سخنانی که در تخت جمشید گفته شد، زیبنده نبود

به گزارش وبلاگ خوراکی، علی اکبری نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات اعضای هیأت دولت هنگام بازدید از تخت جمشید گفت: حرف هایی که گفته شد جای نقد دارد؛ چراکه تخت جمشید نماد هنر، مهندسی و معماری است و بیش از 25 قرن دوام آورده است.

سخنانی که در تخت جمشید گفته شد، زیبنده نبود

به گزارش ایلنا، نماینده شیراز در مجلس دهم تاکید نمود: تخت جمشید باعث عبرت نیست، بلکه یک شاهکار و میراث ملی است و ما نباید تخریب و تحقیرش کنیم.

وی ادامه داد: من نمی دانم در چه شرایطی آن سخنان گفته شد، اما به اعتقاد من خیلی زیبنده نبود؛ ما باید بیشتر از آنکه به معایب توجه کنیم، به حاصل دانش، معماری، مهندسی و ابزار هایی که آن موقع تخت جمشید با آن ها بنا شد توجه داشته باشیم، بنایی که شاید بخشی از آن هنوز کشف نشده است و باز هم تاکید می کنم این مجموعه میراث ملی ماست و در جهان قابل احترام است.

اکبری در خصوص سخنان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر این که حریم پاسارگارد مانع کشاورزی مردم در منطقه شده است، مطرح نمود: به هیچ وجه چنین حرفی درست نیست، این 2 مسئله حریم شان با یکدیگر فرق می نماید، محوطه پاسارگاد محل کشاورزی نیست و به اعتقاد من اصلاً آن گونه که می گویند نیست.

وی ادامه داد: بله؛ اساساً این منطقه کشاورزی است و معاش مردم به وسیله دامداری و کشاورزی می گذرد، اما به اعتقاد من ارتباطی به اینکه مردم پاسارگاد به علت مقبره کوروش نمی توانند کشاورزی نمایند، ندارد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی یادآور شد: چند سالی است روز کوروش مردم به مقبره می آیند که باعث اعمال محدودیت هایی برای ساکنین آنجا شده است که این هم راهکار هایی دارد، موافقان و مخالفان بنشینند و با یکدیگر صحبت نمایند، اما نمی گردد راه را روی مردم ببندیم و بگوییم کشاورزی مردم مانده است این حرف ها به اعتقاد من کارشناسی نیست.

منبع: فرارو

به "سخنانی که در تخت جمشید گفته شد، زیبنده نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنانی که در تخت جمشید گفته شد، زیبنده نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید