معرفی فرودگاه بین المللی شرمتیوو

به گزارش وبلاگ خوراکی، آشنایی با فرودگاه بین المللی شرمتیوو

فرودگاهی که امروز به اتفاق یکدیگر در خبرنگاران می خواهیم آن را مورد آنالیز قرار دهیم، فرودگاه بین المللی شرمتیوو(Шереметьевский) شهر مسکو در کشور روسیه است. این فرودگاه به همراه سه فرودگاه دیگر روسی، جز بزرگ ترین فرودگاه های کشور روسیه محسوب می آید. در ادامه با ما همراه باشید تا تاریخچه فرودگاه، اطلاعات، ترمینال ها، راه های دسترسی و امکانات این فرودگاه را آنالیز نماییم.

معرفی فرودگاه بین المللی شرمتیوو

تاریخچه فرودگاه بین المللی شرمتیوو

ساخت این فرودگاه در ابتدا به عنوان یک سایت نظامی به همین نام در تاریخ 1 سپتامبر سال 1953 در حومه شهر مسکو به فرمان شورای وزیران اتحاد جماهیر شوروی شروع شد و بالاخره در تاریخ 7 اکتبر 1957 به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اکتبر افتتاح شد. این فرودگاه در واقع یک فرودگاه بین المللی است که در منطقه خیمکی روسیه واقع شده است. این فرودگاه از شمال غربی مرکز مسکو 29 کیلومتر فاصله دارد و قطب اصلی شرکت هواپیمایی آئروفلوت محسوب می گردد.

اما از کاربری نظامی و بعضی از اطلاعات این فرودگاه که بگذریم، می رسیم به کاربری فعلی شرمتیوو که آن هم سایت مسافری است، در تاریخ 11 اوت سال 1959 کاربری این فرودگاه به شکل امروزیش یعنمی مسافربری در آمد. اولین پرواز بین المللی این فرودگاه در تاریخ 1 ژوئن سال 1960 به سمت فرودگاه بین المللی برلین انجام گرفت. پروازهای داخلی فرودگاه بین المللی شرمتیوو در تاریخ 12 سپتامبر سال 1964 انجام شد. اولین پرواز برنامه ریزی شده این فرودگاه نیز در تاریخ 12 سپتامبر 1967، با هواپیمای توپولف به مقصد استکلهم بود. تا قبل از المپیک زمستانی 1980 این فرودگاه تنها 1 ترمینال داشت اما به مناسب افتتاح این بازی ها، ترمینال 2 فرودگاه نیز افتتاح شد. برای ساخت بنای این فرودگاه از اصول طراحی فرودگاه هانوفر لانگهن ایده گرفته شده است.

بین دو قسمت شمالی و جنوبی این فرودگاه هیچ نقطه اتصالی وجود ندارد و اساسا این دو قسمت کاملا از یکدیگر جدا هستند. از سال 2000 به بعد برنامه های بسیاری برای توسعه و بازسازی این فرودگاه در رقابت با دیگر فرودگاه های بزرگ جهان صورت گرفت. با توجه به این که شرکت های هواپیمایی چون لوفت هانزا، بریتیش ایرویز، ایبریا، خطوط هوایی ژاپن، خطوط هوایی بروکسل، خطوط هوایی اتریش و خطوط هوایی بین المللی سوئیس این فرودگاه را به عنوان یکی از قطب های خود انتخاب نمودند، احتیاج به بازسازی مجدد در این فرودگاه به شدت احساس و آشکار شد. در این سال هایی که این فرودگاه در دست توسعه و نوسازی مجدد نهاده شد؛ امکاناتی همچون: ایستگاه راه آهن قطارهای آئرو اکسپرس مخصوص به فرودگاه بین المللی شرمتیوو، بازسازی مجتمع جنوبی، افزایش ظرفیت بخش شمالی و … بسیاری از اقدامات دیگر در طی این بازسازی ها صورت پذیرفت.

طی این فرایند ساخت و توسعه، وزارت حمل و نقل روسیه در حدود 2 میلیارد دلار از بودجه فدرال و 1 میلیارد دلار از بودجه های مصرفی را برای انجام امور این فرودگاه اختصاص داد. فرودگاه های کشور روسیه، همچون مترو هایش از نظر رفاه، زیبایی و امکانات و بعلاوه مدرن بودن حرف اول را در بین همه کشور های جهان می زنند. درباره ترمینال های این فرودگاه بهتر است بدانید که از چندین پایانه تشکیل شده است که پایانه هایa ،bو c در بخش شمالی و پایانهd ، e و f در بخش جنوبی این ترمینال ها نهاده شده اند. درباره این فرودگاه بد نیست تا این نکته را بدانید که زمانی که شما در زمان پرواز با تاخیر های چند ساعته روبرو شدید و یا در زمان ترانسفر، مجبور شدید چند ساعتی را در فرودگاه سپری کنید، دقیقا در چنین وضعیتی که وقتی اضافه دارید می توانید به اهمیت امکانات رفاهی و تفریحی این فرودگاه ها پی ببرید تا بتوانید به دور از خستگی و بی حوصلگی از زمان های بدون استفاده خود برترین استفاده را در محیط این فرودگاه ببرید.

اطلاعات فرودگاه بین المللی شرمتیوو

نام فرودگاه بین المللی شرمتیوو: Sheremetyevo International Airport

کد یاتا: SVO

کد ایکائو: UUEE

نوع فرودگاه: همگانی

فاصله تا مرکز شهر مسکو: 28 کیلومتر

فاصله از دریا: 192 متر

ترمینال: 5 ترمینال

وب سایت فرودگاه بین المللی شرمتیوو: www.svo.aero

ترمینال های فرودگاه بین المللی شرمتیوو

فرودگاه بین المللی شرمتیوو دارای 4 ترمینال عملیاتی مسافری و یک ترمینال مخصوص برای استفاده هواچیماهای خاص و یا تجاری است. پایانه های این فرودگاه بر اساس موقعیت جغرافیایی به 2 گروه شمالی و جوبی تقسیم می شوند.

ترمینال های شمالی

ترمینال A در سال 2012 در سمت شرقی ترمینال B افتتاح شد و بیشتر به منظور خدمات برای هواپیما های تجاری و خصوصی مورد استفاده نهاده شد.

ترمینال B به صورت عمده به پروازهای مقرون به صرفه قیمت دراین فرودگاه می پردازد. این ترمینال دارای 64 ایستگاه هواپیما و 8 ایستگاه مورد استفاده برای تعمیر و نگهداری هواپیما است که به ایرفلوت اختصاص داده شده است. این ترمینال به دو ساختمان تقسیم شده است: سالن ورودی و خروجی. ترمینال B به خاطر معماری منحصر به فرد و غیر معمولی که دارد شبیه به یک دروازه و یا یک سفینه فضایی است. طراحی این ترمینال به وسیله تیم معماران G Elkin Yu Kryukov مدیریت شده است.

ساخت ترمینال C برای دولت روسیه، به صورت تقریبی 87.7 میلیون دلار هزینه در بر داشت. فضای اضافی این ترمینال از فضاهای عمومی این فرودگاه گرفته شده است و ظرفیت آن برابر با پذیرش 5 میلیون مسافر در سال است.

ترمینال های جنوبی

Terminal D در نوامبر 2009 افتتاح شد و در مجاورت Terminal F نهاده شده است. این ترمینال هاب ایر فلوت و شرکای اسکای تیم می باشد و در سال ظرفیت 12 میلیون مسافر را دارد. این ترمینال بسیار زیبا است و در آن طراحی های بسیار چشم نوازی وجود دارد.

ترمینال E در سال 2010 به عنوان یک پروژه جهت توسعه دادن ظرفیت اتصالات پایانه های D و F ساخته و افتتاح شد. ساخت این ترمینال اجازه توسعه ترمینال های D و F و بعلاوه ایستگاه راه آهن را به ترمینال های بخش جنوبی داد.

راه های دسترسی به ترمینال شرمینوو

قطار: همانطور که بالاتر هم گفتیم، ایستگاه های آئرو اکسپرس دراین فرودگاه وجود دارند. به جز این شرکت، راشن ریل ویز نیز در این فرودگاه ایستگاه دارد.

اتوبوس: با خط 817 و 851 اتوبوس های مسکو از فرودگاه می توانید به مرکز شهر مسکو بروید.

تاکسی: همچون تمام شهرهای پر جمعیت جهان و فرودگاه های شلوغ و پر رفت و آمد این فرودگاه نیز تاکسی های فراوانی دراد که راحت هستند اما کرایه گرانی دارند.

امکانات فرودگاه بین المللی شرمتیوو

  • در همه جای این فرودگاه وای فای پر سرعت در دسترس است.
  • جایگاه های این فرودگاه برای استراحت مناسب اند اما به عقیده خیلی از افراد برای خوابیدن خوب نیست.
  • اگر قصد دارید در این فرودگاه بمانید، به همراه خود پتوی مسافرتی و چشم بند ببرید زیرا این فرودگاه سرد و روشن است.
  • در این فرودگاه به راحتی نمی توانید مکانی برای شارژتلفن همراه خود بیابید بنابراین برترین کار این است که قبل از سفر مخصوصا با سفرهای اکونومی، به عضویت مخصوص سالن دربیایید و از امکاناتی همچون حمام هم نیز استفاده نمایید.
  • در این فرودگاه اجاره اتومبیل نیز امکان پذیر است.
  • اتاق مادر و فرزند در اختیار مادران نیز می باشد.
منبع: الی گشت

به "معرفی فرودگاه بین المللی شرمتیوو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه بین المللی شرمتیوو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید