38 درصد از آلودگی هوای مرکز سهم حمل و نقل است، مهاجرت پذیری معکوس تهدیدی برای شهر

به گزارش وبلاگ خوراکی، نجفى گفت:38 درصد از آلودگی هوای مرکز سهم حمل و نقل است بنابر این ضرورت دارد علاوه بر افزایش این ناوگان برای نوسازی آن نیز کوشش گردد.

38 درصد از آلودگی هوای مرکز سهم حمل و نقل است، مهاجرت پذیری معکوس تهدیدی برای شهر

سوده نجفى عضو شوراى شهر تهران گفت: متاسفانه ناامیدی در بین مردم وجود دارد و ما در جایگاه مسئولیتی که داریم موظف هستیم بستر را برای ایجاد امید به مردم ایجاد کنیم.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: در علم سلامت اولین کاری که قبل از تشخیص بیماری انجام می دهند تزریق مسکن برای کاهش درد است. در بحث آلودگی هوا باید ابتدا در پی راه حل های این چنینی باشیم.

وی ادامه داد: اجرای طرح زوج و فرد در بعضی از روز های اضطراری سال که مردم نیز بابت اجرای آن دچار مشکلاتی نشوند، مُسکن هایی است که می تواند انجام گردد.

نجفی یاداور شد: انتظار می رود شهرداری تهران مطالعاتی برای اجرای طرح زود و فرد انجام دهند تا به گونه ای برنامه ریزی و تدبیر گردد که مردم دچار مشکل نشوند و در بحث آلودگی هوا به پارامتر های لازم هوای سالم برسیم.

وی با انتقاد از شورای پنجم گفت: شورای شهر تهران در دوره گذشته مصوباتی داشت که ما را با چالش روبرو نموده است. موضوع درختکاری و بام سبز یکی از عوامل تاثیرگذار در کاهش آلودگی هوا است، اما متاسفانه دیگر هیچ فردی در پی درختکاری در شهر تهران نیست و اگر شهرداری لایحه ای در این خصوص به شورای شهر ارائه دهد حتما از آن دفاع خواهیم کرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی در آلودگی هوای شهر تهران نقش قابل توجه ای دارند که برابر آمار های ارائه شده 38 درصد از آلودگی هوای مرکز سهم حمل و نقل است بنابر این ضرورت دارد علاوه بر افزایش این ناوگان برای نوسازی آن نیز کوشش گردد.

وی ادامه داد: ناوگان حمل و نقل عمومی در بعد کاهش ترافیک نیز تاثیر بالایی دارد که انتظار می رود این موضوع با توجه به ابعاد مختلف آن در شهرداری و دولت پیگیری گردد.

نجفى با بیان اینکه مهاجرت پذیری معکوس در شهر تهران یک تهدید است و با برای جلوگیری از آن کوشش کرد گفت: فردی که در تهران سکونت داشته، اما به اجبار محل زندگی خود را به خارج از شهر منتقل نموده، اما محل کار خود کماکان در تهران است و باید هر روز به شهر تهران رفت و آمد داشته باشد، خطرات زیادی همانند تصادفات جاده ای، افزایش ترافیک و ایجاد آلودگی هوا به همراه دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه خاطر نشان کرد: مشاغل مزاحم دیگر عوامل ایجاد آلودگی در شهر تهران است که باید به آن ها توجه گردد. بسیاری از صنایع سبب ایجاد آلودگی هوا در شهر تهران هستند که شهرداری تهران باید راه حلی برای این ساماندهی این مشاغل دنبال کند.

وبلاگ خوراکی اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "38 درصد از آلودگی هوای مرکز سهم حمل و نقل است، مهاجرت پذیری معکوس تهدیدی برای شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "38 درصد از آلودگی هوای مرکز سهم حمل و نقل است، مهاجرت پذیری معکوس تهدیدی برای شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید