انواع پارتیشن تزئینی کاربردی در منزل و محل کار

به گزارش وبلاگ خوراکی، پارتیشن تزئینی یکی از المان هایی است که امروزه در بسیاری از خانه های مدرن و حتی دفاتر و شرکت های خصوصی از آن استفاده می گردد. اینکه در انتخاب این مدل از تزئینات پارتیشن بندی چه مولفه هایی را باید رعایت کنید و یا آن که انواع پارتیشن تزئینی شامل چه مواردی می گردد را در ادامه مطلب بیشتر شرح داده ایم.

انواع پارتیشن تزئینی کاربردی در منزل و محل کار

پارتیشن چیست؟

فرقی نمی نماید که یک فضای استودیویی شکل کوچک داشته باشید و یا آن که صاحب یک خانه بزرگ و 5 خوابه باشید، به طور کلی ممکن است که برای فضا سازی های کوچک تر و یا تغییر دادن فضاهای مورد احتیاجتان به پارتیشن ها احتیاج پیدا کنید. در واقع پارتیشن ها می توانند در عین حال که فضای مد نظر شما را تقسیم بندی می نمایند، کاری نمایند که دکوراسیون خانه و یا محل مورد نظر شما نیز از لحاظ ظاهری مجذوب کننده گردد.

کاربردهای پارتیشن تزئینی

همان طور که گفته شد پارتیشن ها اهمیت و کاربرد زیادی دارند. در ادامه این قسمت به چند مورد از کاربردهای پارتیشن ها اشاره می کنیم که ممکن است شما را نیز به فکر استفاده از آن ها برای فضای خانه و یا محیط کارتان بیاندازد. از جمله بعضی از ویژگی های مهم انواع پارتیشن تزئینی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

جداسازی فضایی

پارتیشن تزئینی منزل می تواند یکی از موارد مهمی باشد که از آن برای فضا سازی موقت و جدا سازی فضایی موقت می توان استفاده کرد. با استفاده از این سبک از دکوراسیون قادر خواهید بود که فضای مورد نظر خودتان را به دو یا سه قسمت تقسیم کنید و همین موضوع می تواند به شما یاری کند تا بهتر بتوانید از فضا استفاده کنید.

تغییر چیدمان و دکوراسیون

گاهی اوقات هیچ احتیاجی به فضا سازی ندارید، بلکه آن چیزی که مدنظر شما قرار گرفته است، تغییراتی است که دوست دارید در دکوراسیون خانه خود بدهید. این تغییرات می توانند به سبک های مختلف انجام شوند که مسلما اطلاع از دانش های دیگر همانند چیدمان منزل، ست کردن وسایل، آشنایی با هارمونی رنگ ها و…را می طلبد.

استفاده بهینه از فضا

مورد بعدی مربوط به استفاده بهینه از فضای مورد نظر است. با استفاده از پارتیشن تزئینی می توانید به سادگی و به راحتی فضای مورد نظر خودتان را به شکلی طراحی کنید که به سادگی امکان استفاده بیشتر از فضاهای بالا استفاده و خالی آن را داشته باشید.

انواع پارتیشن ها

در این قسمت به صورت خلاصه به انواع پارتیشن تزئینی خانه می پردازیم و به شما ایده های مختلفی در این زمینه را ارائه خواهیم کرد.

پارتیشن های شلف لباسی

تمامی پارتیشن های خانگی صرفا همانند یک دیوار چوبی نیستند که در فضای وسط اتاق قرار گیرد. یکی از مدل های پارتیشن ها همانند یک قفسه و شلف لباس است که می توانید آن را در کنار تخت قرار دهید و فضای تخت خود را از دیگر بخش های اتاق جدا کنید.

پارتیشن های شیشه ای

مورد بعدی مربوط به پارتیشن های شیشه ای می گردد. این مدل از پارتیشن ها و جدا نماینده ها در بخش های مختلفی استفاده می شوند. یکی از رایج ترین مکان هایی که می توانید از پارتیشن های شیشه ای در آن ها استفاده کنید، مربوط به حمام ها و سرویس بهداشتی می باشد.

البته علاوه بر حمام و دستشویی ها، در مواردی همانند تراس خانه ها، بالکن ها، نرده های داخل خانه و کنار پله ها نیز می توانیم از پارتیشن های شیشه ای استفاده کنیم. معمولا جنس شیشه های به کار رفته در این پارتیشن های تزئینی، از جنس شیشه های نشکن است و در مدل های مات، دودی، ساده، طرح دار و… استفاده خواهد شد.

پارتیشن های چوبی

مدل بعدی به پارتیشن هایی گفته می گردد که از متریال چوب ساخته شده اند و این موضوع کاملا طبیعی است که رنگ های قهوه ای را در تناژهای مختلف داشته باشند. پارتیشن های چوبی معمولا در فضاهای مختلفی استفاده می شوند اما عمده کاربرد این فضاها مربوط به داخل اتاق خواب، اتاق و سالن پذیرایی و فضاهای این چنینی است. استفاده از پارتیشن چوبی که رنگی متناسب با هارمونی دیگر وسایل خانه داشته باشد، می تواند به شما یاری کند تا فضایی بهتر و دلنشین تر را داشته باشید.

از قلم نیاندازید که جنس این مدل از پارتیشن ها از چوب تهیه شده است، بنابراین کاملا طبیعی است که وزن بیشتری نسبت به پارتیشن های پلاستیکی و لاکی داشته باشند. از سوی دیگر نیز حتما باید مراقب رسیدن رطوبت و اب به این متریال های چوبی باشید تا بتوانید آن ها را برای سالیان سال استفاده نمایید.

پارتیشن های پی وی سی

مدل بعدی پارتیشن تزئینی منزل با نام پارتیشن های پی وی سی شناخته می گردد. این مدل از جدا نماینده ها را می توان یکی از مقرون به صرفه ترین، با دوام ترین و بعلاوه متنوع ترین پارتیشن ها از لحاظ رنگ، مدل و جنس دانست. از قلم نیاندازید که جنس آن ها از پی وی سی و یا همان پلاستیک فشرده تهیه شده است که به شما یاری می نماید تا بتوانید از آن ها در هر فضایی استفاده کنید.

احتیاجی نیست نگران پوسیدگی و یا خوردگی لبه های آن ها، سنگینی و وزن زیاد و بعلاوه کمبود طرح و رنگ باشید، زیرا پارتیشن تزئینی پی وی سی، تمام این موارد را رفع ساخته است.

پارتیشن های قفسه ای کتاب

قفسه های کتابی که گاها با گلدان های کوچک و بزرگ نیز پر می گردد، یکی دیگر از پارتیشن های چوبی تزئینی است. در واقع می توان گفت که این مدل از پارتیشن ها را می توان هم در اتاق خواب و هم در اتاق کار، شرکت ها و اماکن دولتی و تجاری و حتی سالن های پذیرایی استفاده کرد. در این مدل از پارتیشن ها که از هر دو طرف دید دارند، می توانید علاوه بر کتاب و گلدان، از دیگر وسایل تزئینی نیز استفاده کنید.

چوب های بامبو

مورد بعدی در مورد پارتیشن هایی است که به شکل چوب های بامبو طراحی شده اند. معمولا این پارتیشن ها بیشتر برای افزایش مجذوب کنندهیت دکوراسیون محیط و بعلاوه تقسیم بندی ظاهری فضای سالن های پذیرایی استفاده می گردند. چوب های بامبو را می توانید از مراکز معتبر تهیه کنید و بهتر است بدانید که نصب کردن این مدل از پارتیشن ها احتیاج به کار افراد ماهر و اپراتور دارد.

پارتینش های ریسمانی

شاید این مدل از پارتینش ها را کمتر در خانه ها دیده باشید و صرفا در بعضی از فیلم های هالیوودی که یک خانه فوق مدرن را نشان می دهند، این مدل از پارتیشن تزئینی به چشمتان خورده باشد. پارتیشن های تزئینی ریسمانی را می توانید در محیط های مختلفی استفاده کنید، اما برترین جایی که امکان استفاده از آن وجود دارد در فضای سالن پذیرایی است. معمولا می توانید سرویس مبل و یا سرویس غذاخوری خود را در یک گوشه قرار داده و از این پرده ها برای جداسازی فضا استفاده کنید.

پارتیشن های اداری

پارتیشن های اداری در واقع جدای از پارتیشن هایی که گفته شد، نیستند، اما بنا به متفاوت و خاص بودن طرح و رنگ آن ها، می توان گفت که این مدل از پارتیشن ها به طور اختصاصی با نام پارتیشن اداری شناخته می شوند. معمولا پارتیشن های تزئینی اداری را از جنس فلز، ام دی اف و در بیشتر مواقع از جنس پی وی سی انتخاب می نمایند.

دلایل این انتخاب نیز مربوط به آن می گردد که پارتیشن های اداری غالبا نسبت به پارتیشن های خانگی بیشتر در معرض آلودگی، لمس شدن و..هستند و همین موضوع می تواند سبب کاهش طول عمر آن ها گردد. معمولا رنگ این مدل از پارتیشن ها در طیف های به خصوصی از قهوه ای با تناژهای مختلف و سفید قرار می گیرد. طرح هایی که بر روی آن ها به چاپ می رسد نیز محدودیت هایی دارند و غالبا از طرح های ساده تر استفاده می نمایند.

پارتیشن های ورقه ای

مدل بعدی پارتیشن ها که استفاده می شوند، با نام پارتیشن های ورقه ای شناخته می شوند. این پارتیشن ها معمولا به شکل چندین تکه و پنل مجزای چوب بوده و به صورت جدا از هم قرار می گیرند. اگر کمی فکر کنید، خودتان متوجه خواهید شد که چنین پارتیشن هایی نمی توانند گزینه خوبی برای فضاهای کوچک به حساب بیایند زیرا بسیار جا گیر بوده و احتیاج به فضای بزرگی دارند. در عین حال برای سالن های بزرگ که احتیاج به دکوراسیون پر نماینده فضا دارید و نمی خواهید که از وسایل تزئینی و مختلف زیادی نیز استفاده کنید، بهتر است از این مدل پارتیشن استفاده کنید.

جمع بندی

انواع پارتیشن تزئینی را می توانید در مکان های مختلف استفاده کنید تا پارتیشن تزئینی منزل شما بتواند تبدیل به یکی از برترین و مفید ترین مولفه های دکوراسیونی باشد که خریداری نموده اید. معمولا پارتیشن های مختلف دارای طرح ها، رنگ ها و متریال های گوناگونی هستند که هر کدام از آن ها می توانند برای محیط های مختلف استفاده شوند. در صورتی که قصد دارید تا حتما از این دیوارهای موقتی در فضای مدنظرتان استفاده کنید بهتر است تا از یک فرد ماهر در این زمینه که می تواند در حوزه دکوراسیون منزل به شما یاری کند، استفاده کنید.

منبع: اتاق

به "انواع پارتیشن تزئینی کاربردی در منزل و محل کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع پارتیشن تزئینی کاربردی در منزل و محل کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید