آخرین اخبار از پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی

به گزارش وبلاگ خوراکی، حسین تنهایی، در خصوص بازگشت دو شرکت کره ای ال جی و سامسونگ به ایران گفت: چنین خبری صحت ندارد و انتشار این اخبار کذب به وسیله بعضی شرکت های فراوری کننده لوازم خانگی داخلی اجرا شده است.

آخرین اخبار از پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی

رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی گفت: طی تماس تلفنی با مسئولان وزارت خارجه کشورمان و بعلاوه سفیر کره جنوبی مشخص شد که خبر بازگشت دو شرکت لوازم خانگی کره جنوبی به ایران کذب است.

7 میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی

وی با اشاره به 7 میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی گفت: البته کره جنوبی اقداماتی را انجام داده و مشغول رایزنی با مقامات کشور آمریکا است تا با لغو بعضی از تحریم ها بطور استثنا زمینه آزاد شدن پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی فراهم گردد و این پول ها به ایران بازگردد.

تنهایی اضافه نمود: در خواست ایران از ابتدا و در درجه اول بازگشت این پول ها به صورت نقدی به کشور است و اگر این امر محقق نشد، در درجه دوم درخواست ایران واردات مواد اولیه، تجهیزات و ماشین آلات از محل منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی است.

رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی در خصوص واردات واکسن از کره جنوبی و پرداخت پول آن از منابع بلوکه شده، گفت: پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی 7 میلیارد دلار است، در حالی که ارزش خرید واکسن بسیار کمتر از این رقم می گردد، بنابراین بحث پرداخت پول خرید واکسن از محل منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی هم مطرح نیست.

علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی گفت که شنیده شده دو شرکت کره ای سامسونگ و ال جی می خواهند با شرایط عجیب و غریبی به کشور بازگردند، روزی که ما به سامسونگ و ال جی احتیاج داشتیم، آن ها ایران را رها کردند و رفتند حالا هم پذیرفتنی نیست که به جای پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و با فضایی که آمریکایی ها باز نموده اند، محصولات کره ای وارد کشورمان گردد.

منبع: فارس

آخرین اخبار حوزه اقتصاد کلان را در صفحه اقتصادکلان وبلاگ خوراکی بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "آخرین اخبار از پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین اخبار از پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید