نقص مادرزادی؟

بعضی از نوزادان با چیزی شبیه به دم به جهان می آیند. امری که به لحاظ علمی مشاهده شده است، اما نه شاید به دلیلی که شما فکر کنید.

6 تیر 1402

دهه هشتادی های محله خلیج فارس برای خلق ایده به میدان آمدند

می خواهند با هم و به زبان ساده در گوشه ای از این شهر درندشت فریاد بزنند که بچه ها و نوجوانان شهر و محله مان صاحب ایده و تفکر خلاقانه اند؛ منظورمان بچه های دهه هشتادی اند که اگر مجال و فرصتی برای حضور در جامعه بیابند همه را شگفت زده خواهند کرد.

9 اردیبهشت 1402

گلکسی S23 بیش از 40٪ از ارزش اولیه خود را از دست داد

طبق آماری که فروشگاه SellCell منتشر نموده، ظاهرا گلکسی S23 در حالی که هنوز از عرضه آن ها به بازار 3 ماه هم نگذشته، بیش از 40٪ از ارزش خرید خود را از دست داده است.

17 فروردین 1402

تراکم عجیب ابرها در فضا، عکس

ایسنا نوشت: تصویر جدیدی که مریخ نورد استقامت در مریخ ثبت نموده است، ابرهای متحرک را پیش از طلوع خورشید برفراز سیاره سرخ نشان می دهند.

4 فروردین 1402

منظره ESG برای یک زندگی بهتر برای همه

وعده شرکت ال جی برای آینده و نوآوری برای سیاره و مردم در بخش Better Life for All به طور کامل نمایش داده می گردد.

26 اسفند 1401

تغییر لوگوی نوکیا پس از 50 سال

لوگوی نوکیا در راستای هدف بزرگ تری که به منظور تغییر استراتژی های کلی این شرکت در پیش گرفته شده است، عوض شد.

8 اسفند 1401

واتساپ برگ برنده دیگری رو کرد

دیجیاتو نوشت: واتساپ در چند وقت گذشته در حال آزمایش ویژگی های متعددی بوده و حتی قابلیت های جدیدی را نیز در دسترس کاربران خود قرار داده است. حالا گفته می گردد که این پیغام رسان محبوب میخواهد به کاربران خود این امکان را بدهد تا در استاتوس خود از پیغام های...

1 بهمن 1401

برترین تجهیزات عکاسی برای وبلاگ نویسی سفر

هر روز، سوالات زیادی درباره اسباب و ادوات سفر و تجهیزات عکاسی دریافت می کنم. اعتراف می کنم یک عکاس حرفه ای نیستم ولی دوست دارم تجربیات مسافرتی ام را به وسیله عکس، فیلم و ویدیو وبلاگ به دیگران به اشتراک بگذارم. در اینجا برترین تجهیزات عکاسی برای وبلاگ...

15 دی 1401

سکه منقش به تصویر استیون هاوکینگ رونمایی می گردد

قرار است به زودی سکه ای منقش به تصویر استیون هاوکینگ رونمایی گردد. این سکه به یابود استیون هاوکینگ به عنوان یکی از سرشناس ترین کیهان شناسان دنیا در بریتانیا رونمایی می گردد.

4 دی 1401

ارگ راین، زیبا چون ارگ بم

ارگ راین بعد از ارگ بم دومین بنای خشتی استان کرمان محسوب شده و می تواند به عنوان یکی دیگر از قطبهای توریستی کرمان خودنمائی کند.

3 دی 1401

فیلم خیلی دور ، خیلی نزدیک : شک ، باور

نتوانسته بودم فیلم خیلی دور ، خیلی نزدیک را در سینما ببینم. دیروز شبکه دو سیما این فیلم را پخش کرد ، البته با گمانم با تعدیلاتی به خصوص در صحنه های آغازین فیلم.

17 آذر 1401

گوشی HTC وایلدفایر E پلاس با مشخصات ناامید کننده

برند HTC تا دهه قبل از بازیگران اصلی بازار موبایل بود اما از سال 2018 قافیه را به رقبا باخت. این شرکت از دو سال قبل هر از چندگاه یک گوشی مقرون به صرفه قیمت از سری Wildfire را روانه بعضی بازارها می نماید و حالا از گوشی HTC وایلدفایر E پلاس رونمایی نموده است. این دستگاه...

18 آبان 1401

38 درصد از آلودگی هوای مرکز سهم حمل و نقل است، مهاجرت پذیری معکوس تهدیدی برای شهر

نجفى گفت:38 درصد از آلودگی هوای مرکز سهم حمل و نقل است بنابر این ضرورت دارد علاوه بر افزایش این ناوگان برای نوسازی آن نیز کوشش گردد.

9 آبان 1401
تعداد: (227)