لزوم اصلاح قانون مهاجرت اروپا، ما در سالهای بحران قربانیان زیادی دادیم

به گزارش وبلاگ خوراکی، خبرنگاران: وزیر کشور یونان با تاکید بر اینکه مهاجران باید در سراسر اروپا تقسیم شوند، خواستار اصلاح قانون مهاجرت این اتحادیه شده و همچنین گفت یونان در سالهای بحران بیشترین قربانی را در اروپا داده است.

لزوم اصلاح قانون مهاجرت اروپا، ما در سالهای بحران قربانیان زیادی دادیم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ خوراکی، یوآنیس میچلاکیس Ioannis Michelakis، وزیر کشور یونان در تبادل نظر با نشریه دی سایت، به مسئله سیاستهای اتحادیه اروپا در قبال مهاجران و چالش های کشور یونان با این مسئله پرداخته و گفت: یونان از نظر جغرافیایی در حاشیه اتحادیه اروپا قرا ر گرفته، به گونه ای که با موج عظیمی از پناهندگان از خاورمیانه و شمال آفریقا روبروست.

وی اضافه کرد: در عرض چند سال اخیر، سهم مهاجران یونان نسبت به جمعیت کشور روی ده درصد بالا رفته است که بخش عظیمی از آنها به صورت غیر قانونی از مرزها وارد خاک ما می شوند. حتی اگر اقتصاد یونان از این که هست هم قدرتمندتر بود، باز هم این مشکل بزرگی بود.

وی در بخش دیگری از این تبادل نظر از رایزنی های نخست وزیر یونان با کشورهای شریک خود در جنوب اروپا برای حل مسئله پناهندگان از جمله با ایتالیا و مالت خبر داده و در عین حال خاطر نشان کرد: مسئله مهاجرتهای غیر قانونی مطمئنا تنها مشکل یونان، ایتالیا یا اسپانیا نیست.

وی اضافه کرد: ما هر چه سریعتر به تغییر قرارداد دوبلین 2 در اروپا احتیاج داریم. باید یک تقسیم مهاجران در سراسر اتحادیه اروپا و بر اساس امکانات مالی و جمعیت کشورها وجود داشته باشد. من این درخواست را نه از دلایل مالی، بلکه به دلیل حمایت از شرافت انسانی دارم.

وزیر کشور یونان در بخش دیگری از این تبادل نظر به شرایط سخت زندگی یونانی ها اشاره نموده و گفت: اکثریت پناهندگان از کشور ما تنها به عنوان پلی برای رسیدن به شمال اروپا استفاده می نمایند.

وی در بخش دیگری از این تبادل نظر خاطر نشان کرد که بعد از گذشت حدود پنج سال از بحران یونان، نرخ بیکاری در کشور ما حدود 27 درصد و در بین جوانان حدود 60 درصد است. ما در بحران قربانیان زیادی داده ایم و هیچ کشور اروپایی در دوران صلح تا این حد قربانی نداده است.

میچلاکیس همچنین گفت: یونان باید در شرایطی قرار گیرد که بدهی هایش را مستقلا برطرف کند، بعد از همه اصلاحات باید حالا شرکای اروپایی ما در منطقه یورو برای اوایل سال آینده یک کاهش بار بدهی ها را برای یونان ممکن سازند.

منبع: تسنیم

به "لزوم اصلاح قانون مهاجرت اروپا، ما در سالهای بحران قربانیان زیادی دادیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم اصلاح قانون مهاجرت اروپا، ما در سالهای بحران قربانیان زیادی دادیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید