مهم ترین کارکرد سامانه جامع تجارت رصدپذیری کالاها و پایش لحظه ای شرایط بازار است

به گزارش وبلاگ خوراکی، خبرگزاری خبرنگاران-قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی تأکید کرد: مهم ترین دلیل راه اندازی و کارکرد اصلی فعالیت سامانه جامع تجارت، رصدپذیری انواع اقلام کالایی و پایش مستمر و لحظه ای بازار است.

مهم ترین کارکرد سامانه جامع تجارت رصدپذیری کالاها و پایش لحظه ای شرایط بازار است

.

به گزارش سرویس اقتصادی وبلاگ خوراکی به نقل از شاتا، محمدصادق مفتح در گردهمایی مدیران ارشد وزارت صمت گفت: مدیریت هوشمند بازار و حمایت ویژه از واحدهای فراوریی شفاف با اولویت ثبت اطلاعات درست از اهداف اصلی راه اندازی سامانه جامع تجارت است، زیرا یکی از روش های تأمین اقتصادی واحدها در سال آینده، ارائه صورت های اقتصادی و فاکتورهای صادره است.

وی توضیح داد: بخش بزرگی از راستا تکمیلی سامانه جامع تجارت طی شده و باید آمارهای آن به صورت مستمر زیر ذره بین مدیران وزارت صمت باشد تا به واسطه بانک اطلاعاتی و آماری موجود در بازار، غافلگیری اتفاق نیفتد.

قائم مقام وزیر صمت ادامه داد: برای مدیریت مناسب بازار، سال جاری برنامه تأمین کالایی از محل فراوری و واردات به وسیله اتصال سامانه بهین یاب به سامانه جامع تجارت اجرایی خواهد شد و باید برآوردهای سرانه مصرفی کالاها در سطح استان ها در سامانه جامع تجارت ثبت گردد.

مفتح توضیح داد: سامانه جامع تجارت امکانی برای ارائه آمارهای لحظه ای مصارف کالایی به ویژه کالاهای اساسی در سطح کشور و ظرفیتی برای شناسایی عوامل، عارضه یابی و تدبیر به هنگام برای برطرف مسائل ناخواسته در سطح بازار است

منبع: خبرگزاری آریا

به "مهم ترین کارکرد سامانه جامع تجارت رصدپذیری کالاها و پایش لحظه ای شرایط بازار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین کارکرد سامانه جامع تجارت رصدپذیری کالاها و پایش لحظه ای شرایط بازار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید