نماینده مهریز: افزایش 10 درصدی دستمزد کارگران دولت ناچیز است

به گزارش وبلاگ خوراکی، دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری، افزایش 10 درصدی دستمزد کارگران دولت را برخلاف قانون دانستند.

نماینده مهریز: افزایش 10 درصدی دستمزد کارگران دولت ناچیز است

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ خوراکی، علی بابایی کارنامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 25 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، اظهار کرد: براساس لایحه بودجه سال 1401، کارگران شاغل در بخش دولتی باید براساس مصوبات شورای عالی کار مزد دریافت نمایند، اما دولت با استناد به دستورالعمل های غیرقانونی رفتار می نماید.

وی اعلام کرد: البته معاونت مرتبط در مجلس به کمیسیون تطبیق دستور پیگیری داده است، اما تقاضا داریم این آنالیز ها سریع تر انجام گردد تا حقوق کارگران شاغل در دستگاه های دولتی ضایع نگردد. حداقل حدود 300 هزار کارگر منتظر نظر مجلس است و باید معین تکلیف گردد.

شورای عالی کار باید حقوق کارگران دولت را معین کند

در ادامه جلسه، محمدرضا صباغیان نیز در تذکری شفاهی، گفت: دولت برخلاف قانون، حقوق مشمولان کار در دستگاه ها را 10 درصد معین نموده که این مصوبه مجلس نیست، در قانون آمده است که شورای عالی کار باید حقوق آن ها را معین کند.

نماینده مردم مهریز در مجلس تأکید کرد: کارگران ناراضی هستند و انتظار دارند مجلس به این موضوع ورود کند، افزایش 10 درصدی حقوق برای کارگری که مشمول قانون کار است و از بسیاری از امتیازات دستگاه ها محروم است، عدد چندانی نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نماینده مهریز: افزایش 10 درصدی دستمزد کارگران دولت ناچیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده مهریز: افزایش 10 درصدی دستمزد کارگران دولت ناچیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید