بایرامف: آذربایجان آماده توسعه همه جانبه روابط با ایران است

به گزارش وبلاگ خوراکی، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اکنون ایران و جمهوری آذربایجان می توانند به سمت توسعه هرچه بیشتر همکاری های دوجانبه حرکت نمایند.

بایرامف: آذربایجان آماده توسعه همه جانبه روابط با ایران است

به گزارش خبرگزاری وبلاگ خوراکی به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، اقای حسین امیرعبداللهیان و جیحون بایرامف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان امروز در گفت وگوی تلفنی در مورد روابط دوجانبه به بحث و گفتگو پرداختند.

وزیر امور خارجه آذربایجان در ابتدا جویای حال وزیر امور خارجه کشورمان شد و برای وی شفای عاجل طلب کرد.

اقای امیرعبداللهیان با یادآوری برادری و روابط نزدیک میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، اظهار داشت : در ماه های اخیر همزمان با بروز بعضی سوءتفاهمات، طرف هایی که دوستدار روابط خوب میان دو کشور نیستند، فعال شده بودند که با درایت مقامات دو کشور از آن عبور کردیم و اکنون دو کشور می توانند به سمت توسعه هرچه بیشتر همکاری های دوجانبه حرکت نمایند.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از چارچوبهای منطقه ای از جمله چارچوب 3+3 قویا حمایت می نماید و معتقد است که می توان مسائل منطقه ای را به وسیله ساز و کارهای درون منطقه ای حل و فصل کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز با بیان اینکه نباید اجازه داد دیگران از سوء تفاهمات میان دو کشور استفاده نمایند، تأکید کرد: هرگونه سوتفاهمی باید در محیط دوستی و برادری حل و فصل گردد و باکو آماده توسعه همه جانبه روابط است.

روابط تجاری دوجانبه و مشخص نماینده در کمیسیون مشترک مالی دو کشور از جمله دیگر موضوعات مورد اشاره در این تماس بود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "بایرامف: آذربایجان آماده توسعه همه جانبه روابط با ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایرامف: آذربایجان آماده توسعه همه جانبه روابط با ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید