صفحه شطرنجی لیزری با قابلیت غربالگری کیفی ناهنجاری های اسکلتی در دانشگاه امام رضا (ع) ثبت اختراع شد

به گزارش وبلاگ خوراکی، دانشجوی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) پیروز به ثبت اختراع صفحه شطرنجی لیزری با قابلیت غربالگری کیفی ناهنجاری های اسکلتی عضلانی شد.

صفحه شطرنجی لیزری با قابلیت غربالگری کیفی ناهنجاری های اسکلتی در دانشگاه امام رضا (ع) ثبت اختراع شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ خوراکی، دانشجوی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) پیروز به ثبت اختراع صفحه شطرنجی لیزری با قابلیت غربالگری کیفی ناهنجاری های اسکلتی عضلانی شد.

این دستگاه، یکی از کاربردی ترین ابزار های لازم برای غربالگری ناهنجاری های اسکلتی و عضلانی افراد است که با توجه به مزایای حاصل از هزینه، حمل و نقل، دقت و سرعت در تشخیص ناهنجاری می تواند مورد استفاده ورزشکاران قرار گیرد.

این اختراع مرتبط با حوزه آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی است که صفحه شطرنجی اختراع شده قابلیت اندازه گیری و معین کردن ناهنجاری های اسکلتی عضلانی و امکان شناسایی عوارض قامتی در اندام فوقانی و تحتانی مانند سر به جلو، کج گردنی، کایفوزیس، لگن نابرابر و ... را دارد.

دستگاه صفحه شطرنجی لیزری با قابلیت غربالگری کیفی ناهنجاری های اسکلتی عضلانی جهت سنجش و ارزیابی انحرافات اسکلتی بدن مثل ستون فقرات، گردن، کمر بند شانه ای، کمر بند لگنی و پا ها ساخته شده است.

با یاری این دستگاه می توان با تشخیص به موقع و آگاهی از ناهنجاری، درمان را توسط متخصصین حوزه آسیب و اصلاحی و پزشکان آغاز و از افزایش و پیشرفت عارضه جلوگیری لازم بعمل آید که این کار با بررسی و معین کردن صندلی مفاصل در بدن و مقایسه ان با طرف مقابل و زوایای استاندارد و تعریف شده صورت می گیرد.

این اختراع، نتیجه انتها نامه تحصیلی مرتضی قاسمی، دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "صفحه شطرنجی لیزری با قابلیت غربالگری کیفی ناهنجاری های اسکلتی در دانشگاه امام رضا (ع) ثبت اختراع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفحه شطرنجی لیزری با قابلیت غربالگری کیفی ناهنجاری های اسکلتی در دانشگاه امام رضا (ع) ثبت اختراع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید