دانش آموزان برای انتخاب رشته باید سراغ منابع اطلاعاتی معتبر بروند

به گزارش وبلاگ خوراکی، یک مشاور شغلی گفت: انتخاب رشته یک فرآیند اصولی است و برای انجام آن باید استفاده از منابع اطلاعاتی معتبر در دستور کار قرار گیرد.

دانش آموزان برای انتخاب رشته باید سراغ منابع اطلاعاتی معتبر بروند

زینب خواجه وند جعفری درباره انتخاب رشته گفت: در تب و تاب انتخاب رشته کنکور سراسری، چالشی که برای دانش آموزان و والدین وجود دارد؛ منابع مختلف اطلاعاتی است که برخی ناقص و ناکافی هستند.

او اضافه نمود: حتی بعضا شاهد انتشار اطلاعاتی نادرست در این جهت هستیم. پس ضروری است که دانش آموزان و والدین به صورت آگاهانه به سراغ منابع اطلاعاتی معتبر بروند؛ چرا که انتخاب رشته فرآیندی اصولی است و احتیاج به دانش و تخصص حرفه ای دارد.

این مشاور شغلی اضافه نمود: باید توجه داشت که لزوما فردی که در رشته و دانشگاه مطرحی پذیرفته شده است، صلاحیت انتخاب رشته را ندارد؛ چرا که انتخاب یک رشته دانشگاهی انتخاب جهت تحصیلی و شغلی فرد است و به نوعی می توان گفت این انتخاب جهت دهنده به جهت زندگی فرد خواهد بود. از آن جایی که موضوع انتخاب مطرح است و هر انتخاب مسئولیت خاص خودش را به همراه دارد، ضروری است که دانش آموزان با اطلاع از جهت شغلی رشته ها انتخاب نمایند و مسئولیت آن را هم آگاهانه بپذیرند.

وبلاگ خوراکی علمی پزشکی دانشگاه و کنکور

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دانش آموزان برای انتخاب رشته باید سراغ منابع اطلاعاتی معتبر بروند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش آموزان برای انتخاب رشته باید سراغ منابع اطلاعاتی معتبر بروند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید