الهیان: فیاضی تفکر راهبردی و تحولی دارد

به گزارش وبلاگ خوراکی، نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه برای آموزش و پرورش مدیر انقلابی و جهادی می خواهیم تا رویکرد تحولی در این وزارتخانه ایجاد کند گفت: آقای فیاضی تفکر راهبردی برای این کار دارد.

الهیان: فیاضی تفکر راهبردی و تحولی دارد

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ خوراکی، زهره الهیان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه 25 آبان) در جلسه علنی و در جریان بررسی صلاحیت و برنامه های مسعود فیاضی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش و در موافقت با آن گفت: تا امروز صبح تصمیمی برای نطق و موافقت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نداشتم، زیرا احساس می کردم باید حجت داشته باشم همانطور که رئیس جمهور در اینباره فرمودند، اما بعد از صحبت با صاحب نظران به این جمع بندی رسیدم که باید در موافقت با آقای فیاضی صحبت کنم.

وی اضافه کرد: دولت آقای رئیسی بیشترین تعداد اعضای هیأت علمی را در کابینه خود نسبت به دولت های قبل دارد ضمن اینکه بیشترین تطابق مدارک تحصیلی وزرا هم با کار تخصصی آن ها در این دولت است.

نماینده تهران در مجلس اظهار کرد: نگاه استراتژیک و پژوهانه و آینده نگرانه باید نسبت به آموزش و پرورش داشته باشیم، زیرا آینده کشور و پیشرفت آینده انسان مدار در این وزارتخانه است.

الهیان گفت: نگاه کلان نگر باید در وزارت آموزش و پرورش باشد نه اینکه خود وزیر در تک تک کار ها متخصص باشد.

وی گفت: مدیر انقلابی و جهادی و پاک دست باید در آموزش و پرورش باشد تا بتواند رویکرد تحولی دراین وزارتخانه ایجاد کند ضمن اینکه تفکر راهبردی در آقای فیاضی برای تحول در آموزش و پرورش وجود دارد.

وی گفت: قرار دادن افراد تکراری، استمرار وضع موجود و تکرار چالش ها و بحران های متعدد در وزارت آموزش و پروش است.

وی گفت:گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش 7 سال در این وزارتخانه مدیر بوده و برنامه تحولی دارد.

وی شرح داد: آقای فیاضی 7 سال سابقه تدریس داشته و افق و چشم انداز هایی را برای آموزش و پرورش تدوین کرده است، اما ما بحث نسبت فامیلی را در خصوص ایشان بار ها شنیده ایم، اما کسی در خصوص برادر شهید ایشان سخنی نگفته است.

الهیان با اشاره به تدوین برنامه تحولی از طریق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای اجرای سند تحولی آموزش و پرورش گفت: برنامه 40 صفحه ای تدوین شده از طریق ایشان به معنای ختم سند 2030 است و این یعنی پرونده 2030 در آموزش و پرورش بسته می شود و موج تخریب در رسانه های بیگانه نشان می دهد انتخاب درستی برای وزارت آموزش و پرورش اجرا شده است.

وی شرح داد: تحول در زیرساخت ها، تحول در نیروی انسانی، ساختار اداری، مالی و همین طور تحول در ساختار نرم افزاری و سخت افزازی آموزش و پرورش در برنامه های ایشان دیده می شود، ما همه در خصوص پرداختن به مطالبات معوق و به حق معلمان در این سال ها شنیده ایم، اما آیا سوال شده است که تحول نرم افزاری در آموزش و پرورش چه جایگاهی در برنامه ها دارد.

نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به نظریه جامع حکمت و فلسفه امام (ره) در آموزش و پرورش گفت: ما برای تحقق این نظریه گام های مهمی برنداشتیم و دانش آموزان ما دچار بحران هویتی در آموزش و پرورش هستند و چگونه زیستن و از کجا آمده و به کجا رفتن به دانش آموزان ما آموزش داده نمی شود و آن ها با انبوهی از محفوظات و حساب و ریاضی روبرو شدند در حالی که آقای فیاضی برنامه جامعی برای این موضوعات دارد.

الهیان در پایان تأکید کرد: وزیر پیشنهادی برای فضای مجازی و هوشمندسازی مدارس، عدالت آموزشی، دانشگاه های مرتبط با وزارت آموزش و پرورش و سایر بخش های این وزارتخانه برنامه مفصل و جامعی دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "الهیان: فیاضی تفکر راهبردی و تحولی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الهیان: فیاضی تفکر راهبردی و تحولی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید