اهمیت یادگیری زبان دوم

به گزارش وبلاگ خوراکی، زبان دوم (به انگلیسی: Second language، به اختصار L2) به زبانی اطلاق می گردد که شخص پس از یادگیری زبان اول در دوران بزرگسالی می آموزد.

اهمیت یادگیری زبان دوم

به گزارش وبلاگ خوراکی، بنابر اعلام آکادمی زبان پردیسان، بسته به کشوری که یک شخص در آن زندگی می نماید زبان دوم وی نیز می تواند متفاوت باشد، هر چند امروزه با توجه به گستره وسیع زبان انگلیسی در سطح جهان در بیشتر کشورها زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم آموزش داده می گردد.

زبان انگلیسی پس از چینی و اسپانیایی بیشترین تعداد گویشور را در سراسر جهان دارد و در 53 کشور جهان زبان اصلی است که از این بین بریتانیا، کانادا، استرالیا و ایالات متحده امریکا مهم ترین کشورهای انگلیسی زبان محسوب می شوند.

تفاوت فراگیری زبان دوم و فراگیری دوزبانه

فراگیری زبان دوم به معنی یادگیری یک زبان تازه توسط فردی است که پیش از آن زبانی را به عنوان زبان اول (زبان مادری) آموخته است در حالی که فراگیری دوزبانه (Bilingual Language Acquisition) در خصوص کسی اطلاق می گردد که در کودکی دو زبان را از ابتدا و به صورت هم زمان بیاموزد.

از نظر عصب شناسی قسمتی از مغز که مسئول یادگیری و کنترل مهارت های زبان دوم است با قسمتی که به پردازش زبان های یاد گرفته شده در کودکی می پردازد متفاوت است.

رایج ترین زبان ها در آکادمی های زبان در ایران

زبان ترکی استانبولی

یکی از زبان هایی که در ایران به عنوان زبان دوم برای متقاضیان تدریس می گردد، زبان ترکی استانبولی است، البته کاربرد اصلی این زبان برای ارتباط با مردم ترکیه بوده و بیشتر کسانی که به دنبال یادگیری این زبان هستند هدف مسافرت طولانی مدت به کشور ترکیه دارند.

زبان فرانسوی

فرانسه، زبان رسمی 30 کشور جهان مثل بلژیک، کانادا، لوکزامبورگ، سنگال، سوییس و… و 14 کشور مستعمر، مثل پلی نریی فرانسه، سنت مارتین، سنت پیروماژلال و … می باشد.

این زبان، زبان مادری 36 میلیون نفر در سراسر جهانست و حدود 190 میلیون نفر، فرانسه را به عنوان زبان دوم صحبت می نمایند. هم چنین حدود 200 میلیون نفر در سراسر جهان آن را فرا گرفته اند. یادگیری زبان فرانسه برای کسانی که قصد سفر به کشورهای فرانسوی زبان دارند بسیار مهم و ضروری است.

زبان آلمانی

این زبان در آلمان، اتریش، بخشی از سوئیس، تیرول جنوبی (ایتالیا)، بخشی از بلژیک و لیختن اشتاین زبان رسمی به حساب می آید. اولین گام در راستای سفر کاری و تحصیلی به این کشورها آموختن زبان آلمانی است.

زبان اسپانیایی

اسپانیایی یکی از رایج ترین زبان های جهان است و می توان چنین گفت که دومین زبان پرتکلم جهان می باشد. اسپانیایی زبان مادری بیش از 500 میلیون نفر و زبان دوم حدود 400 میلیون نفر در سراسر جهانست. به دلیل روابط بسیار خوب کشورمان با کشورهای اسپانیایی زبان به ویژه کشورهای آمریکای جنوبی و موقعیت های شغلی و تحصیلی در این کشورها روزبه روز بر اهمیت این زبان افزوده می گردد. از دیگر مزیت های یادگیری این زبان می توان به بهره گیری از تحصیلات رایگان به زبان اسپانیایی در دانشگاه های کشورهای اسپانیایی زبان و همچنین دسترسی به منابع علمی، آموزشی و میلیون ها کتاب منتشرشده به این زبان در جهان اشاره نمود.

آموزش زبان اسپانیایی در ایران هرچند به اندازه زبان های آلمانی، انگلیسی و فرانسه قدمت ندارد اما مدتی است که فرایند صعودی داشته و زبان آموزان بیشتری به دنبال یادگیری این زبان می باشند.

زبان انگلیسی

بدون شک زبان انگلیسی مهم ترین زبان حال حاضر جهان برای برقراری ارتباط می باشد، تقریباً در هر نقطه از جهان که باشید در صورتی که به زبان انگلیسی مسلط باشید می توانید امور خود را سامان دهید، متدهای آموزش زبان انگلیسی گستردگی فراوانی دارند، آزمون های متنوع مثل آزمون آیلتس، تافل، آزمون PTE برای سنجش میزان آشنایی هر فرد با این زبان وجود دارد.

برای مشاهده دوره های مختلف آموزش زبان انگلیسی در آکادمی زبان پردیسان، به این صفحه مراجعه کنید.

آکادمی زبان پردیسان با ایجاد 9 شعبه در سراسر تهران سعی نموده کار شما را در پیدا کردن یک آکادمی نزدیک محل کار یا محل زندگی تان آسان تر کند. کافی است به سایت پردیسان مراجعه نموده ، شعبه موردنظر خود را انتخاب نموده و فرم درخواست مشاوره را پرکنید تا مسئول شعبه مربوطه در کمترین زمان با شما تماس بگیرد و هماهنگی های لازم را انجام دهد.

درخواست مشاوره آنلاین

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اهمیت یادگیری زبان دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت یادگیری زبان دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید