خبرنگاران آماده باش تمامی دستگاه های اجرایی و امدادی به دنبال زلزله 5.1 ریشتری استان تهران

به گزارش وبلاگ خوراکی، تهران- خبرنگاران- به دنبال وقوع زلزله 5.1 ریشتری اوایل بامداد روز جمعه در استان تهران، تمامی دستگاههای اجرایی و امدادی از جمله پایگاه های اورژانس و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمربه حالت آماده باش درآمده اند.

خبرنگاران آماده باش تمامی دستگاه های اجرایی و امدادی به دنبال زلزله 5.1 ریشتری استان تهران

زمین لرزه ای در ساعت 48 دقیقه بامداد روز جمعه به بزرگی 5.1در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر)، در عمق 7 کیلومتری زمین در حوالی دماوند به وقوع پیوست که شدت آن در کلانشهر تهران کاملا احساس شد.

رییس سازمان اورژانس کشور گفت زلزله اوایل بامداد روز جمعه در استان تهران تا به امروز در شهر تهران مصدومی نداشته و همه پایگاه های اورژانس در حال آماده باش هستند.

پیرحسین کولیوند درباره آخرین شرایط ارزیابی زلزله امشب استان تهران بیان کرد: همکاران تیم عملیات ویژه در منطقه حضور دارند و تا به امروز در دماوند مصدومی نداشتیم و در گیلاوند برخی منازل مسکونی دچار ترک خوردگی شده اند.

وی ادامه داد: بیمارستان های فیروزگر، رسول اکرم، امام خمینی و شهدای تجریش در آماده باش هستند.

کولیوند گفت: همه پایگاه های اورژانس هم در حال آماده باش هستند. تا این لحظه گزارشی از مصدوم زلزله به ما اعلام نشده است.

به دنبال وقوع زلزله در استان تهران، وزیر کشور در دستوری به استاندار تهران و رئیس سازمان مدیریت بحران از آنها خواست با سرعت نسبت به ارسال تیمهای مجهز امدادی به منطقه اقدام نمایند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در این دستور خواستار امدادرسانی سریع و بهینه به آسیب دیدگاه احتاقتصادی، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و مراقبتی درباره بیماری ویروس کرونا در منطقه دماوند تهران شد.

وی همچنین ارزیابی از خسارات و اقدام به موقع جهت حل مسکلات مردم را از موارد ضروری در امدادرسانی مورد تاکید قرار داد.

فرماندار دماوند نیز در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ خوراکی افزود: خوشبختانه تا به امروز زلزله خسارت اقتصادی و جانی در دماوند نداشته است، اما تیم های هلال احمر بریا بررسی آخرین شرایط خسارت احتاقتصادی به روستاهای منطقه اعزام شده اند.

مهدی حیدری گفت: با بررسی شرایط منطقه تا یک ساعت دیگر می توانیم آمار دقیقی از وقوع خسارت احتاقتصادی این زمین لرزه ارائه دهیم.

استاندار تهران نیز تاکید کرد: با وقوع زمین لرزه در استان تهران تمام بیمارستانهای استان، هلال احمر، اورژانس و شهرداری ها به حالت آماده باش کامل درآمده اند.

محسن بند پی گفت: هم اکنون برای ارزیابی خسارت احتاقتصادی تیم های امدادی به منطقه اعزام شده اند و شهروندان ضمن حفظ آرامش خود باید در این ساعتها هوشیار باشند.

مهدی جمشیدی دانا مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران نیز در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی وبلاگ خوراکی با اشاره به زلزله تهران گفت: خوشبختانه تا به امروز گزارشی از آسیب به شبکه گاز به دلیل زلزله گزارش نشده است.

وی افزود: در حال حاضر شبکه گاز در مناطقی که زلزله را احساس کرده اند پایدار و از امنیت لازم برخوردار است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز در گفت وگویی گفت این زلزله ای در استان های البرز، قم، قزوین و بخش های از مازندران نیز احساس شده است.

به گفته وی، پنج تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده اعزام شده اند و تا به امروز گزارشی از وقوع خسارت دریافت نشده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آماده باش تمامی دستگاه های اجرایی و امدادی به دنبال زلزله 5.1 ریشتری استان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آماده باش تمامی دستگاه های اجرایی و امدادی به دنبال زلزله 5.1 ریشتری استان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید