22 هزار تن آبزیان پرورشی در هرمزگان فراوری شد

به گزارش وبلاگ خوراکی، سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان گفت: این استان با فراوری 22 هزار و 83 تن آبزیان پرورشی در سال 98 توانست رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهد.

22 هزار تن آبزیان پرورشی در هرمزگان فراوری شد

به گزارش وبلاگ خوراکی آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالرسول دریایی شنبه 27 اردیبهشت در نشست شورای بخش کشاورزی اضافه نمود: همچنین 4 درصد از فراوری بچه میگو کشور به هرمزگان اختصاص دارد و این استان نیز رتبه اول در فراوری 2 هزار و 350 میلیون قطعه از مجموع 3 هزار و 692 میلیون قطعه بچه میگو در سال گذشته را کسب نموده است.

وی بیان نمود: 42 درصد از فراوری ماهی در قفس کشور به این استان اختصاص دارد و رهاسازی 55 میلیون قطعه بچه میگو به دریای خلیج فارس در هرمزگان انجام شد.

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان اظهار کرد: در حال حاضر 8 هزار و 676 هکتار از زمین های پرورش میگو در حال بهره برداری، 13 هزار و 62 هکتار اجرا، 12 هزار و 711 هکتار موافقت اصولی و 20 هزار و 218 هکتار زمین قابل واگذاری به شرکت شهرک های کشاورزی است.

دریایی یادآور شد: امسال در راستای توسعه صنعت پرورش آبزیان، از پایش آنلاین مزرعه های میگو، توسعه نرم افزارها و اپلیکیشن های، استارتاپ های خدمات و فروش محصول و فناوری های هوشمند استفاده شده است.

وی ظرفیت فراوری 113 هزار تن انواع ماهیان دریایی در قفس، 50 هزار هکتار زمین های مناسب برای فراوری میگوی پرورشی با امکان فراوری 200 هزار تن میگوی پرورشی در سال، شناسایی زمین های جدید پرورش ماهیان خاویاری در آب های داخلی استان، پرورش ماهیان گرمابی و تیلاپیا، امکان فراوری و پرورش خیار دریایی، گیاهان دریایی و صدف های مروارید ساز، آرتمیا، لابستر را از ظرفیت های آبزی پروری هرمزگان بیان کرد.

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان ادامه داد: 21 مرکز با ظرفیت عملیاتی فراوری 3 هزار و 700 میلیون قطعه در حال بهره برداری، 11 مرکز با فراوری 4 هزار و 600 میلیون قطعه در حال انجام و صدور مجوز برای 20 مرکز با ظرفیت فراوری 4 هزار و 900 میلیون قطعه، برای توسعه فراوری آبزیان در امسال برنامه ریزی شده است.

دریایی اضافه نمود: 3 هزار و 800 تن پروانه بهره برداری برای پرورش ماهی در قفس، 58 هزار و 200 تن پروانه تأسیس و 43 هزار و 500 تن موافقت اصولی نیز شرایط پرورش ماهی در قفس هرمزگان به شمار می رود.

وی بیان نمود: واگذاری زمین های تکثیر و پرورش میگو و سایت های پرورش ماهی در قفس به تعاونی های صیادی، مردم بومی مناطق ساحلی، سرمایه گذاران توانمند بخش خصوصی، شرکت شهرک های کشاورزی، مشارکت تعاونی های پرورش میگو در بهسازی و نگهداری زیرساخت ها از جمله اقدامات حوزه آبزی پروری است.

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان، توسعه در زمینه های پرورش ماهی در قفس پشت سدها، ماهیان دریایی در سیستم های مداربسته، اعطای گواهینامه بین المللی، به کارگیری کارشناسان شیلات در مزرعه های آبزی پروری، زنده فروشی آبزیان و تشکل های شیلاتی از دیگر طرح ها در حوزه آبزی پروری استان معرفی کرد.

استان هرمزگان با 22 بندر صیادی، صید سالیانه افزون بر 270 هزار تن انواع آبزی، 30 درصد بندرهای صیادی و 36 درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "22 هزار تن آبزیان پرورشی در هرمزگان فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "22 هزار تن آبزیان پرورشی در هرمزگان فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید