سکه منقش به تصویر استیون هاوکینگ رونمایی می گردد

به گزارش وبلاگ خوراکی، قرار است به زودی سکه ای منقش به تصویر استیون هاوکینگ رونمایی گردد. این سکه به یابود استیون هاوکینگ به عنوان یکی از سرشناس ترین کیهان شناسان دنیا در بریتانیا رونمایی می گردد.

سکه منقش به تصویر استیون هاوکینگ رونمایی می گردد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، علاقه مندان می توانند این سکه را تا پیش از تاریخ رونمایی رسمی سفارش دهند اما تا 12 مارس از این سکه رونمایی نخواهد شد.

بر اساس وعده دولت برتانیا این سکه نقره ای در تاریخ 12 مارس منتشر می گردد و تصویری از هاوکینگ در یک طرف و یک سیاهچاله در سوی دیگر سکه نقش خواهد بست. این سکه دو روز پیش از سالمرگ هوکینگ (در 14 مارس) منتشر خواهد شد. این دانشمند تحسین شده در سال 2018 و در سن 76 سالگی درگذشت.

پیش از این تنها افرادی که یک سال پس از مرگشان سکه اختصاصی دریافت نموده بودند وینستون چرچیل و ملکه مادر بریتانیا بودند. هنگامی که هاوکینگ فقط 21 سال داشت، به نوعی از اسکلروز جانبی آمیوتروفیک دچار شد که به تدریج او را فلج کرد. او از یک صندلی چرخدار استفاده می کرد و به وسیله یک سیستم کامپیوتری با دیگران صحبت می کرد.

مدتی پیش نیز بعضی از اشیاء و کتاب های متعلق به استیون اوکینگ در حراج کریستی لندن به فروش گذاشته شد. این حراجی به نام یکی از کتاب های فیزیکدان بریتانایی بر شانه های غول ها، نام گرفت.

صندلی چرخدار، دست نوشته ها و نسخه ای امضا شده از سرانجام نامه دکترای هاوکینگ متعلق به سال 1963 میلادی بود.

منبع: انتخاب

به "سکه منقش به تصویر استیون هاوکینگ رونمایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکه منقش به تصویر استیون هاوکینگ رونمایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید