همایش بین المللی آینده دنیا اسلام در افق 1414

به گزارش وبلاگ خوراکی، موسسه آینده پژوهی دنیا اسلام با همکاری دانشگاه تهران، در روزهای 8 و9 اردیبهشت 1398 همایش بین المللی آینده دنیا اسلام در افق 1414 را برگزار می نماید.

همایش بین المللی آینده دنیا اسلام در افق 1414

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ خوراکی به نقل از دانشگاه تهران ، موسسه آینده پژوهی دنیا اسلام با همکاری دانشگاه تهران، در روزهای 8 و9 اردیبهشت 1398 همایش بین المللی آینده دنیا اسلام در افق 1414 را برگزار می نماید.

بر اساس این گزارش در متن اطلاعیه این همایش آمده است ، دنیا اسلام و به ویژه منطقه غرب آسیا در سالهای اخیر کانون تحولات مهم و بحران های متعدد بوده است. مسائلی که بعضی در سالهای اخیر بوجود آمده و بعضی دیگر ریشه در دهه ها و بلکه سده های گذشته دارد. به دلیل اهمیت موضوع، تا کنون کتب و مقالات بسیاری تدوین شده، تحقیقات زیادی اجرا شده و نیز همایشهای متعددی برگزار شده است. اما نقطه اشتراک اکثر این مطالعات، پسینی بودن و فقدان رویکرد آینده پژوهانه است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت منطقه ای که بطور فعالانه در تحولات منطقه حضور داشته و مدام در حال تاثیرگذاری و تاثیرپذیری از این تحولات است، لاجرم نیازمند شناخت تحولات حال و آینده، و تدوین استراتژی برای آینده های محتمل و ریل گذاری برای آینده مطلوب است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "همایش بین المللی آینده دنیا اسلام در افق 1414" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش بین المللی آینده دنیا اسلام در افق 1414"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید