ایجاد شبکه نخبگانی در دانشگاه پیام نور، تمرکز بر پژوهش های کاربردی

به گزارش وبلاگ خوراکی، معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور از ایجاد شبکه نخبگانی برای شناسایی نخبگان و هدایت هزینه های پژوهشی به سمت و سوی پژوهش های کاربردی خبرداد.

ایجاد شبکه نخبگانی در دانشگاه پیام نور، تمرکز بر پژوهش های کاربردی

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ خوراکی، محمد علی ابراهیمی، در تشریح برنامه های دانشگاه در حوزه فناوری و پژوهش گفت: دستیابی به جایگاه برتر در منطقه و حل مسائل جاری کشور در بخش های مختلف، بدون تحقیق و پژوهش امکان پذیر نیست.

ابراهیمی به رویکرد ها نو دانشگاه پیام نور در حوزه پژوهش و فناوری اشاره کرد و افزود: شبکه سازی محققین دانشگاه و شناسایی نخبگان در حوزه های مختلف نظیر، جغرافیای روستایی، هیدرو شیمی و …، شناخت مسائل و مسائل اصلی کشور و تلاش برای رفع آن ها با استفاده از شبکه نخبگانی ایجاد شده، هدایت هزینه های پژوهشی به سمت و سوی پژوهش های کاربردی و برآوردن نیاز های دانشگاه، از مهمترین برنامه های این معاونت هستند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه گفت: به همین علت پرداخت هزینه های پژوهشی نظیر، گرنت اعضای علمی، پاداش مقاله و … منوط به کاربردی بودن و رفع مسائل و نیاز های جامعه و دانشگاه خواهد بود.

وی استان کرمان را پیشتاز در حوزه آموزش و پژوهش توصیف کرد و گفت: استفاده از ظرفیت های محلی این استان نظیر: وجود معادن مس و آهن می تواند گامی مهم در زمینه تجاری سازی و محصول محور بودن پژوهش های اعضای علمی باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ایجاد شبکه نخبگانی در دانشگاه پیام نور، تمرکز بر پژوهش های کاربردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد شبکه نخبگانی در دانشگاه پیام نور، تمرکز بر پژوهش های کاربردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید