رئیس سازمان راهداری: فاز نخست پایانه مرزی ریمدان چابهار تکمیل می گردد

به گزارش وبلاگ خوراکی، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با پیشرفت مناسب کار، فاز نخست پایانه مرزی ریمدان چابهار، دهه فجر سال جاری تکمیل و به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان راهداری: فاز نخست پایانه مرزی ریمدان چابهار تکمیل می گردد

به گزارش گروه مالی وبلاگ خوراکی، عبدالهاشم حسن نیا گفت: ظرفیت بسیار بالا و نقطه مهم مرزی و استراتژیک در کشور است که توسعه آن می تواند اقتصاد جنوب شرق کشور را متحول سازد.

وی اضافه نمود: فاز اول پایانه مرزی ریمدان با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 200 میلیون تومان با مساحت 7700 متر مربع که شامل یک سوله بزرگ با پارتیش بندی برای دستگاه های متولی در مرز و پارکینگ مسافری در دهه فجر سال سال جاری افتتاح و به بهره برداری می رسد.

حسن نیا با بیان اینکه مرز ریمدان یکی از نزدیکترین و ایمن ترین مرز با کشور پاکستان است خاطر نشان کرد: 10 میلیارد تومان برای فاز دوم پایانه مرزی ریمدان در نظر گرفته شده که با بهره برداری آن پیش بینی میشود سالانه یک میلیون مسافر از مرز ریمدان تردد نمایند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: زیر ساخت های جاده ای مرز بطول 35 کیلومتر که احتیاج به تعریض و بهسازی دارد نیز در برنامه سال جاری پیش بینی شده که توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان انجام خواهد شد.

بخشدار دشتیاری چابهار هم گفت: توسعه مرز بین المللی ریمدان نقش اساسی در اقتصاد و معیشت مرزنشیان منطقه بزرگ دشتیاری ایجاد خواهد نمود

جمشید سارانی اضافه نمود: با افتتاح فاز اول پایانه مرزی شاهد شکوفایی رونق فراوری و صادرات در استان خواهیم بود.

مرز بین المللی ریمدان نزدیک ترین گذرگاه مرزی در استان سیستان و بلوچستان به کشور پاکستان است که تنها 650 کیلومتر با مرکز مالی و بزرگترین بندر تجاری مالی پاکستان، کراچی، فاصله دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رئیس سازمان راهداری: فاز نخست پایانه مرزی ریمدان چابهار تکمیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سازمان راهداری: فاز نخست پایانه مرزی ریمدان چابهار تکمیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید