قانونگذاران آمریکا خواهان اقدام قاطع ترامپ علیه ترکیه شدند

به گزارش وبلاگ خوراکی به نقل از رویترز، قانونگذاران دموکرات و جمهوریخواه در کنگره آمریکا در اقدامی که آشکارا نشانگر نارضایتی آنان از سیاست خارجی دونالد ترامپ در قبال سوریه است، لوایح قانونی متعددی را با هدف وضع تحریمهای سنگین تر علیه ترکیه به کنگره ارائه کردند.

قانونگذاران آمریکا خواهان اقدام قاطع ترامپ علیه ترکیه شدند

الیوت اینگل نماینده و رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان به همراه مایک مک کائل عضو بلندپایه و جمهوریخواه این کمیته لایحه ای را به مجلس نمایندگان ارائه کردند که مقامها و بانکهای ترکیه ای که در عملیات نظامی علیه سوریه یا بخش دفاعی ترکیه همکاری دارند، تا سرانجام عملیات نظامی ترکیه در سوریه تحریم می نماید.

این لایحه همچنین با متوقف ساختن روند ارسال تسلیحات به نیروهای نظامی ترکیه در سوریه، دولت آمریکا را ملزم می نماید تا ترکیه را به دلیل خرید سامانه پدافند موشکی اس- 400 از روسیه تحریم نماید.

پیش از این نیز اینگل و مک کائل قطعنامه ای ارائه کردند که ضمن اعلام حمایت قاطع از نیروهای کُرد در سوریه، همکاری و مشارکت آنان در مبارزه با تروریستهای داعش را تصدیق می کرد. این قطعنامه همچنین از دولت ترکیه خواست تا عملیات نظامی در شمال شرق سوریه را فوراً متوقف نماید و دولت آمریکا را به حمایت از جوامع کُرد ساکن در سوریه ترغیب کرد.

با آنکه هنوز تأثیر عملی لایحه تحریمها در هاله ای از ابهام قرار دارد- به دلیل ضرورت تصویب این لایحه در مجالس سنا و نمایندگان آمریکا و امضای آن توسط ترامپ- و قطعنامه مزبور نیز غیرالزام آور است؛ بر حجم انتقادهای تند کنگره از تغییر سیاست خارجی ترامپ در قبال سوریه می افزاید.

از سوی دیگر، سناتور لیندسی گراهام یکی از اعضای برجسته حزب جمهوریخواه در حوزه روابط خارجی نیز یک لایحه تحریمهای دوحزبی مشابه لایحه پیشنهادی اینگل و مک کائل ارائه کرد. سناتور گراهام متعاقب اعلام عدم اجرای تحریمهای آمریکا علیه آنکارا از سوی وزیر خزانه داری این کشور، از دولت ترامپ انتقاد و با صدور بیانیه ای اعلام نمود: ما شاهد پاکسازی قومی در سوریه از سوی ترکیه هستیم، نابودسازی متحدی قابل اعتماد همچون کردها و ظهور مجدد داعش.

لازم به ذکر است که دونالد تاسک رئیس شورای اروپا نیز روز آدینه اعلام نمود که تعارض در شمال شرق سوریه با خطر تبدیل شدن به یک فاجعه انسانی همراه است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "قانونگذاران آمریکا خواهان اقدام قاطع ترامپ علیه ترکیه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانونگذاران آمریکا خواهان اقدام قاطع ترامپ علیه ترکیه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید