خبرنگاران راه اندازی آزمایشگاه تست کرونا در مراغه

به گزارش وبلاگ خوراکی، مراغه - خبرنگاران - معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه از راه اندازی آزمایشگاه تست کرونا در این شهرستان خبرداد.

خبرنگاران راه اندازی آزمایشگاه تست کرونا در مراغه

حمید شکری روز پنجشنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونای شهرستان اضافه کرد: این آزمایشگاه در راستای تسریع در نتایج آزمایشات، از سوی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه راه اندازی و تجهیز شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: با راه اندازی این آزمایشگاه، نتایج تست کرونا که پیش از این در مرکز استان در 48 ساعت آماده می شد، در زمانی اندک آماده و معین خواهد شد.

شکری با تقدیر از تلاش گروه های جهادی و مردمی در ضدعفونی و خدمات رسانی به مردم در روزهای اخیر گفت: هم اکنون بیش از 500 نفر در قالب این گروه ها در مناطق مختلف شهری و روستایی فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: اجرای طرح های پیشگیرانه و کنترلی در روزها و هفته های اخیر که با همکاری آحاد مردم و تلاش دستگاه های اجراییٰ خدمات رسان و نیروهای نظامی و انتظامی همراه بود، زمینه ساز موفقیت های مناسب در زمینه کنترل بیماری کرونا شده است.

وی ادامه داد: همراهی بازاریان در پیشگیری از کرونا و تعطیلی برخی واحدهای صنفی با تلاش اتاق اصناف این شهرستان، نقش موثری در کنترل شیوع کرونا داشته است.

شکری با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در کشور اضافه کرد: از شنبه آینده نیز براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، فعالیت های اجرایی، تولیدی و عمرانی با فرایند عادی و نیز با رعایت موازین بهداشتی از سر گرفته می شود که نیازمند همکاری آحاد مردم است.

رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه نیز گفت: هم اکنون با توجه به اجرای طرح های کنترلی در روزهای ابتدایی سال، شرایط ابتلا به کرونا در این شهرستان در شیب نزولی قرار گرفته و شاهد کاهش فوتی های کرونایی هستیم.

اصغر تنومند اضافه کرد: با وجود برخی نگرانی ها در زمینه افزایش ابتلا به کرونا در پی بازگشایی بازار و واحدهای صنفی، تا به امروز آماری در این زمینه وجود نداشته و بیشتر در حد برآورد است.

وی اضافه کرد: دانشکده علوم پزشکی این شهرستان هم اکنون آماده حمایت از طرح های کاربردی، اجتماعی و علمی در زیمنه کرونا بوده و این طرح ها را در کمیته پژوهشی خود بررسی می کند.

فرمانده انتظامی مراغه نیز با اشاره به اجرای طرح کنترل تردد برون شهری در روزهای ابتدایی سال گفت: در راستای اجرای این طرح، یک هزار و 296 نفر بکارگیری شده اند.

سرهنگ رمضان اللهوردیان اضافه کرد: همچنین به منظور کنترل واحدهای صنفی 163 واحد متخلف پلمب و با آنها براساس قوانین صنفی برخورد شده است.

احمد دادرس فیاضی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از تلاش رسانه های این شهرستان در پوشش اخبار و نیز فرهنگ سازی در زمینه کرونا تقدیر کرد.

شهرستان مراغه با حدود 268 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران راه اندازی آزمایشگاه تست کرونا در مراغه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران راه اندازی آزمایشگاه تست کرونا در مراغه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید