شرح وزارت خارجه آمریکا درباره برطرف تحریم 3 مقام سابق ایران

به گزارش وبلاگ خوراکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که ارتباطی بین برطرف تحریم سه مقام سابق دولت ایران و مذاکرات جاری در وین برای معین سرنوشت برجام، وجود ندارد.

شرح وزارت خارجه آمریکا درباره برطرف تحریم 3 مقام سابق ایران

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ خوراکی، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت ارتباطی بین لغو تحریم های سه مقام سابق دولت ایران و مذاکرات جاری در وین برای معین سرنوشت برجام، وجود ندارد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای گفته بود که وزارت های خارجه و خزانه داری آمریکا تحریم ها علیه سه مقام سابق دولت ایران و دو شرکتی که پیشتر در خرید، فروش، انتقال، یا بازاریابی محصولات پتروشیمی ایران دخیل بودند، را در نتیجه تغییر شرایط یا رفتار از سوی طرف های تحریم شده، برطرف می نماید.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به همین دلیل گفت که قطعا هیچ ارتباطی بین حذف نام (افراد و شرکت ها) و مذاکرات وین برای معین سرنوشت توافق هسته ای سال 2015 وجود ندارد.

پرایس در این رابطه اضافه نمود که این یک روال معمول و فنی مطابق با اصول تحریم ها و فرایندهای اداری است که وزارت خزانه داری آمریکا به طور معمول آنالیز و اقدام مناسب را صورت می دهد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به مذاکرات وین ادامه داد که با وجود پیشرفت در دوره های قبلی مذاکره، همچنان چالش ها باقی مانده و مسائل عظیم باعث اختلاف میان طرفین است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "شرح وزارت خارجه آمریکا درباره برطرف تحریم 3 مقام سابق ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح وزارت خارجه آمریکا درباره برطرف تحریم 3 مقام سابق ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید