نمایشگاه گردشگری برلین سومین سال متوالی لغو شد

به گزارش وبلاگ خوراکی، رویدادها و نمایشگاه های سالانه مرتبط با صنعت سفر و گردشگری یکی از مهم ترین فرصت های ویژه سرمایه گذاری و تجارت برای عرضه کنندگان خدمات گردشگری و مسافرتی در جهان است.

نمایشگاه گردشگری برلین سومین سال متوالی لغو شد

نمایشگاه گردشگری سالیانه آلمان یاBerlin ITB یکی از بزرگ ترین رویدادهای حوزه توریسم است که با رضایتمندی بالای 90 درصد شرکت کنندگان سال های قبل و گردش اقتصادی بیشتر از 6 میلیارد یورو از پرارزش ترین گردهمایی های فعالان عرصه گردشگری محسوب می شود.

شروع موج تازه از ویروس کرونا با نام امیکرن خیلی از کشورها از جمله آلمان را بر این داشت تا از برگزاری رویدادهایی با مقیاس جهانی صرف نظر کنند.

به نقل از خبرگزاری نمایشگاه آی تی بی برلین بنا بود این نمایشگاه در تاریخ 6 الی 10 مارس برابر با 15 تا 19 اسفند سال 1400 در شهر برلین برگزار شود؛ اما بر خلاف اعلانیه های مطرح شده از سوی نمایشگاه و به دلیل شدت موج تازه کرونا در اروپا به صورت حضوری لغو شد. این نمایشگاه در تاریخی که از پیش اعلام شد، به صورت کاملا مجازی برگزار خواهد شد. دو رویداد گذشته ITB برلین نیز به همین منوال و در سایت رسمی این رویداد برگزار گشت.

برای ثبت نام و شرکت در این رویداد باشکوه می توانید به وبسایت رسمی این نمایشگاه به آدرس www.itb-berlin.com مراجعه کنید.

تاریخچه نمایشگاه ITB Berlin

نمایشگاه گردشگری برلین از سال 1966 به طور سالانه در کشورآلمان شروع به کار کرده است. علاوه بر آلمان، تا به امروز کشورهای هند ، چین و سنگاپور نیز میزبان این رویداد سالانه بوده اند. این نمایشگاه به عنوان یکی از برترین پلتفرم های B2B در گردشگری شناخته می شود که سالانه بیش از 200 هزار بازدیدکننده دارد.

این نمایشگاه عمدتا در پنج روز برگزار می شود که سه روز از آن به مباحث تخصصی صنعت گردشگری و معرفی فعالان این حوزه اختصاص دارد.

دو روز بعدی به نمایشگاه عمومی اختصاص پیدا می کرد که امکان بازدید از طریق عموم مردم را دارد. همین مسأله می توانست قدم بزرگی در معرفی امکانات و تکنولوژی های تازه در عرصه سفر برای مردم باشد که با شروع کرونا این موضوع کمرنگ شد. از بزرگ ترین مزیت های این نمایشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حضور بیش از 180 کشور از پنج قاره
  • حضور بیش از 1000 خریدار و سرمایه گذار صنعت توریسم
  • حضور بیش از10 هزار شرکت کننده و غرفه دار
  • سالن های وسیع و فراوان با مساحتی بیش از 160 هزار متر مربع درپایتخت آلمان

موضوعات نمایشگاه آی تی بی برلین در سال 2022

این نمایشگاه به طور کلی موضوعات حیطه سفر و تکنولوژی های معرفی شده در این صنعت را پوشش می دهد. این موضوعات شامل تجهیزات سفر، معرفی آژانس های گردشگری و مسافرتی پیشتاز، خدمات نوین برای مسافران ، معرفی شرکت های حمل ونقل بین المللی ، آشنایی با پلتفرم های تازه رزرو بلیط و خدمات گردشگری خواهد بود.

شعار نمایشگاه امسال ITB Berlin Now نیز بازنگری ، نوسازی و نگاهی مجدد به گردشگری برای ایجاد یک شرایط بهتر است که باتوجه به فرایند کنترل همه گیری ویروس کرونا به نظر می رسد موضوع قابل بحثی برای فعالان این حوزه و کارآفرینان حیطه گردشگری باشد.

در نمایشگاه ITB Berlin چه خواهد گذشت؟

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، این نمایشگاه در دو بخش تخصصی و عمومی برگزار می شود که معمولا بین 3 تا 5 روز ادامه خواهد داشت. طبق اخبار منتشر شده در کانال اطلاع رسانی نمایشگاه ITB ، رویداد امسال در 4 روز برگزار خواهد شد که هر روز یک برنامه و شعار تعیین دارد.

  • روز اول نمایشگاه - افتتاحیه

روز اول نمایشگاه آی تی بی برلین به موضوعاتی از قبیل آینده صنعت توریسم و تاثیر پیشرفت حوزه Tech در این صنعت خواهد بود.

مدیرعاملان و مدیران ارشد سازمان های هواپیمایی، هتل ها و صنایع کشتیرانی در این بخش سخنرانی خواهند کرد. از دیگر موضوعاتی که در روز اول به آن اشاره خواهد شد مباحث مربوط به توسعه گردشگری پایدار و تغییرات جغرافیایی و آب وهوایی زمین خواهد بود.

  • روز دوم نمایشگاه برلین

دومین روز از نمایشگاه گردشگری برلین به بازاریابی و مارکتینگ در حوزه توریسم اختصاص دارد. تحولات بازار گردشگری luxury یا لوکس نیز همراه گردشگری سلامت از مباحث مورد بررسی دومین روز این نمایشگاه است.

  • روز سوم نمایشگاه

روز سوم به ویروس کرونا و تاثیر covid-19 بر سفر و گردشگری اختصاص پیدا کرده است. در این بخش از پلتفرم هایی که ایده های تازه داشته اند، رونمایی می شود و راهکارهای تازه اقتصادی معرفی می شود.

  • روز چهارم نمایشگاه برلین - اختامیه

به عنوان جمع بندی و اختتامیه این نمایشگاه روز آخر به موضوع وظیفه سازمانی و مسئولیت شرکت های فعال حیطه توریسم در برابر گرمایش زمین و مسائل زیست محیطی اختصاص پیدا کرده است. در این بخش از سیستم جمع آوری داده مسافران در اروپا یا یورو مانیتور رونمایی خواهد شد که در این چندسال تاثیر بسزایی در کنترل پندمیک از طریق دولت ها داشته است.

برای دریافت ویزای نمایشگاهی آلمان چه اقداماتی لازم است؟

کشور آلمان با برگزاری بیشتر از دو سوم رویدادهای نمایشگاهی در جهان، رتبه اول میزبانی نمایشگاه های تجاری در جهان را دارد.

شاید شما هم از آن دسته شرکت کنندگان و غرفه دارانی باشید که قصد شرکت در نمایشگاه گردشگری آلمان را دارد. برای شرکت در این نمایشگاه ها می توانید با اخذ ویزای نمایشگاهی و تکمیل واکسیانسیون به آلمان سفر کنید.

برای دریافت ویزای نمایشگاهی مانند دیگر مدل های ویزا ، پس از جمع آوری مدارک مورجهانز و ارسال آن به سفارت، موظف به شرکت در یک مصاحبه و پرداخت هزینه صدور ویزا هستید که این موارد بین دو الی سه هفته به طول می انجامد.

منبع: علی بابا

به "نمایشگاه گردشگری برلین سومین سال متوالی لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه گردشگری برلین سومین سال متوالی لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید