کره شمالی رئوس کلی روابط با همسایه جنوبی خود را معین کرد

به گزارش وبلاگ خوراکی به نقل از روزنامه جروزالم پست، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ماه گذشته و درست چند روز پیش از مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا خواهان فراوری تسلیحات هسته ای پیشرفته تر شد و گفت که ایالات متحده بزرگترین دشمن این کشور است.

کره شمالی رئوس کلی روابط با همسایه جنوبی خود را معین کرد

رهبر کره شمالی که در کنگره حزب متبوع خود- حزب کارگران- در ماه ژانویه به سمت دبیرکل این حزب انتخاب شد، در دومین روز نشست این کنگره در روز سه شنبه پیرامون خطوط اصلی سیاست پنج ساله پیونگ یانگ صحبت کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) در گزارشی گفت که دبیرکل حزب [کیم جونگ اون] در یک گزارش وظایف جنگی مقرر برای ارتش خلق کره و صنایع مهمات سازی در امسال، و همچنین خط مشی آینده برای بخش روابط با کره جنوبی و بخش روابط خارجی را مشخص کرد.

کیم جونگ اون در این نشست با اشاره به اینکه بحث شکل دهی مجدد به روابط با کره جنوبی به دلیل شرایط حاکم و گذشت زمان یک امر لازم است، از سئول برای پیشنهاد همکاری در حوزه های غیر بنیادی همچون مقابله با کووید -19 و گردشگری انتقاد کرد و گفت که کره جنوبی باید خرید تسلیحات نظامی از آمریکا و اجرای رزمایشهای نظامی با این کشور را متوقف کند.

این در حالی است که وزیر خارجه جدید کره جنوبی روز سه شنبه گفت که به رغم نشانه هایی دال بر وجود اختلافات، نسبت به هماهنگ سازی سیاست کره شمالی با ایالات متحده اطمینان خاطر دارد. مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی نیز ماه میلادی گذشته گفت که بایدن باید به گفتگوها با کره شمالی برای پیشرفت در روندی که دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا آغازگر آن بود، ادامه دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کره شمالی رئوس کلی روابط با همسایه جنوبی خود را معین کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی رئوس کلی روابط با همسایه جنوبی خود را معین کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید