وزیر صمت: حذف امضای طلایی اقدام مهم وزارت صمت برای افزایش تولید است

به گزارش وبلاگ خوراکی، تهران (پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت رفع موانع در حوزه صدور مجوزها و اقدامات جدی وزارتخانه برای حذف امضای طلایی از اقدامات وزارت صمت در جهت رشد و افزایش تولید خاطرنشان کرد.

وزیر صمت: حذف امضای طلایی اقدام مهم وزارت صمت برای افزایش تولید است

به گزارش شاتا، علیرضا رزم حسینی در نخستین روز از سفر خود به استان اصفهان، واحد تولیدی کشت و صنعت شریف را مورد افتتاح و بهره برداری قرار داد. این واحد تولیدی که در زمینی به مساحت 30 هزار مترمربع و زیربنای حدود6 هزار متر مربع احداث شده است در دو بخش ماشین سازی و پمپ سازی مشغول فعالیت و تولید است. میزان اشتغالزایی اجرای این طرح حدود 60 نفر است و با سرمایه گذاری 100 میلیارد ریال که شامل 60 میلیارد ریال در بخش ماشین سازی و 40 میلیارد ریال در بخش پمپ سازی است، به بهره برداری رسید.

محصولات تولیدی این شرکت مورد استفاده در صنایع بوده و عمده ترین مسائل این واحد تولیدی مربوط به افزایش توان برق و مسائل مربوط به تغییر کاربری زمین است.

علیرضا رزم حسینی در ادامه سفر خود در جمع نخبگان و فعالان اقتصادی شهرستان اردستان با اشاره به بازدیدهای اجرا شده از واحد های مختلف صنعتی و تولیدی در استان اصفهان گفت: وزارت صمت مصمم است در بخش هایی که می تواند راساً نسبت به تشویق و حمایت از صنایع، تولید و تجارت بین المللی اقدام کند.

ایجاد فضای سرمایه گذاری جدید با اجرای طرح آزادسازی معادن

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه وزارت صمت اقدامات لازم در این راستا را از آغاز سال 1400 به صورت جدی تر در دستور کار قرار داده است، به اجرای طرح آزاد سازی 6هزار معدن و محدوده معدنی از طریق مزایده در 31 استان کشور اشاره و آن را حرکتی مهم و اقدامی جسورانه توصیف کرد و افزود: این اقدام موجب ایجاد فرصت های جدید سرمایه گذاری و اشتغال را در حوزه معدن فراهم کرده است؛ این طرح موجب شد معادنی که برای چندین دهه غیرفعال بودند، با یک اقدام کارشناسی شده به چرخه فعالیت برگردند و امیدواریم از این طریق، یک جریان جدید سرمایه گذاری در کشور شکل بگیرد.

تسهیل و تسریع در صدور مجوزها

رزم حسینی، رفع موانع در حوزه صدور مجوزها و اقدامات جدی وزارتخانه در جهت حذف امضای طلایی را یکی دیگر از اقدامات وزارت صمت در جهت رشد و افزایش تولید گفت و گفت: یکی از کارهای اجرا شده در این زمینه اجازه صدور مجوز برای واحد های فولادی و صنایع فرآوری فولاد به شرط تامین مواد اولیه توسط سرمایه گذار بوده است؛ وزارت صمت فرایند تسهیل صدور مجوزها را در سایر حوزه ها نیز دنبال می کند تا بخشی از موانع را در حوزه تولید حذف کند.

تجارت بین المللی در خدمت تولید

وی تفویض اختیارات به استان ها را از دیگر تصمیمات وزارت صمت در راستای تسهیل و افزایش تولید دانست و با تاکید بر اینکه سیاست اصلی وزارت صمت حمایت از تولید داخل است به برنامه های این وزارتخانه در بخش تجارت بین المللی اشاره کرد و آن ها را به همین دلیل دانست.

توسعه متوازن با مشارکت بخش تولید به عنوان مشخص اقتصاد مقاومتی

رزم حسینی با اشاره به مصوبه دولت در خصوص برگشت مسئولیت ها و کلیه اختیارات محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی آن را اقدامی موثر در بهبود شرایط تولید در حوزه کشاورزی خواند و با بیان اینکه صنایع و تولید باید در جهت توسعه متوازن باشد، گفت: در مدل اقتصاد مقاومتی، شرکت های تولیدی و بنگاه های اقتصادی که تمایل به مشارکت دارند به عنوان مشخص اقتصاد مقاومتی در یک منطقه مشخص و معرفی می شوند؛ این یک طرح آزموده شده است و امیدواریم با اجرای آن به حفظ تاریخ شفاهی اقتصادی در مناطق محروم و روستاها کمک شود.

تقویت بنگاه های کوچک و متوسط با کمک بنگاه های بزرگ اقتصادی

وزیر صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد مقاومتی را اقتصاد مردم پایه و مبتنی بر تقویت نهادهای اقتصادی دانست و با تاکید بر رشد هشت درصدی صنعت در سال 99، شرح داد: شرکت های بزرگ در این بخش پیشگام هستند و به همین دلیل، وزارت صمت با شناسایی 100 شرکت برتر در کشور اقدام به ایجاد فرصت های سرمایه گذاری به ارزش بالغ بر 450 هزار میلیارد تومان در سراسر کشور کرده است؛ این طرح علاوه بر تقویت بنگاه های کوچک و متوسط در کشور به توسعه متوازن نیز کمک می کند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "وزیر صمت: حذف امضای طلایی اقدام مهم وزارت صمت برای افزایش تولید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر صمت: حذف امضای طلایی اقدام مهم وزارت صمت برای افزایش تولید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید