تجهیز 177 مرکز آموزشی و درمانی استان مرکزی به برق اضطراری

به گزارش وبلاگ خوراکی، خبرنگاران/مرکزیاستاندار مرکزی گفت: در مورد اجرایی کردن ابلاغیه حفاظت از زیر ساخت ها و تامین برق اضطراری، سال گذشته 177 مرکز آموزشی و درمانی در استان به برق اضطراری مجهز شدند.

تجهیز 177 مرکز آموزشی و درمانی استان مرکزی به برق اضطراری

به گزارش وبلاگ خوراکی، سیدعلی آقازاده در شورای پدافند غیرعامل استان اظهار کرد: با توجه به برگزاری هفتمین جلسه شورای پدافندغیرعامل در استان، تا به امروز 30 جلسه شورای فرعی در شهرستان های تابعه و 60 کارگروه تخصصی با 50 مصوبه در شورای پدافند غیر عامل استان برگزار شده است.

وی اضافه نمود: برگزاری دوره های آموزشی به میزان دو هزار نفر ساعت، ارائه آموزش های عمومی، همایشها و سخنرانی ها در دستگاه های اجرایی از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

استاندار مرکزی توضیح داد: در مورد اجرایی کردن ابلاغیه حفاظت از زیر ساخت ها و تامین برق اضطراری سال جاری بازدیدهایی از زیر ساخت های استان در حوزه عملکرد برق اضطراری صورت گرفته که بر اساس آن سال گذشته 177 مرکز آموزشی و درمانی در استان به برق اضطراری مجهز شدند و تیم های ارزیابی با همکاری فرمانداران بر این موضوع نظارت دارند، البته در سال آینده این عملکرد بهتر و بیشتر خواهد شد.

آقازاده در مورد بازدید از مراکز ذخیره سازی کالاهای استراتژیک در راستای سیاست های کلی کشور و دولت گفت: با همکاری جهادکشاورزی، فرمانداری ها، سازمان غله، دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه ها، 12 واحد به ظرفیت 237هزار و 500 تنی ذخایر استان اضافه شده که این بازدیدها همچنان ادامه خواهد داشت.

وی بیان نمود: به همین دلیل بازدید از ایستگاه های راه آهن و شبکه ریلی استان با توجه به اینکه استان مرکزی یکی از استان های مهم ریلی کشور محسوب می گردد، صورت گرفته که با آنالیز میزان تاب آوری این شبکه در خدمت رسانی و مواقع بحرانی آمادگی لازم را در این حوزه به دست آورده ایم، همچنین عملکردهای مولدهای برق اضطراری راه آهن جهت مقابله با بحران ها توسط تیم های نظارتی همچنان در حال آنالیز و بازرسی است.

استاندار مرکزی اضافه نمود: ارزیابی میزان تاب آوری در مواقع بحران جهت تامین آب آشامیدنی سالم دو سد الغدیر ساوه و سد کمال صالح شازند در شهرهای پرجمعیت استان در دستور کار شورای پدافند غیر عامل استان واقع شده است و دستگاه های ذیربط از جمله اعضای شورای تامین و شرکت آب منطقه ای و فرمانداری ها بر این موضوع نظارت کامل را دارند، همچنین نظارت و تاب آوری شبکه جاده ای استان به عنوان یکی از وظایف مهم شورای پدافند غیرعامل در حال اجرا است.

آقازاده با بیان اینکه 30 رزمایش زمینی، سایبری و شیمیایی در هفته پدافند غیرعامل در استان انجام می گردد اعلام کرد: در هفته پدافند غیر عامل در راستای نکوداشت این هفته در استان مرکزی نزدیک به 500 برنامه پیش بینی شده و همچنین در این هفته 15 پروژه عمرانی مرتبط با پدافند غیرعامل از جمله راه بندهای ضدانتحاری و اتاق های سرور به بهره برداری می رسد.

وی در مورد طرح جامع پدافندغیرعامل استان بیان نمود: 40 درصد از طرح انجام و مبالغی به عنوان پیش پرداخت، پرداخت و قرارداد با شرکت تهیه کننده طرح منعقد شده و امیدواریم بتوانیم تا سرانجام سال طرح جامع را آماده کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تجهیز 177 مرکز آموزشی و درمانی استان مرکزی به برق اضطراری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیز 177 مرکز آموزشی و درمانی استان مرکزی به برق اضطراری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید