دولت الکترونیک با چند سرور و نرم افزار محقق نمی گردد

به گزارش وبلاگ خوراکی، محمدجواد آذر جهرمی وزیر ارتباطات ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت دولت الکترونیک گفت: موضوع دولت الکترونیک بحث مهمی است. یک موضوع بحث زیرساخت های دولت الکترونیک است که در حیطه وظایف وزارت ارتباطات بوده که تکمیل و به بهره برداری هم رسیده است.

دولت الکترونیک با چند سرور و نرم افزار محقق نمی گردد

وی اضافه نمود: شاخص های بین المللی حاکی از رشد 20 پله ای ما در سال گذشته در دنیا بوده که در برنامه ششم توسعه 30 پله باید پیشرفت می کردیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه بعضی از پروژهای شاخص و مرکز تبادل راه اندازی شده و اتصال دستگاه ها اجرا شده است، گفت: از ابتدای دولت دوازدهم میزان تبادل 15 برابر رشد نموده که عدد قابل توجهی است.

جهرمی با بیان اینکه متاسفانه همه ظرفیتی که باید برای تحقق دولت الکترونیک استفاده گردد موجود نیست، توضیح داد: رشدهایی را که گفتم یعنی رشد 15 درصدی و 20 پله ای یک جنبه موضوع است اما یک جنبه موضوع هم این است باید این سوال را بپرسیم که در حال حاضر در اجرای دولت الکترونیک در کشور از نمره صد چند هستیم؟ و نیمه خالی لیوان چقدر است؟ باید بگوییم در این حوزه جای کار بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: این مقوله ای است که مکانیزم های آن در پروژهای 23 گانه ای که دولت تصویب نموده و تا خاتمه 99/9/9 این 23 پروژه هدف گذاری شده و در دستگاه های مختلف اجرایی در حال پیگیری آن است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه دبیرخانه، شورای اجرای فناوری اطلاعات را از سازمان آن جدا نموده و در وزارت خانه مستقر شده است، گفت: تغییر ملموسی که باید ایجاد بگردد در تغییر فرآیندها است، با چند سرور و نرم افزار دولت الکترونیک محقق نمی گردد و باید فرآیندهای اجرایی کشور اصلاح گردد.

جهرمی اعلام کرد: بعضی از موانع ناشی از این بود که سایر قوا دولت الکترونیک را مربوط به دولت الکترونیک می دانستند نه حاکمیت الکترونیک که در شورای فضای مجازی تبدیل به مصوبه ای برای همکاری سایر قوا شد.

وی اضافه نمود: برای این موضوع یک مرکز ملی تعامل پذیری تشکیل شد که دو جلسه آن هم برگزار شده و مصوبات خوبی هم داشته است.

وزیر ارتباطات گفت: تاکید آقای رئیس جمهور این بوده است که هر ماه یک پروژه و دستاورد دولت الکترونیک را رونمایی کنیم که تا به حال 4 پروژه سلامت الکترونیک در حضور ایشان به بهره برداری رسیده است.

جهرمی در مورد حمایت از پیغام رسان های داخلی نیز گفت: مصوبه حمایت از پیغام رسان های داخلی در شورای عالی فضای مجازی در حال اجراست و نتایج عملکرد پیغام رسان های بومی به هر دلیلی روشن است.

وی ادامه داد: اکنون کارگروهی در حوزه پیغام رسان های داخلی تشکیل شده است که چگونگی مصوبات و میزان اجرای آنها در دستگاه های دولتی را آسیب شناسی می نمایند همچنین آنالیز می گردد که سایر اقدامات به جز مباحث فنی برای توسعه پیغام رسان های دولتی احتیاج است.

وزیر ارتباطات در خاتمه اعلام کرد: این آنالیز ها در فضای کارشناسی و به دور از ملاحظات معمول انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دولت الکترونیک با چند سرور و نرم افزار محقق نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت الکترونیک با چند سرور و نرم افزار محقق نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید