گلکسی S23 بیش از 40٪ از ارزش اولیه خود را از دست داد

به گزارش وبلاگ خوراکی، طبق آماری که فروشگاه SellCell منتشر نموده، ظاهرا گلکسی S23 در حالی که هنوز از عرضه آن ها به بازار 3 ماه هم نگذشته، بیش از 40٪ از ارزش خرید خود را از دست داده است.

گلکسی S23 بیش از 40٪ از ارزش اولیه خود را از دست داد

تخمین زده شده که بسیاری از کاربران گوشی های خود را تقریبا 2.5 سال نگه می دارند. این یعنی هنگامی که قصد فروش آن را دارند، باید بپذیرند این گوشی بخش بزرگی از ارزش اولیه خود را از دست می دهد. اما اگر جز آن دسته از افرادی باشید که هر سال به فکر خرید یک گوشی تازه هستند، قطعا آیفون ها برترین گزینه برای انتخاب خواهند بود چرا که حتی بعد از یک سال، ارزش خود را خیلی از دست نمی دهد.

اما شرایط برای برترین شرکت فراوریکننده گوشی در دنیا و برترین شرکت از لحاظ فراوری گوشی اندرویدی اصلا خوب پیش نمی رود. در رابطه با سامسونگ صحبت می کنیم که تازهترین پرچم دار یعنی گلکسی S23 در حالی که هنوز سه ماه هم از عرضه رسمی آن به بازار بخش بزرگی از ارزش اولیه خود را از دست داده اند.

آمار نشان می دهد گلکسی S23 که با قیمت پایه 799.99 دلار در تاریخ 17 فوریه راهی بازار شده، با افت قیمت 43.3 درصدی روبرو شده است. این در حالی است که آیفون 14 در همین مدت پس از عرضه فقط 31٪ از ارزش خود را از دست داده است.

طبق آمار، سری گلکسی S23 حدودا 1.4 برابر سریع تر از سری آیفون 14 ارزش اولیه خود را از دست می دهند. البته سری S23 با سرعت کمتری در مقایسه با نسل گذشته یعنی سری S22 ارزش خود را از دست می دهند. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی SellCell، سری S22 در مقایسه با آیفون 13، دو ماه پس از عرضه حدودا 3 برابر بیشتر ارزش خود را از دست داد. از طرفی آیفون 14 هم به میزان آیفون 13 در نگه داشتن ارزش خود پیروز عمل نکرد و 5.7٪ بیشتر ارزش خود را از دست داده است.

شرایط برای مدل 1 ترابایتی گلکسی S23 اولترا 1620 دلاری بدتر از گلکسی S23 است چرا که این گوشی پس از دو ماه، 55.6٪ از ارزش خود را از دست داد. اما رقیب مستقیم این گوشی یعنی آیفون 14 پرو مکس در مدل 128 گیگابایتی خود توانست بیشتر از هر گوشی دیگری ارزش خود را حفظ کند و فقط 13.6٪ از ارزش اولیه اش را از دست داد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "گلکسی S23 بیش از 40٪ از ارزش اولیه خود را از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی S23 بیش از 40٪ از ارزش اولیه خود را از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید