وزیر دفاع آمریکا: دولت افغانستان و طالبان به تعهداتشان پایبند نبوده اند

به گزارش وبلاگ خوراکی، وزیر دفاع آمریکا با اشاره به تشدید حملات طالبان و عملکرد دولت افغانستان در آزادی زندانیان این گروه تاکید نمود که دو طرف به تعهدات خود پایبند نبوده اند.

وزیر دفاع آمریکا: دولت افغانستان و طالبان به تعهداتشان پایبند نبوده اند

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ خوراکی، پس از هشدار فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو درباره افزایش حملات طالبان، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا نیز گفت که این گروه به تعهداتش در قالب توافقنامه قطر عمل نکرده است.

آمریکا و طالبان پس از گفت وگوهای طولانی پشت درهای بسته 10 اسفند توافقنامه آوردن صلح به افغانستان را امضا کردند تا خشونت ها کاهش یابد و مذاکرات بین الافغانی نیز شروع گردد اما به گفته دولت و مقامات آمریکایی حملات طالبان پس از امضای توافقنامه تشدید شده است.

اسپر در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا طالبان به تعهداتش براساس توافقنامه عمل می نماید، گفت: فکر نمی کنم به تعهداتشان پایبند باشند.

وی همچنین اضافه کرد که دولت افغانستان نیز به تعهداتش پایبند نبوده است؛ این در حالی است که توافقنامه قطر دوجانبه بود و کابل بخشی از توافق آمریکا و طالبان نبوده است.

وزیر دفاع آمریکا تاکید نمود که دولت افغانستان و طالبان باید در رابطه با شرایطی که در توافقنامه بیان شده، پیشرفت نمایند.

براساس توافقنامه قطر قرار بود تا برای اعتمادسازی بین طرفین 5 هزار زندانی طالبان و یکهزار زندانی نیروهای امنیتی افغان قبل از 20 اسفند از زندان آزاد شوند و مذاکرات بین الافغانی نیز در همان روز برگزار گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "وزیر دفاع آمریکا: دولت افغانستان و طالبان به تعهداتشان پایبند نبوده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع آمریکا: دولت افغانستان و طالبان به تعهداتشان پایبند نبوده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید