زیباترین ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ

به گزارش وبلاگ خوراکی، ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ | Metro Stations in St Petersburg

ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ تنها مکانی برای حمل و نقل عمومی نیستند بلکه زیبایی و خلاقیتی که در معماری آن ها به کار گرفته شده بسیار تماشایی است و شهرتی در ابعاد جهانی را برایشان به ارمغان آورده است. ساخت اولین خط مترو این شهر بزرگ در کشور روسیه سال 1955 میلادی انجام شد. از آن دوران تا به امروز شبکه مترو شهر سنت پترزبورگ توسعه یافته و ایستگاه هایی تازه و پر از نوآوری به آن ها اضافه شده است. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا زیباترین ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ را به شما معرفی کنیم. دقت داشته باشید که حتی اگر ایستگاه ها مقصد شما نیستند و تنها در جهت قرار دارند ارزش دارد تا در آن ها از مترو پیاده شده و پس از بازدید به راه خود ادامه دهید.

زیباترین ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ

اولین خط مترو تاسیس شده هشت ایستگاه دارد که در تمامی آن ها می توان مجسمه هایی از مهم ترین اماکن فرهنگی روسیه را مشاهده کرد.

آوتوو | Avtovo

ستون های بزرگ و تزیینات از جنس سنگ مرمر درونی ایستگاه هر تماشاگری را میخکوب می نمایند، به نحوی که در ابتدا ممکن است تصور کنید به جای ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ وارد یک کاخ باشکوه شده اید. سقف ایستگاه به وسیله 46 ستون راسخ مانده است، 30 ستون ساخته شده از سنگ مرمر هستند و 16 مورد از آن ها با شیشه تزئین شده اند. کل مجموعه ایستگاه در حال به نمایش گذاشتن دفاع از لنینگراد در محاصره جنگ دنیای دوم است. در انتهای سالن، یک تصویر بزرگ موزاییکی بر روی دیوار است که زنی همراه با یک کودک را نشان می دهد. در سال 1955 اولین قطار شهری سنت پترزبورگ راستا حرکت خود را از این جا شروع کرد و تبدیل به دومین مترو روسیه پس از مسکو شد.

کیروسکی زاود | Kirovsky Zavod

نام ایستگاه از کارخانه ای با همین نام که در مجاورت این مورد از ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ واقع شده است گرفته شده است و موضوع کلی ایستگاه توسعه صنایع سوسیالیستی است. اشکال بر روی دیوار ایستگاه صنایع مختلف اتحاد جماهیر شوروی سابق را نشان می دهد: برق، نفت، معدن زغال سنگ و فراوری فلز. ایستگاه با سنگ مرمر خاکستری تزئین شده است. در اینجا برای اولین بار از یک از سیستم روشنایی با استفاده از نور خورشید استفاده شد اما بعدها نیرو الکتریسیته معمولی جایگزین شد.

ناروسکایا | Narvskaya

ناروسکایا در خط قرمز متروی سنت پترزبورگ ایستگاه بعد از کیروسکی زاود است و موضوع آن نیز مانند قبلی درباره جماهیر شوروی سابق است. ایده اصلی در اینجا جشن گرفتن حرفه های مختلف در سراسر کشور در آن دوران است. تزیینات روی دیوارها، پزشکان، سازندگان، کشاورزان، ملوانان و دیگر حرفه های بسیار مورد توجه را نشان می دهد. داخل این مورد از ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ تصویر بزرگ موزاییکی استالین قرار داشت که در سال 1961 روی آن پوشانده شد. نام ایستگاه از دروازه پیروزی Narva گرفته شده و به پیروزی روسیه در برابر ناپلئون در سال 1812 اشاره دارد.

پوشکینسکایا | Pushkinskaya

در کشور روسیه شاعر مشهور الکساندر پوشکین برای هیچ کسی احتیاج به معرفی دارد و بنابر این اصلا عجیب نیست که نام او را بر روی یکی از ایستگاه های متروی سنت پتزربورگ قرار داده اند. در قسمتی از ایستگاه می توانید مجسمه ای از پوشکین را مشاهده کنید که اغلب اوقات مردم محلی در کنار آن گل گذاشته اند. پشت او، تصویری از Tsarskoe Selo (که اکنون Pushkin نامیده می گردد)، جایی در حومه شهر سنت پترزبورگ که او بیشتر جوانی و دوران تحصیلش را در آن گذراند، وجود دارد.

پلوشچاد وستانیا | Ploshchad Vosstaniya

نام ایستگاه در لغت به معنی میدان انقلاب ترجمه شده است، که در حقیقت جایی است که مترو در آن قرار گرفته است. طراحی ایستگاه نیز مانند دیگر ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ موضوع خاصی را بیان می نماید، که انقلاب اکتبر 1917 است. اولین ایستگاهی بود که دو خروجی داشت. در خروجی که به سوی ایستگاه راه آهن Moskovsky می گردد، چهار برجستگی وجود دارد. یکی از آن ها تصاویر لنین را پس از ورود به سنت پترزبورگ پس از سال ها تبعید، نشان می دهد، یکی دیگر از آن ها لنین را در حال سخنرانی در کاخ Tauride نشان می دهد، و آخرین آ نها نزاع دریایی آئورورا است.

اسپورتیونایا | Sportivnaya

این ایستگاه مترو در نزدیکی ورزشگاه قدیمی شهر سنت پترزبورگ واقع شده است. نقاشی های روی دیوار نشان دهنده ورزشکاران المپیک و یونانی ها هستند. چراغ های ایستگاه مانند مشعل المپیک طراحی شده اند. ایستگاه دو طبقه دارد. در طبقه بالا، متن شعر پیر د کوبرتین، اود به ورزش بر روی دیوار نوشته شده است. در کل فضای داخلی این مورد از ایستگاه های مترو سنت پترزبورگ کوشش شده تا شیوه زندگی سالم را بازگو کند.

مژدوناردنایا | Mezhdunarodnaya

نام این ایستگاه مترو به ایستگاه بین المللی ترجمه شده است و در نزدیکی خیابان های سنت پترزبورگ واقع شده است که نام های شهرهایی که در طول جنگ دنیای دوم آزاد شده اند و مرکز کشورهایی که بخشی از پیمان ورشو هستند، را بر آن ها گذاشته اند. موضوع ایستگاه تولد یک ملت است. برای نشان دادن این، نقاشی موزائیکی از آتلانتیس که در حال نگه داشتن دنیا است در انتها ایستگاه دیده می گردد. ایستگاه Mezhdunarodnaya در حال حاضر در انتها خط است، اما انتظار می رود که در آینده ای نه چندان دور این خط توسعه یابد.

آدمیرالتیسکایا | Admiralteyskaya

برخلاف سایر ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ هنگامی که وارد این ایستگاه می گردد به جای این که فکر کنید وارد گذشته شده اید تصور می نماید به دنیا آینده قدم گذاشته اید. آدمیرالتیسکایا جدیدترین و عمیق ترین ایستگاه تاسیس شده در این شهر است. برای رسیدن به آن باید دو پله برقی که هر یک 86 متر ارتفاع دارند را زیر زمین بروید. از آن جایی که ایستگاه در کنار نیروی دریایی ساخته شده است موضوع اصلی آن قایقرانی است و ناوگان دریایی روسیه و سردمداران آن را به تصویر می کشد.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "زیباترین ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید