50 پاساژ هسته مرکزی قم فقط یک ایستگاه آتشنشانی دارد

به گزارش وبلاگ خوراکی، نیازمند گفت: در هسته مرکزی شهر قم بیش از 50 پاساژ فعال است در حالی که فقط یک ایستگاه آتشنشانی وجود دارد و اگر در این مراکز آتش سوزی بیش از یک ساعت به طول بیانجامد هر یک از آن ها فاجعه ای مانند ساختمان پلاسکو تهران را رقم خواهند زد.

50 پاساژ هسته مرکزی قم فقط یک ایستگاه آتشنشانی دارد

به گزارش گروه استان های وبلاگ خوراکی از قم،نرجس احتیاجمند عضو شورای اسلامی شهر قم روز دوشنبه در نطق پیش از دستور دهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سخنانی به مناسبت روز ملی آتشنشانی و خدماتی ایمنی با اشاره به مسائل سازمان آتشنشانی قم، گفت: در چند سال گذشته آتش نشانی قم از لحاظ تجهیزات نسبت به قبل پیشرفت چشمگیری داشته، اما همچنان آتش نشانی قم باید از تجهیزاتی برخوردار گردد تا در صورت وقوع حادثه جان مردم و آتش نشانان در معرض خطر نباشد.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: بهبود و تامین کامل نردبان آتش نشانی، جرثقیل، لودر، بیل مکانیکی، کلاه های ایمنی، افزایش دستگاه تنفسی و دستگاه بی سیم دیجیتال و بعضی تجیهزات دیگر برای امدادرسانی مطلوب و به موقع به مردم باید بصورت کامل تامین گردد.

احتیاجمند یادآور شد: با توجه به افزایش قیمت تجهیزات آتشنشانی و محدودیت منابع اقتصادی ممکن است تامین تجهیزات آتش نشانی در حد استاندارد ها میسر نباشد، اما عزمی جدی در این زمینه باید در بین مجموعه مدیریت شهری شکل بگیرد تا تجیهزات لازم خریداری گردد چراکه حفظ سلامت و ایمنی شهروندان مهمتر از محدودیت های بودجه ای است.

عضو شورای اسلامی شهر قم اسم کرد: نبود هر کدام از تجهیزات حیاتی آتشنشانی می تواند هزینه های غیرقابل جبرانی را به مجموعه مدیریت شهری قم وارد نماید.

به باور او، بعضی از ساختمان های آتش نشانی قم هم بسیار قدیمی و فرسوده بوده که احتیاج به بازسازی و بعضی دیگر از مکان های آتش نشانی در مکان مناسب قرار ندارند.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: بعلاوه نبود فضای مناسب جهت آموزش و تمرینات در تعدادی از ایستگاه های آتشنشانی هم موجب کاهش آمادگی جسمانی این نیرو ها و کاهش راندمان کاری می گردد.

احتیاجمند در ادامه با انتقاد از بعضی مطالبات بر زمین مانده آتشنشانان، گفت: معوقات نیرو های آتش نشانی از سال 99 پرداخت نشده و میانگین ساعات اضافه کار نیرو های آتش نشانی 97 ساعت بوده که از همه نیرو های شهرداری کمتر است.

عضو شورای اسلامی شهر قم توضیح داد: از شهردار قم درخواست می گردد برای توسعه عدالت ابتدا از نیرو های شهرداری شروع نمایید؛ ساعت کار نیرو های آتش نشانی مطابق با ساعات اضافه کار سایر نیرو های شهرداری محاسبه و اصلاح گردد.

شهردار قم هم در ادامه با اشاره به پیگیری های صورت گرفته طی سال های گذشته برای تامین تجهیزات مورد احتیاج سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: تجهیزات این سازمان در شرایط استانداردی جهت خدمت رسانی به شهروندان واقع شده است.

سیدمرتضی سقائیان نژاد اضافه نمود: مساله استاندارد بودن تجهیزات و سایر امور رفاهی سازمان آتشنشانی شهرداری قم باید قبل از رسانه ای شدن به وسیله بعضی اعضا، در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر راستی آزمایی گردد.

شهردار قم با تاکید بر استاندارد بودن تجهیزات و بسیاری از ملزومات سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم، از بعضی اعضای شورای شهر قم درخواست کرد تا نگرانی ها و دغدغه های خود نسبت به این سازمان را در کمیسیون های تخصصی مورد آنالیز و راستی آزمایی قرار دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم هم در این جلسه با اشاره به عملیات های پرتکرار برون شهری سازمان آتشنشانی در شهرک های صنعتی، گفت: طبق ضوابط شهرک های صنعتی باید مباحث و ضوابط ایمنی واحد های صنعتی را خودشان تامین نمایند و ورود سازمان آتشنشانی شهرداری قم به حوادث این شهرک ها صرفا با مجوز ستاد مدیریت بحران امکان پذیر است.

حسین اسلامی گفت: تجیهزات و دغدغه های این سازمان باید بصورت کامل رفع گردد تا نیرو های آتشنشانی هیچ نگرانی جز نجات جان مردم نداشته باشند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم هم در ادامه با اشاره به ضرورت تجهیز کامل ایستگاه های آتشنشانی قم، گفت: بسیاری از اقلام و لوازم آتشنشانی طی سال های اخیر با افزایش قیمت 10 برابری روبه رو شده است.

روح الله امراللهی تاکید نمود: خرید نردبان 50 متری و سایر خودرو های امداد و عملیات از احتیاج های ضروری سازمان آتشنشانی شهر قم است که این تجهیزات نسبت به سال گذشته افزایش قیمت 10 برابری داشته است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم بیان نمود: نردبان 50 متری آتشنشانی که سال گذشته 5 میلیارد تومان بود هم اکنون تا 40 میلیارد تومان افزایش قیمت داشته و خرید آن به تنهایی از توان این سازمان خارج است.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "50 پاساژ هسته مرکزی قم فقط یک ایستگاه آتشنشانی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 پاساژ هسته مرکزی قم فقط یک ایستگاه آتشنشانی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید