دهه هشتادی های محله خلیج فارس برای خلق ایده به میدان آمدند

به گزارش وبلاگ خوراکی، می خواهند با هم و به زبان ساده در گوشه ای از این شهر درندشت فریاد بزنند که بچه ها و نوجوانان شهر و محله مان صاحب ایده و تفکر خلاقانه اند؛ منظورمان بچه های دهه هشتادی اند که اگر مجال و فرصتی برای حضور در جامعه بیابند همه را شگفت زده خواهند کرد.

دهه هشتادی های محله خلیج فارس برای خلق ایده به میدان آمدند

وبلاگ خوراکی - مریم قاسمی: ماجرای گردهم آمدن بچه های دهه هشتادی برای خلق ایده و تاثیرگذاری در امور شهر و محله، به آغاز اولین رویداد ایده پردازی مشارکتی در پروژه# شهر-دوستدار- کودک شهر تهران با تاکید و راهبری علیرضا زاکانی، شهردار تهران، مربوط می شود که طبق سیاست ارزش آفرینی اجتماعی بچه ها و نوجوانان شهر در منطقه ها مختلف به اجرا در آمده و منطقه18 نیز در این فهرست جزو اولین هاست.

معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه18 به منظور جلب و جذب هرچه بیشتر بچه ها و نوجوانان، به ویژه بچه های دهه هشتادی، یعنی متولدان اول فروردین سال80 تا اسفند سال 89 با میانگین سنی13 تا 23 سال، برنامه های متنوعی پیش بینی کرده که به مرور زمان در طول سال1402 به اجرا در می آید. اما جزئیات اتفاقی که در منطقه18 افتاده، چیست؟ پاسخش این است که بچه ها و نوجوانان محله خلیج فارس جنوبی این بار در کوچه مدرسه گردهم آمدند و ایده های خودشان را برای طراحی محیط بازی و پرکردن اوقات فراغت بچه های هم سن و سال خود اجرا کردند؛ از راه اندازی ایستگاه تفکر و بیان دیدگاه و نظر، بازی های فکری و هوشی مثل مار و پله تا نقاشی و رنگ آمیزی خلاقانه در و دیوارهای از رنگ و رو افتاده کوچه های مدرسه.

باید گفت که این اولین رویداد ایده پردازی مشارکتی در پروژه #شهر-دوستدار-کودک شهر تهران برای طراحی پاتوق بازی بچه ها بود که از طریق اداره آموزش های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 18 با حضور مدیران و مسئولان اداره کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران، آرمان شهر بچه ها و انجمن علمی معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران در یکی از محله های جنوب غرب تهران تحقق یافت و مورد توجه شهروندان قرار گرفت.

بچه های دهه هشتادی منطقه18 در اجرای طرح محیط بازی برای بچه ها و نوجوانان با استفاده از ابزارهای ساده مثل رنگ و قلم مو، ایده های خود را در قالب های مختلف از جمله نقاشی ، طراحی و شکل های هندسی نشان دادند و در کنار آن در ایجاد دیدگاه بصری زیبا در شهر و محله تاثیر گذار شدند.

با توجه به استقبال خوب شهروندان این طرح به نوبت در سایر محله ها نیز به اجرا در خواهد آمد.

منبع: همشهری آنلاین

به "دهه هشتادی های محله خلیج فارس برای خلق ایده به میدان آمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهه هشتادی های محله خلیج فارس برای خلق ایده به میدان آمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید