6 واقعیت در خصوص کاهش وزن

به گزارش وبلاگ خوراکی، قبل از اینکه آنالیز کنید رژیمی که به شما داده شده، شما را به هدفتان می رساند یا خیر، باید چند واقعیت را در خصوص وزن و کاهش وزن بدانید.

6 واقعیت در خصوص کاهش وزن

1. کاهش وزن، ربطی به اصول اخلاقی ندارد

اگر وزنتان افزایش می یابد، به این علت است که بیشتر از چیزی که می سوزانید، انرژی دریافت می کنید. این موضوع باعث نمی گردد که فرد بدی باشید. توجه داشته باشید اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، باید یک سری چیزها را تنظیم کنید.

2. هیچ کس نمی تواند و نباید مقدار کاهش وزن شما را تعیین کند

استانداردهای وزن اختیاری هستند. یک فرد درشت اندام که ماهیچه های زیادی دارد و برنامه ورزشی سختی را به کار گرفته است، مطمئناً سالم تر از یک فرد لاغر که همیشه نشسته است و مقدار چربی بدنش زیاد است، محسوب می گردد. با این حال، پزشک به کدام یک می گوید که باید وزن خود را کاهش دهد؟

تمام افرادی که با پیروزیت وزن خود را کاهش داده اند، وزنی متناسب دارند؛ وزنی که به آن ها اجازه می دهد به مقدار کافی غذا بخورند تا از ورزش کردن حمایت کند و روز خود را بدون احساس گرسنگی بگذرانند. گاهی اوقات این وزن در حدی است که طبق اصول استاندارد، سالم محسوب می گردد؛ اما گاهی سالم محسوب نمی گردد؛ اما این افراد با این وزن خرسند هستند.

3. مقدار کاهش وزن را شما نمی توانید تعیین کنید

هر قدر تحقیقات بیشتری در خصوص ژنتیک افراد مبتلا به چاقی مفرط انجام می گردد، بیشتر تعیین می گردد افراد با یک محدوده شکلی و سایزی به جهان می آیند که احتمالاً بسیار محدودتر از چیزی است که انتظار داریم. نتایج تحقیقات تازه نشان می دهند سایز بدن شما 60 الی 70 درصد ارثی است.

به همین علت کنترل زیادی روی وزن خود نخواهید داشت، به ویژه در خصوص مقدار چربی بدن. با این حال، چارچوب اولیه ای در دی ان ای شما وجود دارد و اگر ژن های دوایکس لارج دارید، بایستی برای رسیدن به سایز مدیوم کوشش فوق العاده زیادی داشته باشید. بعضی افراد به هدف خود می رسند و بعضی نمی توانند. بهتر است قبل از آغاز رژیم لاغری، این نکته را در نظر بگیرید.

4. نمی توان یک شبه مقدار زیادی وزن کاهش داد

بسیاری از افرادی که وزن خود را کاهش داده اند، با ترکیب ورزش و محدود نمودن کالری های مصرفی به هدف خود دست یافته اند. کم خوردن و بیشتر حرکت کردن از توصیه های رایج کاهش وزن است و بسیاری از افراد از این توصیه متنفرند؛ زیرا انجام همزمان این دو کار بسیار سخت است. به کارگیری یک برنامه ورزشی جاه طلبانه انرژی را تحلیل می برد. یک رژیم غذایی جاه طلبانه نیز انرژی کمی به شما می رساند. این دو فرآیند فشار روانی و جسمی زیادی به بدن وارد می نمایند. بهتر است روی نیمی از این توصیه رایج تمرکز کنید.

5. ورزش کردن در فرایند کاهش وزن تأثیر زیادی دارد

چندی قبل صنعت تناسب اندام به این نتیجه رسید که ورزش کردن به تنهایی نمی تواند وزن را کاهش دهد. این متخصصین توصیه می نمایند بهتر است کمی از کالری های مصرفی را کاهش دهید تا این که بیشتر ورزش کنید. حتی اگر با ورزش زیاد مقدار زیادی کالری بسوزانید، احتمال بازگشت مجدد کالری ها در وعده غذایی بعد از باشگاه زیاد است.

اگر در حال حاضر هیچ کدام از این دو روش را به کار نگرفته اید، بهتر است با ورزش کردن آغاز کنید. با این کار نه تنها تناسب اندام خود را بهبود می دهید، بلکه مصمم تر خواهید شد. این امر به شما یاری می نماید کالری های اضافی را نیز از رژیم غذایی خود حذف کنید.

6. هر رژیم غذایی معایب خود را دارد

افرادی که پیروز به کاهش وزن شده اند، معمولاً چندین برنامه تناسب اندام و رژیم های غذایی مختلف را امتحان نموده اند و به سطوح مختلفی از پیروزیت دست یافته اند. تا این که این برنامه های مختلف را با یکدیگر ترکیب نموده و راحت تر به هدف خود رسیده اند.

افرادی که می خواهند لاغر شوند، در مراحل مختلف رژیم خود انتخاب های خوب و بدی خواهند داشت. در هر مرحله چیز تازهی در خصوص خود یاد می گیرند و بدن و فکر خود را بهتر درک می نمایند. در نتیجه انتخاب های بهتری در آینده خواهند داشت.

منبع: فوت و فن

به "6 واقعیت در خصوص کاهش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 واقعیت در خصوص کاهش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید