17 نکته برای تناسب اندام

به گزارش وبلاگ خوراکی، همه انسانها در طول زندگی خود یک رژیم غذایی را امتحان می نمایند و تقریباً همه آنها در آن شکست می خورند. در دنیای واقعی، برای همه ما سخت است که به یک رژیم غذایی پایبند بمانیم. در زیر به چند راه عالی اشاره می کنیم که

17 نکته برای تناسب اندام

چه میزان کالری روزانه باید مصرف کنیم تا چاق نشویم؟

ساده ترین راه برای پایین آوردن کلسترول:

1 ـ انگور بخورید. پوست انگور حاوی ترکیبی است که به پایین آوردن کلسترول یاری می نماید.

2 ـ سیر بخورید.

سیر ماده ای است که به طرز نیرومندی کلسترول را پایین می آورد. بعلاوه به پایین آوردن فشارخون هم یاری می نماید.

3 ـ در روز دو عدد هویچ بخورید.

همین به تنهایی کلسترول شما را 10 تا 20 درصد پایین خواهد آورد.

4 ـ حداقل سه بار در هفته پیاده روی 30 دقیقه ای داشته باشید.

راز لاغری:

همه انسانها در طول زندگی خود یک رژیم غذایی را امتحان می نمایند و تقریباً همه آنها در آن شکست می خورند. در دنیای واقعی، برای همه ما سخت است که به یک رژیم غذایی پایبند بمانیم. در زیر به چند راه عالی اشاره می کنیم که به شما یاری می نماید بدون هیچگونه رنج و عذاب وزن کم کنید.

1 ـ از خوردن صبحانه غفلت نکنید.

تحقیقات ثابت نموده است که افرادی که صبحانه می خورند، بیشترین موفقیت را در کنترل وزن خود دارند. خوردن صبحانه قند خون شما را تثبیت نموده، چربی سوزی شما را تقویت نموده و اشتهایتان را سرکوب می نماید.

2 ـ کمی طعم به زندگیتان بدهید.

خردل و فلفل قرمز را به برنامه غذاییتان اضافه کنید. بعلاوه سیر و پیاز را. این مواد غذایی حس چشایی شما را ارضاء نموده و باعث می گردد کمتر غذا بخورید و بالاتر از همه اینها، این مواد غذایی 45 تا 75 کالری از کالری های مصرفیتان را پس از هر غذا می سوزاند.

3 ـ اشتهایتان را از بین ببرید.

30 دقیقه قبل از غذا، یک خوراک مختصر، سبک و کم کالری بخورید (یک برش طالبی، یک هویچ، یک پرتقال، یک گلابی، یک تکه نان گندم کامل و ...) 20 دقیقه طول می کشد تا مغزتان از معده تان پیغامی دریافت کند. زمانی که برای خوردن غذا می نشینید، مغز شما این پیغام را دریافت نموده است که دیگر گرسنه نیستید و با این روش خیلی کمتر غذا خواهید خورد.

4 ـ به موسیقی مناسب گوش کنید.

قبل از اینکه برای خوردن غذا پشت میز بنشینید، موسیقی آرامبخش را روشن کنید. تحقیقات ثابت می نماید که با گوش دادن به موسیقی ملایم شما خیلی آرامتر غذا خواهید خورد کمتر هم غذا خواهید خورد.

5 ـ بلافاصله بعد از خوردن غذا دندانهایتان را مسواک کنید.

مسواک زدن دندانها بعد از خوردن غذا، اشتهایتان را فرو خواهد نشاند. چرا؟ به خاطر اینکه خمیردندان نعنایی حس چشایی شما را ارضاء نموده و تمایل کمتری به غذا و تنقلات بیشتر پیدا خواهید کرد.

6 ـ خواب کافی داشته باشید.

خیلی از آدم ها از روی گرسنگی غذا نمی خورند، بلکه از روی خستگی به سمت غذا روی می آورند. پس به جای اینکه 15 دقیقه برای خوردن یک کاسه بستنی وقت بگذارید آن 15 دقیقه را صرف یک استراحت کوتاه کنید. بعلاوه اطمینان یابید که 7 الی 8 ساعت خواب شب را به طور کامل داشته باشید.

منبع: نشریه بانو، شماره 115.

منبع: راسخون

به "17 نکته برای تناسب اندام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "17 نکته برای تناسب اندام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید