ثروتی که به ارث رسید

به گزارش وبلاگ خوراکی، نشریه مالی فوربس در یکی از تازه ترین گزارش های خود در ژانویه سال 2022 میلادی لیست ثروتمندترین افراد دنیا را منتشر کرد که طبق آن هنوز جف بزوس بنیان گذار و مالک شرکت آمازون با 177 میلیارد دلار ثروت در صدر واقع شده است.

ثروتی که به ارث رسید

به گزارش یورو نیوز ، پس از او نیز نام چهره هایی مانند ایلان ماسک، مالک تسلا با 151 میلیارد دلار ثروت، خانواده برنار آرنو سرمایه گذار فرانسوی، بیل گیتس بنیان گذار شرکت مایکروسافت، مارک زوکربرگ بنیان گذار فیسبوک و وارن بافت کارآفرین مشهور آمریکایی دیده می گردد.

هرچند بیل گیتس پس از طلاق از ملیندا برای مدتی جایگاه چهارمین فرد ثروتمند دنیا را از دست داده بود. فوربس به تداوم کرونا و در عین حال افزایش بهای ارز های دیجیتال و قیمت سهام اشاره می نماید و اطلاع داد که تعداد میلیاردر های دنیا به رقم دوهزارو 755 نفر افزایش یافته که 660 نفر بیشتر از میلیاردر های سال 2020 میلادی است.

در این لیست نام زنان ثروتمند دنیا نیز دیده می گردد که در صدر آن ها زنانی قرار دارند که ثروت خود را یا به خاطر ارث به دست آوردند یا به خاطر جدایی از همسرشان! فرانسواز بتانکور، تاجر فرانسوی و دختر آندره بتانکور، بنیان گذار شرکت فرانسوی اورئال در صدر آن واقع شده است.

خانم بتانکور در حال حاضر با حدود 74 میلیارد دلار ثروت، دوازدهمین فرد ثروتمند دنیا است. خانم بتانکور 68 ساله از سال 1997 میلادی عضو هیئت مدیره شرکت محصولات آرایشی اورئال است.

او پس از آن به ثروتمندترین زن دنیا تبدیل شد که با مرگ مادر 94ساله اش در سال 2017 میلادی وارث اصلی این شرکت شد.

او در کنار بهره مندی از ثروت سرشاری که از پدر و مادرش به ارث برده، چند جلد کتاب عمدتا در موضوعات مذهبی نیز به چاپ رسانده است.

دومین زن ثروتمند دنیا آلیس والتون 72 ساله، تاجر آمریکایی و دختر سام والتون، بنیان گذار شرکت های زنجیره ای وال مارت با ثروتی حدود 62 میلیارد دلار است.

او هفدهمین فرد ثروتمند دنیا نیز محسوب می گردد. او نیز به جای کار در شرکت والمارت مانند دیگر اعضای خانواده، ترجیح داده است که وقتش را صرف هنر کند و به همین علت سرمایه گذاری های گسترده ای را در بخش افتتاح موزه های هنری انجام داده است.

پس از او مکنزی اسکات، نویسنده و همسر سابق جف بزوس مالک آمازون ثروتمندترین زن دنیا محسوب می گردد که با ثروتی بالغ بر 53 میلیارد دلار در رتبه 22 افراد ثروتمند دنیا واقع شده است.

خانم مکنزی اسکات در سال 2019 میلادی پس از 25 سال زندگی مشترک از جف بزوس طلاق گرفت و به این ترتیب 25 درصد از سهام آمازون را صاحب شد.

او وعده داده که دست کم نیمی از دارایی هایش را در طول زندگی اش ببخشد و به همین علت در سال 2020 میلادی حدود 5.8 میلیون دلار از دارایی اش را به 500 سازمان غیرانتفاعی اهدا کرد.

خانم اسکات بار دیگر در ژوئن 2021 میلادی نیز از اهدای 2.74 میلیارد دلار دیگر به 286 گروه فعال در امور بشردوستانه اطلاع داد.

او که به عنوان نویسنده و نیکوکار در دنیا شناخته می گردد، بلافاصله پس از جدایی از جف بزوس، بر پایه برآورد ثروت 66.4 میلیارد دلاری، برای مدتی ثروتمندترین زن دنیا بود.

منبع: فرارو

به "ثروتی که به ارث رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثروتی که به ارث رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید