اسپیس ایکس 885 میلیون دلار یارانه دولتی می گیرد

به گزارش وبلاگ خوراکی، شرکت اسپیس ایکس قرار است تا با یارانه 885.5 میلیون دلاری، 35 منطقه روستایی را طی ده سال آینده پوشش دهد.

اسپیس ایکس 885 میلیون دلار یارانه دولتی می گیرد

به گزارش وبلاگ خوراکی به نقل از کلیک، شرکت اسپیس ایکس به عنوان یکی از برندگان مرحله اول مزایده کمیته ارتباطات فدرال، مبلغ 885.5 میلیون دلار را برای ارائه سرویس اینترنت در مناطق روستایی دریافت خواهد نمود.

کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) نتایج مرحله اول مزایده صندوق فرصت دیجیتال روستایی را گفت. یکی از برندگان بی چون و چرای این مزایده شرکت اسپیس ایکس بوده که قرار است با دریافت 885.5 میلیون دلار یارانه دولتی و با استفاده از ماهواره های استارلینک خود، اینترنت پهن باند پر سرعت را برای بیش از 5.2 میلیون کاربر در مناطق روستایی آمریکا فراهم آورد.

در این مزایده بیش از 180 شرکت نماینده حضور داشتند که تنها سه مورد از آن ها پیروز به دریافت یارانه 1 میلیارد دلاری شدند. جالب آنکه هر سه این شرکت ها ارائه دهنده سرویس های اینترنتی متعارف هستند. به گزارش GeekWire، یک سرویس ارائه دهنده اینترنت ماهواره ای پهن باند دیگر نیز در این فهرست به چشم می خورد. مبلغ 1.3 میلیون دلار نیز به سرویس شبکه Hughes برای ارائه خدمات اینترنتی در نواحی روستایی رودآیلند اختصاص داده شده است.

شرکت اسپیس ایکس قرار است تا با یارانه 885.5 میلیون دلاری، 35 منطقه روستایی را طی ده سال آینده پوشش دهد. البته در این مدت باید اهداف خاصی را نیز برآورده سازد تا از سرمایه حفاظت گردد. طبق گزارش های TechCrunch، یکی از این هدف ها، ارائه سرویس های پهن باند در ازای هزینه ای است که با سرویس های پهن باند زمینی مطابقت داشته باشد. در حال حاضر کاربران سرویس آزمایشی استارلینک باید علاوه بر خرید تجهیزات 499 دلاری، مبلغ 99 دلار را نیز به صورت ماهانه پرداخت نمایند. اسپیس ایکس برای دسترسی به وجوه دولتی باید به الزامات ساخت دوره ای در این 35 ناحیه نیز پایبند باشد.

کمیسیون فدرال ارتباطات در مرحله اول مزایده حدود 9.2 میلیارد از 16 میلیارد دلار را به برندگان اعطا خواهد نمود و مابقی را برای مرحله دوم نگه می دارد. هدف از برگزاری مرحله دوم، ارائه سرویس در مناطقی است که تنها قسمتی از آن ها قادر به استفاده از خدمات اینترنتی هستند.

رییس کمیته ارتباطات فدرال ضمن خوشنودی از نتایج مزایده، گفت که مناطق روستایی نیز به زودی امکان دسترسی به خدمات دیجیتال مدرن و سرویس پهن باند با کیفیت و پر سرعت را پیدا می نمایند. ظاهرا برگزاری این مزایده در زمان پاندمی کرونا به هیچ وجه کار ساده ای نبوده ولی اعضای FCC با کوشش بی وقفه خود توانسته اند این امر مهم را برآورده سازند.

منبع: جام جم آنلاین

به "اسپیس ایکس 885 میلیون دلار یارانه دولتی می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپیس ایکس 885 میلیون دلار یارانه دولتی می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید