کمالوندی: ذخایر اورانیوم غنی شده به 370 کیلوگرم افزایش یافت

به گزارش وبلاگ خوراکی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی از اضافه شدن 60 تا 70 کیلو به ذخایر اورانیوم غنی شده اطلاع داد و گفت: در حال حاضر میزان اورانیوم غنی شده ایران 360 تا 370 کیلوگرم است.

کمالوندی: ذخایر اورانیوم غنی شده به 370 کیلوگرم افزایش یافت

به گزارش حوزه سیاست خارجی وبلاگ خوراکی، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز سه شنبه در حاشیه مراسم شروع عملیات احداث مرکز تحقیقات ملی جداسازی و توسعه کاربرد ایزوتوپ های پایدار درخصوص آخرین وضعیت اورانیوم غنی شده و آب سنگین گفت: وقتی ما سطح غنی سازی را به بیش از 3.67 افزایش دادیم نگاه کردیم بینیم نیازمان چیست.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: با توجه به ضرورت مدنظر قرار دادن سوخت نیروگاهی این سطح باید 4.2 درصد باشد ولی ما 4.05 درصد بالا رفتیم چرا که وقتی شما اورانیوم 4.5 درصد فراوری می کنید اگر هم زمانی محصول 4 درصد داشتید و بنا به مقتضیات وقتی اینها را به هم مخلوط می کنید به عدد مورد نظر می رسید.

کمالوندی مطرح نمود: ما الان با ظرفیت خوبی فراوری می کنیم و موجودی مان هم حداقل 60 تا 70 کیلو بیش از 300 کیلوگرم است و میزان آن هم به سرعت افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، سخنگوی سازمان انرژی اتمی همچنین درباره فراوری آب سنگین در کشور اظهار داشت: همانطور که رئیس جمهوری گفت ما تعهدی در قبال اینکه بیشتر از عرضه 130 تن آب سنگین نداریم از طرفی ما اجازه داریم بازارهای متنوعی که گرفته ایم را از دست ندهیم.

کمالوندی بیان نمود: گرچه مقادیر آب سنگین ما خیلی بزرگ نیست ولی بازارهای ما متنوع است و شامل کشورهای اروپایی و غیراروپایی می گردد.

وی اظهار داشت: ما امروز نه فقط آب سنگین بلکه محصولات دیگر مثل دوتره ها و اکسیژن 18 را صادر می کنیم و این نوید می دهد که ایران می تواند صادرکننده کالاهای دارای تکنولوژی بالا باشد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی توضیح داد: ما نباید هیچ بازاری را از دست بدهیم ضمن اینکه هیچ تعهدی در قبال اینکه بالای 130 تن نرویم را نخواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کمالوندی: ذخایر اورانیوم غنی شده به 370 کیلوگرم افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمالوندی: ذخایر اورانیوم غنی شده به 370 کیلوگرم افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید