حمایت از توسعه شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت

به گزارش وبلاگ خوراکی، تهران (پانا) - معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت توسعه و ارتقای پژوهش های بنیادی و توسعه ای مرتبط با سلامت و زیست فناوری از برنامه های مهم وزارت بهداشت است.

حمایت از توسعه شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت

به گزارش وبدا، یونس پناهی در گردهمایی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی کشور که با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار گردید، اظهار کرد: توسعه و ارتقاء پژوهش های بنیادی و توسعه ای مرتبط با سلامت و زیست فناوری در راستای برطرف مسائل حوزه سلامت از مهمترین ماموریت های حوزه پژوهش محسوب می گردد.

وی با بیان اینکه 778مرکز تحقیقاتی 15 پژوهشکده سلامت، 24 شبکه تحقیقاتی، 93 مرکز رشد فناوری، 12 پارک فناوری سلامت و حدود 1400 شرکت دانش بنیان در سطح کشور فعال است، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت ها و زیر ساخت های موجود، کوشش می گردد با تربیت و پرورش نیروی انسانی توانمند، خلاق و مومن در بخش پژوهش در راستا برطرف مسائل جامعه در حوزه سلامت گام برداریم.

وی تجاری سازی و به کارگیری دستاوردهای پژوهشی و فناوری با حفظ و رعایت مالکیت فکری را یکی از اهداف معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت عنوان نمود و گفت: فراوری و تامین و انتشار دانش سلامت در تراز دنیای از دیگر برنامه هایی است که به طور جدی در حوزه پژوهش دنبال می گردد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد مراکز تحقیقاتی ایجاد شده در سطح کشور از ماموریت های تدوین شده در نقشه علمی کشور در حوزه سلامت جلوتر است توضیح داد: در راستای ساماندهی و کاربردی نمودن برنامه ها و فعالیت های مراکز تحقیقاتی برنامه های مختلفی در دستور کار قرار گرفته است تا بتوان به شکل هدفمند از این ظرفیت بهره برد.

پناهی با بیان اینکه در حال حاضر 82 واحد تحقیقاتی بیمارستانی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور در حال فعالیت هستند خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت اساتید بالینی برای اجرای طرح های تحقیقاتی و توسعه مراکز تحقیقاتی بیمارستانی از برنامه هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی توضیح داد: کوشش می گردد با ایجاد شبکه ها و قطب های تحقیقاتی از فعالیت جزیره ای مراکز تحقیقاتی جلوگیری گردد و در این راستا تا کنون 24 شبکه تحقیقاتی در سطح کشور ایجاد شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه حمایت از توسعه شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت از دیگر برنامه های وزارت بهداشت است خاطر نشان کرد: در حال حاضر یک هزار و 492 محصول به وسیله شرکت های دانش بنیان فراوری شده است و گردش اقتصادی سالانه این شرکت ها 4 هزار میلیارد تومان است که می تواند در راستای فراوری محصولات دانش بنیان و حضور در عرصه های ملی و بین المللی نقش موثری را ایفا کند.

پناهی با بیان اینکه در حال حاضر کشور ایران در فراوری مقالات در دنیا رتبه پانزدهم و رتبه نخست را در منطقه دارد خاطر نشان کرد: فراوری مقالات یک نماد قدرت محسوب می گردد و کوشش می گردد ضمن توسعه فراوریات فناورانه و محصول محور، به توسعه و فراوری مقالات نیز توجه گردد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید نمود: همان گونه که توانایی پرورش نخبگان بر اساس تراز دنیای را داریم باید ظرفیت سازی نگهداری و حفظ این افراد را در کشور نیز فراهم نماییم.

وی اضافه کرد: تمام ساختار پژوهشی و شرکتهای فراوریی و دانش بنیان کشور با معاونت غذا و دارو همکاری جدی دارند و اکنون یکی از مطالبات و دغدغه های مهم و مشترک همه فراوری کنندگان این حوزه، تسهیل در اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "حمایت از توسعه شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از توسعه شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید