سرگردانی بیش از 100 تن فلفل پس از ممنوعیت صادراتی روسیه

به گزارش وبلاگ خوراکی، مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون با اشاره به توقف صادرات فلفل دلمه ای به روسیه اضافه نمود: روزانه بیش از 100 تن فلفل دلمه ای رنگی صادراتی این شهرستان در بازار های داخلی سرگردان است.

سرگردانی بیش از 100 تن فلفل پس از ممنوعیت صادراتی روسیه

به گزارش رابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، محمدحسین احمدی، مدیر جهاد کشاروزی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه این شهرستان قطب فراوری محصولات گلخانه ای در استان اصفهان است، گفت: از سطح 230 هکتار گلخانه های نوین این شهرستان سالانه 32 هزار تن محصول با کیفیت فراوری و بیش از 90 درصد آن صادر می گردد.

وی با اشاره به توقف صادرات فلفل دلمه ای به روسیه اضافه نمود: روزانه بیش از 100 تن فلفل دلمه ای رنگی صادراتی این شهرستان در بازار های داخلی سرگردان است.

یک سوم قیمت تمام شده باید محصولاتمان را به فروش برسانیم

یکی از گلخانه داران تیران و کرونی هم با بیان اینکه قیمت تمام شده فلفل بین 15 تا 20 هزار تومان است و در حال حاضر با قیمت 5 تا 6 هزار تومان به فروش می رسد، گفت: فلفل دلمه ای رنگی یکی از این محصولات است که تحت شرایط مراقبتی خاص فراوری می گردد و با توجه به حساسیت این گیاه استفاده از کود و سموم باید بر اساس استاندارد باشد و درغیر این صورت دچار ضرر و زیان در اندازه فراوری خواهد شد.

وی اضافه نمود: بر این اساس فراوریات تیران و کرون یا به صورت مبارزه بیولوژیک با آفات فراوری می گردد و یا زیر نظارت جهاد کشاورزی از سموم بدون دوره کارنس استفاده می گردد که این موضوع با اجرای آزمایشات جهاد کشاورزی تعیین است که هیچگونه ماندگاری سموم در فلفل فراوری تیران و کرون مشاهده نشده است.

این کشاورز گفت: تیران و کرون به عنوان یکی از بزرگترین قطب های فراوری فلفل دلمه ای رنگی با کیفیت در کشور شناخته می گردد که این روز ها گلخانه داران آن با مسائل زیادی دست و پنجه نرم می نمایند و در تامین هزینه های فراوری، حق الزحمه کارگران، هزینه های سوخت و اقساط معوق بانکی در مانده اند.

منبع: فرارو

به "سرگردانی بیش از 100 تن فلفل پس از ممنوعیت صادراتی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرگردانی بیش از 100 تن فلفل پس از ممنوعیت صادراتی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید