کسب جایزه بوکالتر کیهان شناسی 2019 توسط دو دانش آموخته دانشگاه شریف

به گزارش وبلاگ خوراکی، دانش آموختگان دانشگاه شریف با پژواکی از مغاک: سیاهچاله فوق چرخان باقی مانده از دوتایی ستاره نوترونی رویداد GW170817 پیروز به کسب جایزه بوکالتر 2019 شدند.

کسب جایزه بوکالتر کیهان شناسی 2019 توسط دو دانش آموخته دانشگاه شریف

به گزارش وبلاگ خوراکی، جایزه بوکالتر هر سال به ایده های جدید و پیشرو در زمینه کیهان شناسی و گرانش نظری و رصدی داده می گردد ایده هایی که پیروز به بازگشایی دریچه جدیدی برای فهم ما از انبساط تند شونده کیهان گردد.

دکتر جاهد عابدی دانش آموخته دکترای دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف و دکتر نیایش افشردی کیهان شناس و اخترفیزیکدان شهیر، دانش آموخته دوره کارشناسی دانشکده فیزیک دانشگاه شریف و دکتری دانشگاه پرینستون با مقاله خبرساز و مهم شان پژواکی از مغاک: سیاهچاله فوق چرخان باقی مانده از دوتایی ستاره نوترونی رویداد GW170817 این جایزه را دریافت کردند.

هیات داوران جایزه معتبر بوکالتر پژوهش جاهد و نیایش که در مجله Journal of Cosmology and Astroparticle Physics به چاپ رسیده است را پژوهش جسورانه و قدمی نوآورانه در درک پدیده گرانش کوانتومی نامیده اند. ایده ای که امواج گرانشی ساطع از دو ستاره نوترونی چرخان می تواند اطلاعات جدیدی از درون سیاهچاله و گرانش کوانتومی به دست دهد.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، دکتر جاهد عابدی دانش آموخته دوره دکتری دانشگاه صنعتی شریف و محقق پاره وقت پژوهشگاه دانش های بنیادی بوده است که دوره پسادکتری خود را در موسسه امواج گرانشی (آلبرت اینشتین) ماکس پلانک و موسسه لایبنیتز در هانوفر آلمان می گذراند.

همچنین، دکتر نیایش افشردی کیهان شناس و اخترفیزیکدان شهیر، دانش آموخته دوره کارشناسی دانشکده فیزیک دانشگاه شریف و دکتری دانشگاه پرینستون است. وی هم اکنون استاد دانشکده فیزیک و نجوم دانشگاه واترلو و موسسه فیزیک نظری پریمیتر کانادا است.

پیش از این نیز این دو اختر فیزیکدان ایرانی با مقاله پژواک هایی از مغاک: سیاه چاله ای با چرخش زیاد برای پسماند ادغام ستاره نوترونی در سال 2018 پیروز به کسب این جایزه شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کسب جایزه بوکالتر کیهان شناسی 2019 توسط دو دانش آموخته دانشگاه شریف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب جایزه بوکالتر کیهان شناسی 2019 توسط دو دانش آموخته دانشگاه شریف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید