10 روش براى احساس تمیزى و شادابى

به گزارش وبلاگ خوراکی، بعضى از دانشمندان معتقدند که بوى بدن، همچون آپاندیس، باقى مانده اى از دوره ى تکامل ما مى باشد. راه هاى کمى براى غلبه بر بوى بد بدن وجود دارد تا انسان مانند گل سرخ، بوى خوش دهد.

10 روش براى احساس تمیزى و شادابى

10 روش براى احساس تمیزى و شادابى

مترجمان* :

دکتر حسن کریمی یزدی

دکتر پدرام مصطفایی

بعضى از دانشمندان معتقدند که بوى بدن، همچون آپاندیس، باقى مانده اى از دوره ى تکامل ما مى باشد. راه هاى کمى براى غلبه بر بوى بد بدن وجود دارد تا انسان مانند گل سرخ، بوى خوش دهد.

اصلى ترین راه از بین بردن این بو، شستشو با آب و صابون مى باشد، مخصوصا در زیر بغل و کشاله ى ران. حتما مى دانید که این بو به دلیل تعریق و وجود باکترى در این نواحى است.

برترین نوع صابون، براى این مشکل، صابون بوزدا)دئودرانت(مى باشد، زیرا جلوى باکترى را مى گیرد. تعداد دفعات شستشو به شرایط بدن، فعالیت ها و حالات مزاجى شخص بستگى دارد. به یاد داشته باشید که غدد عرق و باکترى، شب ها هم وجود دارند و این به این معنى است که شما نیاز به حمام شبانه و روزانه دارید.

بدن تان را بیشتر بشویید.

شما مى توانید آنقدر خود را بشویید، تا پوست تان مانند آلو خشک، چروک بردارد، اما اگر لباس هایتان تمیز نباشد هنوز بو مى دهید. پوشیدن یک زیر پیراهن براى یک هفته، مى تواند موجب آزار و ناخوشایندى دیگران گردد.

از لباس هاى طبیعى بهره ببرید.

لباس هاى با جنس طبیعى مانند پنبه، عرق را بهتر از مواد سنتزى و مصنوعى جذب مى نمایند و این عرق با بخار شدن از روى پارچه، به فضا رها مى گردد.

با پزشک در ارتباط باشید.

اگر زیاد عرق مى کنید و دچار بوى بد بدن هستید، ممکن است صابون هاى بوزداى قدیمى معمولى کافى نباشد. در این صورت، از برس هاى جراحى ضد باکترى که در بیشتر داروخانه ها وجود دارد، بهره ببرید.

داروهاى ضد تعریق، برترین اثر را دارند.

دئودرانت ها)بوزدا(در پوشاندن بوى زیر بغل بیشتر مردم مؤثرند. مواد شیمیایى آنها روى پوست باقى مى ماند و باکترى هاى مولد بو را مى کشد. اما اگر این مشکل خیلى شدید است مى توانید از ضد عرق ها بهره ببرید. این داروها، مقدار تعریق بدن را کاهش مى دهند. بسیارى از ضد عرق هاى تجارى، ترکیبى از ضد عرق و دئودرانت هستند.

تحریک نشوید.

اگر در اثر مصرف خوش بو نماینده ها و ضد عرق هاى تجارى دچار کهیر مى شوید و نمى توانید از آنها استفاده نکنید، بهتر است از کرم آنتى بیوتیک موضعى بهره ببرید.

در حیات وحش قدم بزنید.

جدیدترین عطرهاى فرانسوى را فراموش کنید. شکارچى ها راهى براى از بین بردن بوى بدن خود دارند زیرا آنها باید کارى نمایند تا مبادا خرس یا گوزن متوجه کمین آنها گردد. اما شکارچیان چگونه این کار را مى نمایند؟

یکى از مواد مورد استفاده ى آنها، صابون کاج مى باشد که در بسیارى از مغازه هاى لوازم شکار موجود است. بعضى از شکارچى ها از صابون گلیسیرین ساده قدیمى استفاده مى نمایند.

مراقب چیزى که مى خورید باشید.

عصاره ى پروتئین ها و روغن هاى بعضى مواد غذایى براى ساعت ها در ترشحات بدن تان باقى مى مانند. ماهى، زیره سبز و سیر در این دسته قرار دارند.

روش جایگزین

مجارى عرق را ببندید.

افرادى که به طور استثنایى بوى بدى دارند، ممکن است به یاری دستگاه الکترونیکى اى که مجارى غدد عرق بسیار فعال را مى بندد، احساس راحتى نمایند. این دستگاه تا 6 هفته این مجارى را بسته نگه مى دارد.

آرام باشید.

هیجانات جنسى و یا احساس عصبى بودن باعث تعریق بیشتر شما مى گردد.

حقه ى قدیمى را به کار ببرید.

آیا شما همه ى راه ها را امتحان نموده اید و به این نتیجه رسیده اید که هیچ کدام مؤثر نبوده اند؟ البته شاید همه ى راه ها را امتحان ننموده باشید! قدیم، براى سگى که بوى بد مى داد، شستن با آب گوجه فرنگى را پیشنهاد مى کردند. بعضى از محققان موفقیت این روش را 100% مى دانند. البته لازم نیست که لگن خود را با آب گوجه فرنگى خالص پر کنید، بلکه دو فنجان در آن بریزید و 15 دقیقه در آن بنشینید.

منبع : دایرة المعارف پزشک خانواده ،گروه مولفان انستیتوسلامتی آمریکا

پی نوشت ها:

* انتشارات سپهر اندیشه - 1387

منبع: راسخون

به "10 روش براى احساس تمیزى و شادابى" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 روش براى احساس تمیزى و شادابى"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید