خطر هک گوشی را جدی بگیرید

به گزارش وبلاگ خوراکی، بسیاری از تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام نموده اند که خطر نفوذ هکرها به گوشی های هوشمند در سال 2020 بسیار بالاتر از سال های قبل خواهد بود.

خطر هک گوشی را جدی بگیرید

به گزارش وبلاگ خوراکی از ایسنا، بر اساس گزارش وب سایت economictimes ، در سال های اخیر که نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به گوشی های هوشمند و دستگاههای الکترونیکی افزایش قابل توجهی یافته است، بسیاری از کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری در تلاشند با تحقیقات جدید خود به آنالیز آسیب پذیری ها و ریسک های متعددی که در فضای مجازی به وجود می آید، کاربران و شرکت های توسعه دهنده نرم افزار و سخت افزارهای مختلف را مطلع نموده و به آنها در صورت وجود خطرات و تهدیدات جدی هشدار دهند.

کارشناسان و متخصصان امنیتی به تازگی با انتشار گزارشی هشدار داده اند که خطر نفوذ هکرها به گوشی های هوشمند و سایر دستگاههای الکترونیکی در امسال میلادی بسیار بالاتر از سال های قبل خواهد بود.

آنها علت آن را توسعه اینترنت اشیا (IoT) و گجت های هوشمند خانگی و شخصی که قابلیت اتصال به شبکه دنیای اینترنت را دارند، معرفی نموده اند.

طبق این گزارش، تعداد نفوذ هکرها و مجرمان سایبری و همچنین افشای اطلاعاتی در سال 2019 نسبت به سال قبل از آن، 2018 میلادی، 54 درصد افزایش پیدا نموده است. به همین ترتیب پیش بینی می گردد که رشد و افزایش قابل توجهی در سال 2020 میلادی از لحاظ نفوذهای سایبری اتفاق بیفتد که بیشتر آنها توسعه و گسترش بدافزارهای موبایلی و تروجان های بانکی خواهند بود.

آنها همچنین توسعه نسل پنجم شبکه اینترنت همراه 5G را از دیگر دلایل رشد حملات بدافزاری و سایبری در سال 2020 میلادی اعلام نموده اند.

با توجه به فرایند صعودی حملات سایبری و بدافزاری در دنیا، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری و امنیت سایبری به تازگی دریافته و اعلام نموده اند که بسیاری از شرکت های کوچک و بزرگ در دنیا قادر نیستند حملات سایبری و بدافزاری و نفوذ هکرها را زودتر از وقوع تشخیص داده و پیش بینی نمایند؛ بدین ترتیب از بروز آسیب های سایبری و اینترنتی که به سرقت حجم زیادی از اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران منجر می گردد، جلوگیری به عمل آورند.

در چند سال گذشته باج افزار، بدافزار و ویروس های رایانه ای بسیاری در سراسر دنیا، اطلاعات محرمانه، خصوصی و اقتصادی میلیون ها نفر را به سرقت بردند و میلیاردها دلار به شرکت های مربوطه و دولت ها خسارت وارد نموده اند. حمله سایبری توسط بدافزار واناکرای (WannaCry) به طور قطع یکی از مهلک ترین حملاتی است که در طول سال های اخیر اجرا شده است و میلیاردها خسارت برای دولت و شرکت های مختلف کشورهای دنیا برجای گذاشته است.

منبع: جام جم آنلاین

به "خطر هک گوشی را جدی بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر هک گوشی را جدی بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید