تماشا کنید: عکس برداری از اشیاء و قرارگیری آن ها در فتوشاپ

به گزارش وبلاگ خوراکی، روز گذشته ویدیو بسیار جالبی در توییتر منتشر شد که در آن شاهد عکس برداری از اشیاء توسط گوشی هستیم و سپس شیء موردنظر به طور اتوماتیک در یک تصویر موجود در برنامه فتوشاپ قرار می گیرد و تمام این کارها از طریق یادگیری ماشینی و دیگر نرم افزار ها انجام می شود.

تماشا کنید: عکس برداری از اشیاء و قرارگیری آن ها در فتوشاپ

خالق این پروژه یک برنامه نویس و هنرمند به نام Cyril Diagne است که برای این برنامه نام AR Cut & Paste انتخاب کرده است. برای این کار، یک اپلیکیشن موبایل، سرور محلی متصل به فتوشاپ موجود در کامپیوتر و سرویسی برای تشخیص اشیاء و جدا کردن آن ها از پس زمینه مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین یک الگوریتم محل قرارگیری دوربین موبایل نسبت به پروژه فتوشاپ موجود در کامپیوتر را تشخیص می دهد تا شیء موردنظر در محل دقیقی تعبیه شود. در ادامه می توانید ویدیو مربوط به این ابزار را تماشا کنید.

چنین برنامه ای به خوبی نشان می دهد که در زمینه طراحی و ویرایش تصاویر، در آینده نزدیک می توانیم انتظار ارائه ویژگی های بسیار هیجان انگیزی را داشته باشیم و شاید فتوشاپ و دیگر نرم افزارهای مشابه در آینده نه چندان دور چنین قابلیتی را ارائه دهند.

در همین زمینه می توانیم به اپل اشاره کنیم که همچنان مشغول سرمایه گذاری گسترده بر روی ویژگی های واقعیت افزوده است و به همین دلیل سنسور LiDAR در ماژول دوربین نسل جدید آیپد پرو تعبیه شده است. به لطف چنین قابلیت هایی، گجت ها راحت و دقیق تر از گذشته می توانند اشیاء اطراف خود را تشخیص بدهند.

متأسفانه، این برنامه جذاب در مراحل ابتدایی توسعه واقع شده است و قرار نیست برای عموم کاربران ارائه شود. اما در هر صورت خوشبختانه هزاران برنامه نویس خلاق در مناطق مختلف جهان مشغول فعالیت هستند و مطمئنا کاربران عادی هم در آینده نه چندان دور می توانند از این ابزارهای خلاقانه بهره ببرند.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "تماشا کنید: عکس برداری از اشیاء و قرارگیری آن ها در فتوشاپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماشا کنید: عکس برداری از اشیاء و قرارگیری آن ها در فتوشاپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید