با برترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی آشنا شوید

به گزارش وبلاگ خوراکی، جاذبه گردشگری کوش آداسی به یک یا دو مورد ختم نشده و بسیاری از تفریحات متنوع و هیجان انگیز جهان در این شهر وجود دارد. کوش آداسی یکی از شهرهای پر مسافر ترکیه است که به علت سواحل زیبا و آب و هوای خوبی که دارد، سالانه گردشگران خارجی و داخلی زیادی را جذب می نماید. در این شهر بیشتر مسافران ترجیح می دهند بیشتر روز خود را به تفریحات آبی بپردازند و شب ها را در کنار ساحل باشند اما کوش آداسی نقاط مجذوب کننده و دیدنی بسیاری دارد که در این مقاله از خبرنگاران آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

با برترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی آشنا شوید

جاذبه گردشگری کوش آداسی | Kusadasi Tourist Attractions

خوشبختانه کوش آداسی جزو شهرهایی است که تماشای های آن متنوع است و سفر شما را دچار یکنواختی نمی کند. در کوش آداسی علاوه بر نقاط مجذوب کننده برای طبیعت گردی، مکان های تاریخی و فرهنگی برای بازدید وجود دارد که قدمت این شهر را به شما نشان خواهند داد. علاوه بر این، انواع سرگرمیات ساحلی مخصوص روز و شب نیز در کوش آداسی وجود دارد و پارک آبی های مخصوص برای افراد عاشق هیجان در دسترس است. در ادامه بعضی از بهترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی را آنالیز خواهیم کرد.

پارک آبی آکوا فنتسی | Aqua fantasy

آکوا فنتسی یک هتل بزرگ و معروف در کوش آداسی است که در مجموعه خود؛ پارک آبی اختصاصی، هتل، هفت عدد رستوران و فضای سبزی با درختان کاج را در دل خود جای داده است. البته این مجموعه دارای امکانات رفاهی و سرگرمیی دیگری مانند حمام سنتی ترکی، سالن اسپا و خدمات سلامت، سالن ماساژ و سونا هم هست. در این هتل تمام امکانات رفاهی شخصی نیز وجود دارد.

تمامی اتاق ها بالکن اختصاصی دارند و اینترنت رایگان و پرسرعت (در کل فضا) از دیگر ویژگی های این هتل هستند. زمانی که کامل استراحت کردید و خستگی تان در رفت، باید خود را برای یک روز پر از هیجان سرگرمیی آماده کنید، زیرا پارک آبی آکوا فانتاسی یکی از پارک های آبی کوش آداسی با انواع سرسره، استخر، بازی های آبی و والیبال و فوتبال ساحلی است. ناگفته نماند این پارک آبی قابل دسترس همگان بوده و برای استفاده از آن نیازی نیست که حتماً در هتل اقامت داشته باشید. وسایل بازی ریز و درشت در این پارک آبی این امکان را به شما می دهد که علاوه بر خودتان، کودکتان هم فضای سرگرمیی لذت ببرد و بازی کند. مسابقه پایکوبی در کنار ساحل و کلی از بازی های دیگر ساحلی از مواردی است که مجذوب کنندهیت و امکانات این پارک را افزایش داده است.

پارک ملی دلتای آیدین | Aydin Delta National Park

برای شروع آنالیز بهترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی که شما باید از آن ها بازدید کنید بیایید تا با یکی از زیباترین پارک های این جزیره یعنی پارک ملی دلتای آیدین که به آن بیوک مندرس نیز می گویند، این بحث را شروع کنیم. تمامی عوامل طبیعی و جغرافیایی اعم از نئولوژیک و بیولوژیک دست در دست هم داده اند تا یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی را نه تنها در بین جاذبه های گردشگری کوش آداسی بلکه در سراسر ترکیه به وجود آوردند.

این پارک زیبا در بین دو منطقه سکه و کوش آداسی قرار گرفته است. نکته جالبی درباره این پارک وجود دارد و آن این است که این پارک از سمت مردم بسیار مقدس شناخته می شود و قدمتش به قرن های 8 و 9 میلادی می رسد. از بهترین جاذبه های طبیعی کوش آداسی همین پارک است که سالانه در آن کنفدراسیون های علمی بسیاری برگزار می شود.

آدالند | Adaland

بهترین جاذبه گردشگری شهرهای ساحلی، سرگرمیات آبی و بازدید از پارک های آبی و انجام بازی ها و سرگرمی های متنوع آن است. شهر کوش آداسی 7 پارک آبی دارد که یکی از آن ها آدالند است. پارک آبی آدالند یکی از محبوب ترین پارک های این شهر است که در 4 کیلومتری کوش آداسی واقع شده است. این پارک علاوه بر انواع بازی های آبی و سرسره های هیجان انگیز، نمایش دلفین ها را نیز برای علاقه مندان برگزار می کند.

معبد دیدایما | Didyma

معبد دیدایما، یک جاذبه گردشگری کوش آداسی از نظر تاریخی است. این معبد یکی از مهم ترین بناهای مذهبی تمدن هلینمی ها بوده و دومین معبد بزرگ دوران باستان، پس از بنای دلفی در یونان، محسوب می شود. معبد دیدایما از زمان کنستانتین به بعد به تدریج رو به نابودی رفته و امروزه تنها خرابه هایی از آن به جای مانده است.

غار سیر تلائینی | sir teaniini cave

یکی دیگر از غارهای کشف شده در شهر کوش آداسی که یک جاذبه گردشگری کوش آداسی به شمار میرود، غار سیر تلائینی نام دارد. سیر تلائینی مانند دیگر غارها محل زندگی انسان های نخست بوده و افراد زیادی را در برابر حیوانات و تحولات آب و هوایی نجات داده است. غار سیر تلائینی با 348 متر مساحت بزرگ ترین غار کشف شده در کوش آداسی است که با پدیده های شگفت انگیزی انتظار گردشگران را از سراسر جهان می کشد.

این غار محل تجمع کتیت ها و استالا گمیت ها و ستون های بلند و زیادی بوده که به وسیله آهک طی سال های متوالی ساخته شده است. این غار از درجه رطوبت بالایی برخوردار بوده اما در عین حال خشک است حتی هیچ آب زیرزمینی به این غار راه ندارد. برای تماشا غار سیر تلائینی باید به شهرستان کارا جوسو در شهر کوش آداسی بروید و در میان دو روستای یکاری چام آداسی و روستای دیگری به نام نارلی گدیک کوش آداسی؛ غار سیر تلائینی را بیابید.

گوورجین آداسی از جاذبه گردشگری کوش آداسی |Guvercin Adasi

گوورجین آداسی نام قلعه ای در خلیج کوش آداسی است که در سال 1770 میلادی به دست عثمانی ها ساخته شد. هدف از ساخت این بنا، نگهبانی و جلوگیری از تهاجمات احتمالی به این منطقه بود. گوورجین آداسی در میان آب ساخته شده و نمایی مانند یک کشتی شناور دارد که برای بازدیدکنندگان بسیار مجذوب کننده و تماشای است.

پرینه | Perine

پرینه از جمله جاذبه های تاریخی کوش آداسی است که آن هم مربوط به تمدن هلینمی هاست و از دوران یونان باستان به جای مانده است. شهر باستانی پرینه حدود 450 سال قبل از میلاد مسیح، رونق بسیاری داشته و یکی از پیشرفته ترین شهرهای منطقه شرقی بوده است. این شهر به دلیل بالا آمدن آب دریا تا حدی به زیر آب رفته و امروزه تنها بخش هایی از آن دیده می شود.

جزیره کبوتر | Guvercin Ada

یک گذرگاه 350 متری نیز در نزدیکی جزیره وجود دارد که در نهایت به جزیره ای به نام جزیره پرنده می رسد. در این جزیره زیبا و تماشای، به جای مانده های یک قلعه بیزانسی که متعلق به قرن 132 میلادی است، وجود دارد. این قلعه برای مدتی در طول تاریخ این قلعه به عنوان مقر دزدان دریایی شناخته مب شده است. برج و بارو و دیوارهای این قلعه بعدها به مجموعه این قلعه در جزیره کبوتر اضافه شدند. در این جزیره پر است ار کافه و رستوران های مختلف که فضای جزیره را توریستی تر نموده اند.

روستای گوزل چاملی | Village of Gozel Chamly

روستای زیبا و تماشای دیگری که در شمال شرقی پارک ملی آیدین واقع شده گوزل چاملی نام دارد. قدمت این روستا به قرن 8 یا 9 میلادی برمی شود که امروزه معمولا به عنوان محل برگزاری تعداد کثیری از اجلاس های کنفدراسیون که مرکز سیاسی یا علمی هستند استفاده می شود. در این روستا گردشگاه های دیگری وجود دارد که می تواند روز سرگرمیی شما را از آن خود کند. اگر می خواهید یک روز سرگرمیی را در روستای گوزل چاملی بگذرانید باید به سمت شمال شرقی پارک ملی آیدین بروید و در دامنه تپه دیلک این روستا را پیدا کنید. در این روستا می توانید با آداب و سنت مردمان بومی ترکیه آشنا شوید.

منطقه بندرگاه | Kusadasi Harbor Area

بندر و اسکله کشتی های کروز و کشتی های سرگرمیی یکی دیگر از جاذبه گردشگری کوش آداسی است که بسیار متفاوت بوده و به خاطر همسایگی این شهر و دریای اژه شکل گرفته است. این شهر چند دهه قبل یک روستای ساحلی بود ولی اکنون تبدیل به یکی از بنادر بزرگ ترکیه شده است. شما هم می توانید با قایق های این اسکله، گشتی در دریای اژه بزنید و حتی از کوش آداسی به دیگر شهرهای بندری ترکیه سفر کنید.

شبه جزیره دیلک | Dilek Kusadasi

شبه جزیره دیلک نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کوش آداسی است. در این شبه جزیره، سواحل بسیاری برای فعالیت های آبی وجود دارد. امکان پیاده روی در راه های جنگلی این جزیره، یکی از این بهترین گزینه ها برای طبیعت گردان و عاشقان محیط زیست است.

غار کاراجا | Karaca Cave

غار کاراجا یکی دیگر از منطقه ها زندگی انسان های نخستین در کوش آداسی است. این غار زیبا را مارکوپولو در سفری به دریای سیاه کشف کرد. البته در آن موقع به این منطقه توجه زیادی نشد تا اینکه به وسیله یک دانشجوی زمین شناسی کشف شد و داستان آن به این ترتیب بود که غار کاراجا بعد از 10 سال آنالیز و اکتشافات لازم برای بازدید عموم باز شد. این غار از سال 1996 در دسترس گردشگران قرار گرفته و افراد می توانند این غار 30 هزار ساله را با سنگ های 145 میلیون ساله ببینند. غار کاراجا منطقه ای شگفت انگیز است که با آنچه در فکر افراد است، کاملا تفاوت دارد.

معمولا با بردن نام غار در فکرمان مکانی کوچک و تنگ و تاریک با موجوداتی نظیر عقرب و مار می آید اما غار کاراجا با صخره های تراشیده شده و نورپردازی خاص بعلاوه حوضچه های آب و راهروی پلکانی، نظر هر طبیعت گردی را به خود جلب می کند. در سفر به غار کاراجا متاسفانه نمی توانید تلفن همراه یا دوربین عکاسی ببرید، زیرا عکس برداری از آن ممنوع است. برای رفتن به این غار می بایست از کوش آداسی خارج شوید و بعد از عبور از جنگل های کاج بعد از گذراندن یک کیلومتر پیاده روی به غار کاراجا می رسید.

کاروانسرای محمد پاشا | Mohammed Pasha

کاروانسرای محمد پاشا یکی از بهترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی است که در سال 1618 به دست اوکوز محمد پاشا بنا شد. این کاروانسرا در دو طبقه ساخته شده و دارای دو درب اصلی می باشد. درب اول آن به سمت بازار شهر و درب دیگر به سمت دو گذرگاه سرپوشیده باز می شود. کاروانسرای محمد پاشا از نظر تجاری اهمیت بسیاری داشته و استراحت گاه تجاری بوده است که از این مکان برای رسیدن به شهر افه سوس، عبور می کردند. این کاروان سرا مورد بازسازی قرار گرفته و به یک هتل با معماری سنتی تغییر کاربری داده است.

ساحل بانوان | Kadinlar Denizi

اگر به کوش آداسی سفر نموده باشید، حتما می دانید که اصلی ترین جاذبه گردشگری کوش آداسی سواحل آن است، چراکه سواحل کوش آداسی بی نظیر هستند. ساحل کادینلار یا بانوان میان گردشگران و البته ساکنین کوش آداسی از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و روزانه هزار بازدید کننده دارد. دلیل نامگذاری این ساحل به دوران حکومت عثمانی برمی شود. در آن موقع کادینلار دنیزی فقط برای استفاده بانوان بوده و ورود آقایان به این خط ساحلی ممنوع بوده است. امروزه ساحل بانوان برای سرگرمی و سیاحت عموم باز است. این ساحل زیبا دارای یک کیلومتر ساحل شنی با عمق کم است و به همین خاطر برای بچه ها نیز ساحل مناسبی به شمار می رود. در این ساحل چترهای آفتاب، جایگاه های متعدد و منظره بی نظیری از دریا وجود دارد که یک روز عالی را برای شما می سازد.

هر از چند گاهی می توانید برای شنا به آب بروید و بعد برای برطرف خستگی به تخت خود برگردید. البته برای خوردن غذا نیز می توانید به رستوران های لوکس و کافه های باکیفیتی که حدود یک کیلومتر با ساحل فاصله دارند، بروید و از طعم غذاها و نوشیدنی های ترکی لذت ببرید.

افه سوس | Ephesus

افه سوس، شهری چندهزار ساله است که ساخت آن به قرن دهم قبل از میلاد مسیح برمی شود. این شهر در طی سالیان گذشته تحت سلطه امپراطوری های بزرگ جهان قرار داشته و زمانی بزرگ ترین شهر منطقه شرق بوده است. به همین خاطر تاریخچه ای غنی و پر ماجرا دارد که در خرابه های این شهر و در لابلای بناهای زیبای آن جا مانده است.

میلتوس | Miltos

میلتوس یکی از جاذبه های گردشگری کوش آداسی است که در زمان امپراطوری یونان ساخته شده و تا قرن 14 میلادی در دوران سلجوقیان نیز همچنان پررونق بوده است. آمفی تاتر 15000 نفری میلتوس، بقایای معبد آپولو، خرابه هایی از دیوارهای چند قلعه، حمام فائوستینا، کاروانسرای دوران سلجوقی و … از جمله مواردی است که در این شهر باستانی دیده می شود.

قصر پنبه ای | Pamukkale

پاموک کاله یا قصر پنبه ای منطقه ای پربازدید و محبوب بین گردشگران و مسافران است. این جاذبه تماشای و رویایی دستاورد زلزله ای است که در 400 هزار سال پیش رخ داده و باعث جابجایی زمین و بیرون آمدن چشمه های آب گرم شده است. این آب های زیرزمینی به سرعت بالا آمدند و در اثر گرمای خورشید بخار شدند. هر کدام از این تراس های تراورتنی آب دریا را در خود می کشیدند و با کربنات سدیم تلفیق می شدند. سازه های کریستالی سفید رنگی که مانند نقاشی کنار هم کشیده به این شکل ایجاد شده اند.

اگر به کوش آداسی سفر کردید پاموک کاله که در معنای ترکی آن قصر پنبه ای است را اول فهرست خود برای بازدید قرار دهید. در فصل بهار و فصل تابستان رنگ دریا فیروزه ای می شود و بسیار زلال و شفاف است. به قدری که می توانید حرکت بچه قورباغه ها را درون آب ببینید. این قصر در نزدیکی شهر تاریخی هیراپولیس واقع شده و در ارتفاع 100 متری قابل دسترسی است. دلیل نامگذاری این جاذبه گردشگری از نگاه مردمان ترکیه به دلیل شبیه بودن فضای این منطقه به پنبه های قابل کشت ترکیه است.

روستای کیرازلی | Kirazli

روستای کیزارلی پر است از جاذبه های گردشگری در کوش آداسی از نوع باغ و زمین های زراعی که خیلی ها را به سمت خود جذب می کند. مهم ترین محصول این روستا، انگور است.

پلاژهای کوش آداسی | Kusadasi Beaches

معروف ترین پلاژهای کوش آداسی عبارتند از: پلاژ گوورچین آداس ، ، پلاژ کارا اوا، ، پلاژ سوگی، پلاژ کالاماکی، آب گرم یاوان سو، پلاژ ییلانچی بورنو، پلاژ یاوان سو، پلاژ کوشتور، آب گرم ونوس و آب گرم گوزل چاملی.

خانه حضرت مریم | House of the Virgin Mary

در کوشی آداسی و نزدیکی شهر سلجوق، خانه سنگی بسیار ساده ای در میان درختان سرسبز دیده می شود که به خانه مریم مقدس معروفیت دارد. گفته می شود مریم مقدس 10 سال آخر عمرش را در این خانه زندگی می نموده است. در حال حاضر خانه مریم مقدس به کلیسایی کوچک تبدیل شده و محلی برای زیارت مسیحیان کاتولیک می باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله از وبلاگ خوراکی به معرفی جاذبه گردشگری کوش آداسی پرداختیم و اطلاعات کلی در خصوص هریک از آن ها را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. اگر به شهر خوش آب و هوای کوش آداسی سفر کردید، بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی این شهر را ز دست ندهید. بعلاوه برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کوش آداسی می توانید مقاله های دیگر وبلاگ خوراکی در خصوص این شهر ترکیه ای پر مسافر را مطالعه کنید.

  • کوش آداسی چند پارک آبی دارد؟

شهر کوش آداسی 7 پارک آبی دارد که معروف ترین آن ها آدالند نام دارد.

  • بهترین ساحل کوش آداسی کدام است؟

ساحل کادینلار یا بانوان، محبوب ترین ساحل کوش آداسی است که بسیار معروف بوده و نمای بی نظیری به دریا دارد.

  • جاذبه های تاریخی کوش آداسی کدامند؟

شهر باستانی پرینه، شهر باستانی افه سوس، قلعه گوورجین آداسی، معبد دیدایما و شهر باستانی میلتوس جزو جاذبه های تاریخی اصلی کوش آداسی هستند.

منبع: tripadvisor.com

تجربه یک سفر بی نظیر با رزرو آنلاین تور کوش آداسی وبلاگ خوراکی با پرواز ترکیش میسر می شود. برای رزرو آنلاین روی تصویر زیر کلیک کنید.

منبع: الی گشت

به "با برترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با برترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید