بیش از یک میلیارد کاربر اپل در معرض حمله و هک آیفون قرار داشتند

به گزارش وبلاگ خوراکی، در حالی که اپل همیشه به امنیت iOS و آیفون خود می نازید؛ چندین ضعف امنیتی و آسیب پذیری کشف شده در ماه های اخیر نشان داد آن طور که این شرکت می گوید؛ iOS و آیفون امن و قابل اعتماد نیستند.

بیش از یک میلیارد کاربر اپل در معرض حمله و هک آیفون قرار داشتند

در تازه ترین خبر، محققان امنیتی گوگل گزارش داده تعداد سایت هک یافته اند که کاربر اپل به محض بازدید از آن ها، گوشی آیفون یا تبلت آیپد او هک می شود. این یک هشدار جدید از سوی گوگل است و می تواند امنیت بیش از 1 میلیارد کاربر اپل را به خطر بیندازد.

گروه Project Zero گوگل می گوید این سایت ها بیش از 2 سال است که روی وب فعال و در حال فعالیت هستند بدون اینکه شناسایی شوند یا اپل درباره شان هشدار دهد و ضعف امنیتی روی آیفون را رفع کند.

کاربران اپل به محض اینکه از این وب سایت ها بازدید کنند؛ سرورهای آن ها به آیفون و آیپد حمله کرده و در صورت موفقیت آمیز بودن این حمله، یک نرم افزار روی iOS نصب می کنند که همه چیز را مانیتور کند.

هنوز جزئیات این وب سایت ها فاش نشده است ولی شواهدی وجود دارد که برای یک کشور یا منطقه خاص باشند و کاربران اپل در یک نقطه جغرافیایی را هدف قرار دادند. همین طور، احتمال می رود این سرورها و حملات با حمایت مالی یک کشور راه اندازی شده باشند.

فارغ از اینکه چگونه این وب سایت ها می توانند به طور دقیقی آیفون را هک کنند و از سوی چه کشور یا سازمانی حمایت شده و چه نفعی می برند؛ این مسئله یک آبروریزی برای اپل و آیفون است و به شخصیت و اعتماد این برند صدمه جدی می زند.

این حملات نشان می دهند آیفون در معرض نقض های امنیتی جدی است و کاربران این گوشی باید بیشتر دقت و به روزرسانی های اپل را دنبال و نصب کنند. البته، تا به روزرسانی به سیستم عامل آی او اس 12.1.4 این مشکل امنیتی رفع نمی شود.

تغییر نگرش درباره امنیت اپل و آیفون

در واقع، تمام آیفون هایی که از iOS 12 و پایین تر استفاده می کنند؛ در معرض این حملات و هک شدن گوشی هستند. توجه داشته باشید که این حملات عواقب خطرناکی برای کاربران خواهند داشت.

دسترسی به عکس ها، ویدیوها و پیام ها، سرقت اعتبارنامه ها و رمزهای عبور، حساب های کاربری و بانکی، دسترسی به اطلاعات ذخیره شده روی گوشی و حتی دانستن موقعیت مکانی کاربر و داده های بسیار حیاتی و محرمانه دیگری توسط این حملات امکان پذیر می شوند.

تا کنون اپل نسبت به این افشاگری گوگل واکنش نشان نداده است. گوگل در بازه زمانی این گزارش را بر ضد اپل منتشر کرد که کوپرتینو در حال آماده شدن برای رونمایی از آیفون های 11 است.

برخی رسانه ها می گویند تیم تحقیقاتی گوگل از مدت ها پیش این وب سایت های مخرب را شناسایی و رصد کرده، مکانیزم حمله آن ها را تحلیل و ترسیم کرده است ولی به دنبال یک فرصت مناسب برای ضربه زنی به اعتبار برند آیفون و کاهش اعتماد عمومی به محصولات اپل بوده است.

به هر حال، فارغ از جنگ های برندی، اگر کاربر آیفون هستید بهتر است هرچه سریع تر به نسخه جدید iOS به روزرسانی کنید تا سایه این حملات و ضعف های امنیتی از سر شما برداشته شود.

منبع

منبع: یک پزشک

به "بیش از یک میلیارد کاربر اپل در معرض حمله و هک آیفون قرار داشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از یک میلیارد کاربر اپل در معرض حمله و هک آیفون قرار داشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید