چگونه با کودک درباره جدایی والدین صحبت کنیم

به گزارش وبلاگ خوراکی ، به نقل از روابط عمومی انتشارات سیمای شرق، کتاب شرایط تازه خانواده زویی به نویسندگی اَزمایرا اچ .مِیکِر و ترجمه معصومه نفیسی برای بچه ها بالای پنج سال از سوی کتاب های زرافه (دپارتمان کودک انتشارات سیمای شرق) منتشر شد.

چگونه با کودک درباره جدایی والدین صحبت کنیم

اَزمایرا اچ . مِیکِر نویسنده این اثر که خود متخصص روانشناسی بالینی است و در حوزه رشد، پرورش و تربیت بچه ها و روان درمانی کار می نماید، در این کتاب به احساسات، نگرانی ها و پرسش های بچه ها درباره طلاق هویت می بخشد و آن ها را عادی سازی می کند. احساساتی مثل دلتنگی، اضطراب، غم از دست دادن، سردرگمی و خشم که از طریق بزرگسالان قابل اعتماد، دوستان و همسالان و دنیای خیالی قصه برای کودک برجسته و پررنگ می شود.

شرایط نو خانواده زویی یک کتاب بچه هاه و آموزنده است که به موضوع پیچیده ای مانند طلاق می پردازد. طلاق و جدایی از عوامل تنش زای مهم و البته رایجی است که تأثیری عمیق بر سلامت عاطفی بچه ها می گذارد. این کتاب با زبانی ساده و همه فهم به شما و کودکتان این امکان را می دهد که با اطمینان به احساسات و پرسش هایتان نزدیک شوید و شرایط نو خانواده را بهتر درک کنید.

داستان این کتاب، والدین و بزرگسالانِ نزدیک به کودک (نظیر مربیان، درمانگران، پدربزرگ و مادربزرگ ها و پرستاران کودک) را قادر می سازد تا اطلاعات واقعی و عاطفی که به جدایی و طلاق مربوط می شود را با بچه ها در میان بگذارند. این کتاب تأکیدی دارد بر این که فکر بچه ها بین بازی، اتفاقات پیرامون و رؤیاپردازی و تخیل در رفت وآمد است و این فرایند، راه چاره موثری است تا کودک بتواند با اضطراب ناشی از مسائل دلهره آور کنار بیاید.

فهرست پرسش های آخر کتاب هم بزرگسالان را قادر می سازد با کودک در سطحی عمیق تر کار کنند. این بخش تعاملی، بسیار حیاتی است و به کودک این امکان را می دهد که روی افکار و احساساتش تمرکز کند تا بتواند گفت وگویی فعال با فردی بزرگسال داشته باشد.

کتاب شریط نو خانواده زویی پیروز به دریافت جایزه Pinnacle Book Achievemen شده و همچنین در فهرست نامزدهای نهایی جایزه usa book news best book awards جای گرفته است.

معصومه نفیسی از مترجمان شناخته شده حوزه کودک و نوجوان، این کتاب را به بچه های که جدایی پدر و مادرشان را تجربه می کنند، تقدیم کرده و برای آنها عبوری امن و سالم از این مرحله زندگی را آرزو کرده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: جدایی!؛ این کلمه زویی را مضطرب و نگران می کرد. زویی سرش را تکان داد تا این خواب های دَرهَم و بَرهَم را از فکرش پاک کند. او تصمیم گرفت درباره ی آن کلمه از مادرش سؤال کند. آهسته پرسید: مامان، جدایی یعنی چه؟ مامان خرگوشه پرسید: چی شده خرگوشک من؟ چرا می خواهی معنی کلمه جدایی را بدانی؟

این انتشارات برای سهولت در دسترسی به آثار این نشر امکان دریافت تمامی کتاب های خود را به صورت الکترونیکی از پلتفرم های کتابخوان فراهم کرده است.

کتاب شرایط نو خانواده زویی، اثر اَزمایرا اچ .مِیکِر با ترجمه معصومه نفیسی در 36 صفحه و با قیمت 52هزار تومان از سوی دپارتمان کودک انتشارات سیمای شرق منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "چگونه با کودک درباره جدایی والدین صحبت کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با کودک درباره جدایی والدین صحبت کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید