تمام کسانی که ثبت نام نموده اند خودرو می گیرند!

به گزارش وبلاگ خوراکی، وزیر صمت با تشریح اقدامات صورت گرفته در سال 1401 و برنامه های سال تازه اعلام کرد: در امسال هدف فراوری خودرو حداقل یک میلیون و 600 هزار دستگاه است؛ بنابراین تقریبا به تمام کسانی که ثبت نام نموده اند خودرو تحویل داده خواهد شد.

تمام کسانی که ثبت نام نموده اند خودرو می گیرند!

وزیر صمت با اعلام اینکه فراوری حداقل یک میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو در امسال هدف است، اطلاع داد که تقریبا به تمام کسانی که ثبت نام نموده اند خودرو تحویل داده می گردد.

وزیر صمت با تشریح اقدامات اجرا شده در سال 1401 و برنامه های سال نو اعلام کرد: در امسال هدف فراوری خودرو حداقل یک میلیون و 600 هزار دستگاه است؛ بنابراین تقریبا به تمام کسانی که ثبت نام نموده اند خودرو تحویل داده خواهد شد.

سید رضا فاطمی امین - وزیر صمت - با حضور در یک برنامه تلویزیونی، مهمترین سند بالادستی برای وزارت صمت را اقتصاد مقاومتی خواند.

وی از رشد مناسب فراوری در سال 1401 اطلاع داد و گفت: رشد بخش صنعت در 9 ماهه نخست سال گذشته بیش از 8 درصد بود که 2 برابر میانه رشد مالی کل کشور بود. بعلاوه رشد بخش صنعت در پاییز سال گذشته هم به 11.6 درصد رسید که از سال 1396 به بعد بی سابقه است.

فاطمی امین گفت: طبق آمار گمرک، در 11 ماه نخست سال 1401 واردات مواد اولیه یا همان کالا های واسطه ای 14 درصد رشد داشته که نشاندهنده رونق فراوری است و مقدار اشتغال در بخش صنعت در پاییز به رکورد نو 8 میلیون و 300 هزار دستگاه رسیده است.

فاطمی امین با تشریح اقدامات اجرا شده در سال 1401 هم اعلام کرد: 3200 واحد نو به بهره برداری رسیدند و 2200 واحد هم سرمایه گذاری خود را توسعه دادند و به خطوط فراوری خود اضافه کردند. 1600 واحد تعطیل هم فعال شدند. در بسیاری از شهر ها مشکل کمبود کارگر داریم، مثل اشتهارد، ساوه، زرندیه، اسلامشهر، شهرک های اطراف قم. یعنی آنقدر فراوری بالا رفته که واحد های صنعتی نیروی کار پیدا نمی نمایند.

فاطمی امین با اشاره به مسائل معیشتی مردم، گفت: در دهه گذشته رشد فراوری بسیار کمتر از رشد تورم بود و برای اولین بار در اقتصاد ایران 5 سال تورم بالای 30 درصد داشتیم.

وی راه حل برطرف مسائل معیشتی مردم را هم رشد فراوری دانست و گفت: زمانی که رشد فراوری به مدت چند سال تداوم داشته باشد، مثل سال های 1400 و 1401 در دولت سیزدهم، به تدریج می توان آثار منفی دهه گذشته را جبران کرد.

وزیر صمت برای نوسازی ماشین آلات گفت: وزارت صمت پروژه ای برای بازسازی واحد های صنعتی آماده نموده که یک نمونه آن نوسازی الکتروموتور ها است. بیش از 60 درصد مصرف برق صنعت به وسیله الکتروموتور ها انجام می گردد که تا 10 درصد قابل کاهش است که با پروژه نوی با وزارت نیرو اجرا خواهد شد.

فاطمی امین درباره اجرای فرمان تحول رئیس جمهوری در زمینه صنعت خودرو گفت: عمده 8 دستور رئیس جمهور اجرایی شده است مثل افزایش دوره گارانتی و رشد فراوری. مثلا در سال 1401 فراوری خودروی کامل 45 درصد رشد نموده که شامل همه انواع خودرو است. بعلاوه رتبه ایران در فراوری خودرو در دنیا از 19 به 16 کاهش پیدا کرد و ایران رتبه بالایی در رشد فراوری خودرو دارد.

وزیر صمت درباره حذف قرعه کشی خودرو هم اعلام کرد: متاسفانه به دلیل عدم توازن عرضه و تقاضا در بازار خودرو در سال های قبل، مردم برای خرید خودرو دچار مشکل شده اند. در بازار ایران به طور میانه باید 1.5 میلیون خودرو عرضه می شد که در چند سال گذشته کمتر از یک میلیون دستگاه عرضه شده بود و این کسری فراوری در 4 سال قبل از 1401، فشار زیادی ایجاد نموده است. ضمن این که سوداگری در بازار خودرو همچنان حاکم است و حذف آن نیازمند تصویب فوری قانون مالیات بر درآمد سرمایه به وسیله مجلس است.

فاطمی امین درباره برنامه فراوری خودرو در سال نو هم گفت: در سال 1402 هدف فراوری خودرو حداقل یک میلیون و 600 هزار دستگاه است؛ بنابراین تقریبا برای تمام کسانی که ثبت نام نموده اند خودرو تحویل داده خواهد شد.

وزیر صمت درباره شرایط فراوریات معدنی هم عنوان نمود: در تابستان 1400 یعنی زمان تغییر دولت، رشد بخش معدن منفی بود، البته برای چند فصل متوالی رشد این بخش در دولت گذشته منفی شده بود. با اقدامات وزارت صمت در دولت سیزدهم رشد بخش معدن در پاییز 1401 به مثبت 2 درصد رسید.

وی اضافه نمود: در اوایل کار دولت سیزدهم 3000 معدن بلاتکلیف و فاقد اطلاعات دقیق بود. در این مدت تک تک پرونده این معادن آنالیز شد به طوری که هم اکنون معادن بلاتکلیف به کمتر از 300 واحد کاهش یافته و اطلاعات معادن هم کاملا یکپارچه شده است. با معین تکلیف معادن، تا خاتمه سال 1401 تقریبا هیچ حقوق دولتی معوق نداشتیم.

وی با اشاره به تغییر رویکرد حکمرانی در وزارت صمت از پیشرفت حدود 60 درصدی آن اطلاع داد و اضافه نمود: امید فعالان مالی و فراورینمایندگان هم به آینده افزایش یافته است.

وزیر صمت از تمرکز بر برنامه توازن سرمایه گذاری در سال نو سخن گفت و اعلام کرد: بعلاوه کوشش خواهیم داشت در سال نو کسب وکار های ایرانی در سطح بین المللی بدرخشند.

وی با اشاره به حمایت بیش از 70 تشکل و اتحادیه فراوریی و صنفی کشور از عملکرد وزارت صمت در سال 1401، آن را نشانه همدلی در این بخش و سرمایه اجتماعی مناسب وزارت صمت خواند.

فاطمی بعلاوه از برنامه ریزی برای تعاملی شدن وزارت صمت علاوه بر آینده نگری در سال نو اطلاع داد.

منبع: ایسنا

منبع: فرادید

به "تمام کسانی که ثبت نام نموده اند خودرو می گیرند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام کسانی که ثبت نام نموده اند خودرو می گیرند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید