10 ربات برتر تاریخ بازی های ویدیویی

به گزارش وبلاگ خوراکی، همیشه در دنیای بازی های ویدئویی ربات ها جایگاه خاصی داشتند. این موجودات نه تنها به عنوان دشمن، بلکه به عنوان دوست و یک شخصیت مهم نیز در عناوین مختلف حضور دارند. بسیاری از ربات ها دارای احساس بوده و رفتارهایی نشان می دهند که از بعضی انسان ها هم بر نمی آید.

10 ربات برتر تاریخ بازی های ویدیویی

به طور کلی ربات ها هواداران بسیاری داشته و به همین خاطر بسیاری از بازی ها تنها با افزودن یک کاراکتر ربات به محبوبیت خود می افزایند. به طور کلی علاوه بر رفتار این موجودات، قابلیت های آن ها نیز مجذوب نماینده است. برای مثال بیشتراً دارای سلاحی هستند که آن ها را به شدت قوی می نماید. بعضی نیز قابلیت پرواز دارند و موارد دیگر.

شخصیت های رباتی زیادی در عناوین مختلف وجود دارند. به همین خاطر انتخاب برترین مورد به شدت سخت است. با اینحال تعدادی از آن2ها چنان در بازی تأثیرگذار بودند، که نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد. اگر شما نیز هوادار این موجودات دوست داشتنی هستید، این مقاله مخصوص شماست. ما در فهرست زیر سعی کردیم تا برترین ربات های دنیای بازی های ویدئویی را انتخاب کنیم. پس با ما همراه باشید.

10. راب (R.O.B)

از بازی: Gyromite و Stack Up (وسیله جانبی برای تجربه این بازی ها روی کنسول ان ای اس)

سال معرفی: 1985

این ربات در دنیای شرکت نینتندو حضور دارد. در اصل راب در یک بازی کامپیوتری حضور نداشت. با این حال حضور آن در سیستم نینتندو به شدت اهمیت دارد. این ربات در جعبه جایرومایت (Gyromite) و استک آپ (Stack Up) کنسول ان ای اس (NES) حضور داشت. یکی از عوامل پیروزیت این کنسول نیز، همین ربات دوست داشتنی بود. البته ساخت راب پس از چند سال متوقف شد.

در دوران کنسول ان ای اس، بازی های ویدئویی چندان مطرح نبودند. به همین خاطر گیمینگ نیز به سمت نابودی به پیش می رفت. حضور راب و به طور کلی کنسول نینتندو باعث شد تا تحول عظیمی در گیمینگ رخ دهد. در حال حاضر نیز راب در عناوین مختلف به عنوان یک کاراکتر جانبی حضور دارد.

9. کانر (Conner)

از بازی: Detroit Become Human

سال معرفی: 2018

در بازی دیترویت: انسان شوید (Detroit: Become Human) ربات ها یا به نوعی اندرویدهای بسیاری وجود داشتند. با اینحال یکی از آن ها به شدت مورد توجه واقع شد. کانر در اصل ساخته شده تا به پلیس ها در زمینه کارآگاهی یاری کند. سرنوشت کانر به طور کامل به بازیکن بستگی دارد. به این معنا که می تواند انقلاب نموده یا اینکه رئیس شرکت را بکشد و مانند نسخه های قبلیش خاموش شود.

در اصل جالبی این شخصیت هم همین است که شما سرنوشت آن را معین خواهید کرد. دیوید کیج (David Cage) در زمینه شخصیت پردازی بسیار خوب عمل نموده و شما متوجه تغییر در رفتار این ربات خواهید شد. بسیاری از انتخاب های کانر سخت بوده و به همین خاطر لایق جایگاه بالاتری از شماره 9 است.

8. ایجیس (Aigis)

از بازی: Shin Megami Tensei Persona 3

سال معرفی: 2007

ایجیس نیز شباهت هایی به کانر دارد. او در دنیای مجموعه پرسونا (Persona) حضور داشته و در شماره 3 راه تازهی برای خود انتخاب می نماید. او به شخصیت اصلی بازی بیش از حد اطمینان نموده و به همین خاطر حتی در مبارزه خود را برای او فدا می نماید. زمانی که او دوباره باز می شود، احساساتی پیدا می نماید که باعث می شود رابطه بهتری با S.E.E.S داشته باشد.

در کنار داستان کلی، ایجیس یک ربات به شدت قدرتمند است. او دارای چندین سلاح بوده و می تواند به روش های مختلف دشمنان خود را از بین ببرد. نکته جالب اینجاست که محبوبیت ایجیس به حدی زیاد بود که در عناوین بعدی پرسونا نیز حضور داشته باشد. البته در پرسونا 5 حضور ندارد.

7. بسشن (Bastion)

از بازی: Overwatch

سال معرفی: 2016

در بازی اورواچ (Overwatch) کاراکترهای بسیار خاصی وجود دارند. از یک ربات نینجا گرفته تا گوریلی که صحبت می نماید! نکته جالب در خصوص بسشن این است که تنها بیپ بیپ می نماید. به همین خاطر نمی توان گفت دیالوگ خاصی دارد. بسشن یکی از تنها بازماندگان فاجعه امنیک (Omnic Crisis) است. جایی که ربات ها علیه انسان ها قیام نموده و افراد زیادی را از بین بردند. او که زمانی با یک ارتش به مبارزه می رفته، حال تنها همراهش یک پرنده است.

اگر داستان را در نظر نگیریم، بسشن یکی از کرکترهای بسیار خوب در بازی است. اگر شما به دنبالب یک مبارزه راحت و بدون چالش هستید، قطعاً باید آن را انتخاب کنید. بسشن نه تنها تبدیل به یک مسلسل شده بلکه قابلیت ترمیم خودش را هم دارد. از طرفی محدوده شلیک بسیار زیادی نیز دارد. اگر در اورواچ تازه کار هستید، قطعاً یکی از برترین کرکترها برای شما بسشن است.

6. کوت اند کرلی بریس (Quote and Curly Brace)

از بازی: Cave Story

سال معرفی: 2004

کوت نیز یکی از ربات هایی است که زیاد صحبت نمی نماید. او بدون هیچ خاطره ای از خواب بیدار شده و در کوشش است تا هویتش را پیدا کند. د کنار آن او باید به میمیگا (Mimiga) یاری کند تا از خطر نجات پیدا کند. کوت توانایی استفاده از سلاح های زیادی را دارد. همینطور اینکه می تواند خود را به سرعت بهبود دهد. کوت احساسات چندانی ندارد و همین شاخصه اصلی ربات بودن او است.

کرلی بریس، دستیار کوت است. او به شدت احساساتی است! نکته جالب اینجاست که نام این دو کاراکتر بر اساس دو کلید از روی کیبورد انتخاب شده است.

5. توبی (2B)

از بازی: NieR Automata

سال معرفی: 2017

توبی یکی از کاراکترهای اصلی بازی نیر اوتوماتا (Nier: Automata) است. سرنوشت او نیز به انتخاب های بازیکنان بستگی دارد. توبی یک اندروید بوده که برای مبارزات تن به تن طراحی شده است. با اینحال قسمت احساسی مخفی ای نیز دارد. این بخش زمانی نمایان می شود که ناین اس (9S) را دیدار می نماید.

در کنار داستان کلی بازی، توبی به شدت در مبارزات ماهر است. همینطور اینکه دارای قابلیت های خاص خود بوده و قدرت زیادی نیز دارد. توبی نیز مانند بعضی موارد دیگر در این فهرست، در عناوینی غیر از نیر حضور داشته است.

4. روبو (Robo)

از بازی: Chrono Trigger

سال معرفی: 1995

روبو در بازی کرونو تریگر (Chrono Trigger) حضور دارد. او در بخش آینده بازی بوده و به وسیله گروهی از مهندسان زنده می شود. از لحاظ ظاهری او مشابه ربات های دشمن است. با اینحال به طور کلی آرام تر و درون نگرتر است. او در کوشش است تا مانند انسان ها بشود و تا حدی هم پیروز می شود.

نکته جالب اینجاست که برخلاف چیزی که گفته شد، فکر نکنید روبو ضعیف است. روبو قدرتمندترین شخصیت گروه بوده و توانایی مبارزه زیادی دارد. همینطور اینکه هیچ نقطه ضعفی ندارد. به همین خاطر در مبارزات به شدت کاربردی است. همینطور اینکه به راحتی می تواند با شخصیت های دیگر گروه هماهنگ شود.

3. کلنک (Clank)

از بازی: Ratchet and Clank

سال معرفی: 2002

در بازی رچت اند کلنک (Ratchet and Clank) یکی از کاراکترهای به شدت کلیدی، کلنک است. او با رچت همکاری نموده تا موانع را از بین ببرند و به سمت هدفشان حرکت نمایند. کلنک در موارد بسیاری توانمندی زیادی از خود نشان داده است. یکی از قابلیت های مهم کلنک، هدایت های خوب او به رچت است. این رویه به حدی شده که رچت در بیشتر موارد از او سؤال می پرسد.

در کنار موارد گفته شده، کلنک قابلیت های خاص خود را دارد. برای مثال دارای یک جت پک (Jet Pack) است. همینطور اینکه آنتنی که دارد باعث می شود توانایی کنترل ربات های کوچک را داشته باشد. البته نباید از اینکه کلنک یک بازیگر مشهور هم هست، بگذریم!

2. گلادوس (GLADoS)

از بازی: Portal

سال معرفی: 2007

گلادوس در عناوین پرتال (Portal) حضور دارد. از همین ابتدا باید گفت که گلادوس یکی از برترین صداها را نه تنها در فهرست بلکه در کل تاریخ بازی های ویدئویی دارد. در اصل همین صدا باعث شده تا یکی از برترین شخصیت منفی ها هم باشد. اگر ظاهر رباتی او را کنار بگذاریم، درون گلادوس یک زن است که تنها اتفاقات خوب را برای همراهان خود می خواهد.

زمانی که شما با گذشته گلادوس آشنا شوید، متوجه خواهید شد که زندگی سختی داشته است. ارتباط او نیز با شخصیت اصلی بازی هم بامزه و هم عجیب است. داستان بازی پرتال به خوبی گلادوس را پرورش داده و به یاری آن پرده از رازهای بازی بر می دارد. به همین خاطر است که جایگاه دوم را بدست آورده است.

1. مگامن ایکس (Mega Man X)

از بازی: Mega Man

سال معرفی: 1993

کمتر کسی پیدا می شود که با مگامن آشنا نباشد. قطعاً از همان ابتدای فهرست معین بود که مگامن جایگاه خاصی در آن خواهد داشت. کپکام توانست با این کرکتر به خوبی حضور ربات در بازی ها را جا بیاندازد. عناوین اولیه مگامن به شدت پرهوادار بوده و عملکرد بهتری نیز از عناوین تازه داشتند.

یکی از نکات جالب عناوین قدیمی قابلیت تقلید از دشمنان بود. چیزی که به ندرت در عناوین زمان عرضه مشاهده می شد و به همین خاطر مگامن جایگاه خاصی در میان گیمرها پیدا کرد. حتی با گذشت چندین سال نیز همچنان این سری بازی و این کرکتر محبوب است.

***

حال نظر شما چیست؟ آیا به نظر شما رباتی وجود دارد که جایش در این فهرست خالی باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TheCenturionereport.com

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 ربات برتر تاریخ بازی های ویدیویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ربات برتر تاریخ بازی های ویدیویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید