یارانه سال آینده چه تغییری می نماید؟

به گزارش وبلاگ خوراکی، تهران (پانا) - بدنه دولت با افزایش یارانه ها موافق است و کارگروهی برای آنالیز موضوع یارانه های آشکار و پنهان در سازمان هدفمندسازی یارانه ها برگزار شده که قرار است اولویت ها و نظرات رئیس جمهور و هیات دولت مدنظر قرار گیرد.

یارانه سال آینده چه تغییری می نماید؟

به گزارش تجارت نیوز، به نظر می رسد که دولت سیزدهم روی موضوع یارانه ها تمرکز نموده، برای معین بودجه یارانه ای سال آینده در سازمان هدفمندسازی یارانه ها کارگروه تشکیل و اولین جلسه آن برگزار شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها قرار است در این کارگروه برای دست یابی به یک مدل و رسیدن به بسته های تازه سیاستی در حوزه اعطای یارانه ها اعم از نقدی و غیرنقدی و آشکار و پنهان به آنالیز گردد.

طبق گزارش روابط عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه ها، قرار است آثار سیاست های یارانه ای و حمایتی را بر بخش های مختلف مانند شاخص های کلان اقتصادی از جمله تورم و اندازه فراوری در بخش های مختلف و رفاه خانوار با استناد از یک مدل برنامه ریزی اقتصادی در این کارگروه آنالیز گردد.

بعلاوه قبل از آن که سیاست یارانه ای و حمایتی پیشنهاد یا به اجرا گذاشته گردد آثار و تبعات این تصمیم و سیاست را بر شاخص های کلان اقتصادی، فراوری و زندگی مردم با دقت نظر بالا و کارشناسی در نظر گرفته گردد.

موضوع یارانه های پنهان که این روزها از مسائل مهم مجلس هم هست در این کارگروه آنالیز می گردد. به گفته حاجتی قرار است کلیه سیاست های مورد آنالیز در این کارگروه براساس اولویت ها و نظرات هیات دولت محترم و معاونت اقتصادی رئیس جمهور باشد.

اعضای دولت به یارانه بگیران وعده هایی داده اند که مهم ترین آن وعده ابراهیم رئیسی است.

رئیس جمهور برای کاهش هزینه خانواده ها وعده داده که کارت اعتباری معیشت صادر می گردد. بر این اساس به ازای هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول 200 هزار تومان و دو دهک بعدی 150 هزار تومان اعتبار ماهانه قرض الحسنه با کارمزد دو درصد تخصیص یابد.

جوان ترین وزیر کابینه دولت رئیسی موافقت خود را با افزایش یارانه ها اعلام نموده است. معاون اقتصادی رئیس جمهور هم از هواداران افزایش یارانه هاست.

بعلاوه به اعتقاد محسن رضایی یارانه ها باید 10 برابر گردد و به 60 میلیون نفر یارانه 450 هزار تومانی پرداخت گردد. وزیر اقتصاد هم اگر چه صراحتا از افزایش یارانه ها نگفته اما تاکید نموده که باید دسترسی مردم به وام آسان گردد.

در مجموع بدنه دولت با افزایش یارانه ها موافق است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "یارانه سال آینده چه تغییری می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یارانه سال آینده چه تغییری می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید